Výsledkami, ktoré prekročili naše očakávania, nás prekvapil projekt popredného Slovenského predajcu bicyklov kubicasport.eu. Naša spolupráca začala v roku 2016 a to prvým redizajnom pôvodného technického riešenia e-shopu. V nasledujúcom roku sme po mnohých útrapach a radostiach, vydali novú verziu e-shopu fungujúcu na profesionálnej platforme WAME admin CMS
Východisko spolupráce
V roku 2016 sa kubicasport.eu obzerali po novom dodávateľovi e-shopu, ktorý zabezpečí kvalitný technologický vývoj. My sme neváhali a pustili sa do redizajnu aktuálneho riešenia. Vytvorili sme responzívny web s novou kategorizáciou tak, aby bol použiteľný pre cieľovú skupinu -cyklisti/lyžiari. Postupne sme v spolupráci implementovali ERP systém Money S4. Aké boli prvé požiadavky klienta?
- Lepšie pozície v platených výsledkoch vyhľadávania
- Lepšia použiteľnosť e-shopu pre zákazníkov
- Automatizácia a zvýšenie efektivity riadenia predaja v internetovom obchode
Rozsah spolupráce
- Informačná architektúra
- UX audit, UX/UI dizajn
- Prepojenie na ERP systém Money S4
- Vývoj na mieru CMS WAME admin
- Podpora pre online marketing
Automatizácia ako nástroj efektívneho riadenia e-shopu
E-shop kubicasport.eu je plne prepojený s robustným ERP systémom Money S4, s možnosťou upgrade na Money S5. Toto prepojenie značne urýchľuje dennodennú prácu, od vybavovania objednávok, vystavovania faktúr, dobropisov, či úprav v objednávkach.
Samozrejmosťou je prepojenie skladov, katalógu produktov a cenníkov. Dokonca aj s externými dodávateľmi, ktorých XML feedy nám aktualizujú reálne stavy a my na základe týchto informácii vieme dynamicky vyhodnocovať dostupnosť a termín dodania produktu ku klientovi. Nakoľko sa jedná často o objednávky vo vyššej hodnote, zákazníci oceňujú možnosť nákupu na splátky, k čomu sme prepojili hneď 4 splátkové systémy - Quatro, Cetelem, Home Credit, Cofidis a Ahoj.
Špecifikácia WAME admin CMS
importy, exporty, automatizácia procesov
Spolupráca pokračuje aj v roku 2020 - výsledky v číslach
Porovnali sme obdobie 1.1.2020 - 30.9.2020 vs. 1.1.2019 - 30.9.2019.
Zvýšili sme aktívnych používateľov (za deň) v e-shope + cca32%.
Vďaka novým úpravam sme zvýšili transakcie + cca20% a najmä výnosy + cca76%.
>
Ako sme sa pripravili na TOP sezónu?
Vďaka progresívnemu vedeniu a zapálenému tímu e-shopových manažérov v Žiline, rastie e-shop raketovou rýchlosťou, preto dostávame neustále priestor pre experimenty a ďalší agilný vývoj, taktiež návrhy zo strany online marketingu a správy skladu, s cieľom zvýšiť denno-dennú efektivitu a tým aj zisky e-shopu. Pozrite sa s nami spoločne, akým výzvam sme v tomto roku čelili:
Konečne online platba kartou
Jedna z najdôležitejších a TOP priorít bola integrácia/napojenie platobnej brány do e-shopu. Klient sa rozhodol pre spoločnosť Gopay. Dodatočne sme však integrovali podmienku - možnosť platiť kartou, len pre skladové produkty na predajni a skladom u dodávateľa, nakoľko produktom na objednávku je ťažké určiť termín dodania.
Automatické testy pre plynulý chod e-shopu
S extrémnou záťažou e-shopu, sme integrovali a nasadili automatické testy, ktoré preverujú funkčnosť celého ekosystému e-shopu, ešte pred nasadením nejakých nových zmien, či "fíčuriek" z beta testovania, do produkčného prostredia. Hlavným cieľom testov je bezchybný, či plynulý chod e-shopu, ktorý nenaruší pohodlie zákazníkov a nespôsobí prechod ku konkurencii.
