SEO alebo ako sa dostať na prvé stránky vyhľadávačov?

Do slovenčiny sa SEO prekladá ako optimalizácia webu pre vyhľadávače, ktorá zahŕňa rôzne postupy, stratégie a metódy, pomocou ktorých sa viete dostať vyššie vo výsledkoch vyhľadávania, čo umožní zvýšiť viditeľnosť webu v internetových prehliadačoch. Ako SEO funguje si prečítate v blogu.

Celosvetovo existuje viac ako miliarda stránok, pričom každý deň je publikovaných milióny blogových článkov. Vezmite si, že práve v tejto obrovskej záplave webov chcete byť viditeľný vo vyhľadávačoch práve Vy.

A práve na to slúži SEO, Search Engine Optimization.

SEO je praktika zvyšovania množstva a kvality prenosu na vaše webové stránky, prostredníctvom výsledkov vyhľadávacieho nástroja.

Do slovenčiny sa prekladá ako optimalizácia webu pre vyhľadávače a zahŕňa rôzne postupy, stratégie a metódy, pomocou ktorých sa viete dostať vyššie vo výsledkoch vyhľadávania, čo Vám umožní zvýšiť viditeľnosť Vášho webu v internetových prehliadačoch.

Ako SEO funguje?

Vyhľadávač si predstavte ako web, ktorý navštívite, aby ste napísali otázku do poľa – Google, Yahoo, Bing alebo akýkoľvek iný, ktorý Vám poskytne dlhý zoznam odkazov na webové stránky, ktoré by mohli potenciálne odpovedať na Vašu otázku.

Zastavili ste sa niekedy nad tým, čo sa skrýva za tými čarovnými zoznamami odkazov?

Funguje to takto – Každý vyhľadávač má tzv. Index, v ktorom má uložené dáta všetkých svojich dostupných dokumentov. V prípade internetových vyhľadávačov databázu web stránok.

Pri vyhľadávaní nejakého slova/frázy prehliadač pošle “robota”, aby prešiel, v čo najkratšom čase, čo najviac dokumentov vo svojom indexe. Potom podľa rôznych faktorov, tieto dokumenty vyhodnotí a zobrazí v zozname.

Zopár rád pre vytvorenie SEO-friendly site

Ak ste pripravený začať kráčať po tejto SEO ceste, je čas aplikovať tieto SEO techniky na web, či už je úplne nový, alebo starý, ktorý chcete vylepšiť.

  • Správny výber domény

Snažte sa o výber domény, ktorá je krátka a ľahko zapamätateľná, písateľná a vysloviteľná. Zaujatosť a plynulosť spracovania predstavuje koncept, ktorý si pamätáme.Je dokázané, že máme pozitívnejšie vzťahy s vecami, o ktorých môžeme ľahko hovoriť, rozmýšľať, a ktoré zahŕňajú vysloviteľnosť v našej vlastnej mysli. Zdržujte sa teda domén, ktoré obsahujú číslo, alebo iné špeciálne znaky, príp. sú dlhšie ako 15 znakov.
Pretože vyhľadávač sa práve spolieha čoraz viac na dostupnosť a použiteľnosť ako hodnotiaci faktor. Čím teda ľahšie čítateľná doména pre ľudí, tým lepšie pre vyhľadávače.

  • “Spojovník“

Ak Vaša doména je dvojslovná, napr. www.examplesite.com, môžete ju kvôli čitateľnosti oddeliť spojovníkom – www.example-site.com. Nezabúdajte, že použitie spojovníkov silne koreluje so spamom, znižuje čitateľnosť a zapamätateľnosť názvu domény. Z tohto dôvodu by sa vo všeobecnosti nemal používať viac ako jeden spojovník (ak sa vôbec musí použiť).

  • Keywords – jedna z najdôležitejších súčastí SEO

Kľúčové slovo, t.j. keyword, je výraz, ktorý hľadajúci zadá do vyhľadávača a ktorý sa webová stránka snaží, alebo by sa mala snažiť, cieliť. Kľúčovým slovom sa teda rozumie akýkoľvek relevantný hľadaný výraz. Napríklad, ak niekto hľadá hotel v Bardejove, tak pravdepodobne zadá do vyhľadávača niektoré z nasledujúcich kľúčových slov – ubytovanie bardejov, hotel bardejov, hotely bardejov.