Využívame nástroj Selenium pre rýchlu reprodukciu chýb. Testy sú zložené z viacerých balíkov, pričom každý jeden špecifikuje danú testovaciu oblasť - napr. dostupnosť stránky, objednávkový proces, prihlásenie a registráciu. Každý balík je spúšťaný automaticky, každých x minút.
Výsledky testov sme integrovali s nástrojom Slack, pre realtimové zobrazovanie výsledkov a možné okamžité zasiahnutie.
Automatický crossale a upsale produktov
Manuálne spárovanie produktov bolo pri tisíckach produktov veľmi neefektívne. Na základe získaných a spracovaných dát o objednávkach z Money, správaní a pohybe zákazníkov, sme synchronizovali dáta pre potenciálne súvisiace produkty a vhodné príslušenstvá produktov tzv. crossel a upsale. Cieľom bolo ponúkať zákaznikom relevantnejšie produkty. V detaile produktu sme vytvorili 2 komponenty, jedna ponúka súvisiace a druhá podobné produkty k produktu.
Vytvorili sme aj tzv. medzikrok nákupného košíka, alebo iný to poznajú ako 0-krok, kde má zákaznik dodatočne možnosť doplniť do košíka príslušný sortiment.
Elasticsearch vyhľadávanie
Nasadením technológie Elasticsearch, získavame presnejšie, no hlavne variabilnejšie a rýchlejšie fulltextové vyhľadávanie. V praxi to znamená, že vyhľadávanie je schopné rozoznať preklepy, synonymá aj cudzie slová, ktoré vyhodnotí a relevantne zoradí vo výsledkoch vyhľadávania. Máme štatistiky dokázané podstatné zvýšenie konverzných pomerov a hodnoty objednávok, po zavedení výkonnejšieho vyhľadávania. Bežnou súčasťou je tiež vyhľadávanie s okamžitou nápovedou často hľadaných fráz, produktov a kategórii.
Zľava za vernosť - vernostný systém
V rámci skvalitnenia služieb sme integrovali pre verných zákazníkov jedinečnú príležitosť nakupovať za zvýhodnené ceny. Podmienkou získania zľavy za vernosť, je len registrácia v e-shope. Prihlásený užívateľ má vernostné ceny zobrazené priamo pri produkte a sú akceptované pri vkladaní do košíka a odosielaní objednávky.
Administrátor má možnosť určovať výšku zľavy pre konkrétnych užívateľov, kategórie, či produkty, alebo na základe parametra produktu, či dostupnosti. Produkty, na ktoré sa vzťahuje vernostná zľava sú v kategóriách označené ikonou
Napojenie e-shopu na dodávateľov tovaru
Väčšina dodávateľov tovaru, ponúka svojím partnerom tzv. produktový feed (vo formáte XML, CSV alebo API). Za pomoci produktového feedu sťahujeme aktuálne skladové informácie o tovaroch (ceny, počty kusov na sklade prípadne informáciu, kedy očakávajú ďalšie kusy na sklade). Synchronizácia medzi e-shopom a dodávateľom, samozrejme prebieha v automatických intervaloch, niekoľko krát do dňa, pomocou plánovača úloh (tzv. cron).
Napojením dodávateľov získava e-shop a najmä zákazníci, presnejšie informácie o dostupnosti, vďaka čomu vedia rýchlejšie zistiť presný termín doručenia. Náš klient Kubicasport aktuálne využíva prepojenie s vyše 10 rôznymi dodávateľmi (top dodávateľia: CTM, Kellys, Winora a iné.)
Redizajn eshopu - UX/UI dizajn, jednokrokový košík
Ako pri ďalších naších projektoch, aj v tomto prípade sme začali UX dizajnom s návrhom jednotlivých podstránok e-shopu. Nakoľko je dizajn a funkcionalita e-shopu neustále živý organizmus, je pravdepodobné, že časom je proces potrebné opakovať. Aj v tomto prípade sme dospeli do štádia, kedy po 2 rokoch sme znova prešli na optimalizáciu UX, na katalógovej a produktovej stránke, ale najmä sme zmenili štandartne dvojkrokový košík na jednokrokový. V našom blogu ponúkame tipy pre nákupný košik vo vašom eshope TU:.
Náhľad produktu - UX úpravy pred a po
UX/UI dizajn pre detail produktu s info o termíne doručenia
Redizajn hlavného menu a infolišty
OnPage SEO pre lepšie pozície vo vyhľadávaní
Mimo iných, tiež veľmi dôležitých aktivít, ktoré je potrebné pravidelne mesačne realizovať pre získavanie lepších pozícii v Google, sú veľmi dôležité aj tzv. onPage SEO faktory, ktorým vo WAME veľmi dobre rozumieme.
Optimalizácia tak komplexného a rozsiahleho e-shopu si vyžaduje postupnú integráciu. V prípade e-shopu kubicasport.eu sme začali zo zdrojového kódu, ktorý v dobe začiatku projektu nebol tak komplexný a rozsiahly ako je dnes.
Medzi prvými sme integrovali schematické značky, tzv. Rich snippety (alebo mikroformáty). Tie pomáhajú vyhľadávačom presne rozoznať obsah na daných podstránkach, v prípade e-shopu napr. breadcrumb (navigáciu), názov produktu, cenu, dostupnosť, hodnotenie a pod. V prípade článkov sú to autor, dátum publikovania, prípadne tiež hodnotenie, ak ho máte integrované. Výsledkom sú užitočnejšie a krajšie náhľady e-shopu vo vyhľadávaní Google.
Ďalšou dôležitou optimalizáciou, ktorú neustále opakujeme a zdokonaľujeme, je výkon a rýchlosť načítavania. Dnes dosahujeme priemerný čas načítania stránky od 1-3 sekúnd, v závislosti od vyťaženia serverov. Tieto hodnoty pre nás, ale určite nie sú hraničné a máme v pláne pokročilejšiu optimalizáciu databázy a obrázkov, čím dosiahneme načítavanie pod 1 sekundu.
Čo nás najbližšie čaká s kubicasport.eu?
Cesta kvalitného rastúceho e-shopu je pravdepodobne nekonečný proces zlepšovania a zmien. Najbližšie sa e-shop sa rozrastie do nových priestorov a je potrebné to v rámci Moneyv pripraviť.
V neposlednom rade máme k dispozícii mnohé hypotézy pre A/B testy, ktorým sa tiež v tomto prípade venujeme.s cieľom zvyšovať konverzný pomer.
Cieľom je aj automatická synchronizácia s dopravcom. Prepravu v kubicasport.eu plánujú riešiť pomocou kuriéra cez API synchronizované rozhranie, ktoré by na 2 kliky odoslalo objednávku do dátového centra dopravcu, pridelí jej číslo a administrátor si pohodlne, hlavne hromadne na 2 kliky, vygeneruje tlačové PDF so štítkami na prepravu. Toto by mal byť jediný denný úkon, ktorý sa vykonáva priamo v administrácii nášho e-shopového systému WAME admin CMS.
Čerešničkou v najbližších rokoch bude určite hlasové vyhľadávanie a chatboty, čo značne zrýchli mobilný nákup. Na tento trend sa už dnes pripravujeme a vyhodnocujeme aké sú k dispozícii aktuálne technické riešenia.
Máte aj Vy záujem o nový e-shop? Dajte nám o ňom vedieť a my Vám pomôžeme rásť. Tvoríme e-shopy podľa najnovších štandardov a na moderných technológiach. Pozrite si naše široké portfólio úspešnych projektov. V prípade záujmu nám napíšte na info@wame.sk, alebo ozvite sa telefonicky na 0918 565 507
Chcem vedieť viac o vývoji e-shopov na mieru