Ak môžete zahrnúť kľúčové slovo, vďaka ktorému bude zrejmé, aký je zámer Vášho podnikania, a zároveň zachováva váš doménový názov, choďte smelo do toho.

Zdržujte sa avšak kľúčových slov, ktoré by sa mohli považovať ako “keyword-rich” alebo “keyword-target”. Príkladom je napr. – najlepsie-palacinky-pre-palacinky.sk. Prečo? Spoločnosť Google v posledných rokoch urobila niekoľko zmien, pri ktorých došlo k zrušeniu priority webov s doménami obsahujúce kľúčové slová, ktoré nie sú inak kvalitné.

Musíte si teda uvedomiť, že mať kľúčové slovo vo svojej doméne môže byť prospešné, ale môže viesť aj k možnému negatívnemu efektu hodnotenia zo strany vyhľadávacích nástrojov, preto postupujte opatrne.

Stojí za to spomenúť aj “long-tail-keyword”. Je to výraz, ktorý sa pomerne málo hľadá. Týchto výrazov je drvivá väčšina, takže long tail kľúčové slová sú väčšinou obrovským zdrojom návštevníkov – bežne až 70-90%. Graf nižšie zobrazuje počet hľadaní a kľúčové slová zoradené podľa hľadanosti od tých najhľadanejších.

V Google Search Console si môžete overiť dopyty kľúčových slov, z ktorých sa užívatelia dostávajú na Váš web a na ktorej pozícií sa s daným kľúčovým slovom nachádzate.

Voľba kľúčových slov je veľmi dôležitou súčasťou SEO a musí jej predchádzať riadny prieskum. Pokiaľ si zvolíte výrazy, ktoré nikto nehľadá, nikto nepríde na vaše stránky.

  • Podadresáre namiesto subdomén

Vyhľadávacie nástroje uchovávajú pre domény odlišné metriky ako pre subdomény. Takže aj samotný Google uviedol, že ak obsah v subdoménach a v podadresároch je zhruba rovnaký, stále sa odporúča, aby správcovia web stránok umiestňovali obsah hodný odkazov, namiesto subdomén.

Teda namiesto subdomény – blog.example.com je vhodnejší podadresár – www.example.com/blog/.

Výnimkou sú avšak webové stránky zamerané na jednotlivé jazyky – napr. en.example.com (anglická verzia webovej stránky).

Techník, typov, stratégií a metód pre kvalitné SEO je naozaj množstvo. Ak chcete zistiť viac a zabezpečiť kvalitné SEO Vašej webovej stránke, neváhajte nás kontaktovať.

 

Nakoniec najpodstatnejšia otázka

Koľko trvá dostať sa na prvú stranu Google?

Na túto otázku Vám nikto neodpovie. Skúsení SEO špecialisti, ale vedia navrhnúť správnu stratégiu, s ktorou máte šancu sa posúvať vyššie vo vyhľadávaní na určité kľúčové slová, ktoré Vám prezradí aj analýza kľúčových slov.

Aký je záver?

SEO zvykne mať v dlhom období najlepšiu návratnosť investície a to najmä kvôli týmto výhodám – pomerne dobré vyhodnocovanie, maximálne cielenie, zotrvačnosť a lepší web.

V blogu sme Vám krátko predstavili, čo je SEO a prvé kroky ako zabezpečiť kvalitné SEO pre Váš web, avšak optimalizácia je oveľa komplexnejší proces. Pokiaľ chcete zviditeľniť svoj web a dostať sa medzi prvotné výsledky vyhľadávania vo vyhľadávačoch, oslovte nás a my Vám k tomu pomôžeme!

 

wame logo

Tvoríme e-shopy, aplikácie a informačné systémy

Mohlo by Vás zaujímať

V dňoch 27-28.2.2024 sme s WAME zdieľali naše know-how z vývoja webov Magento, Prestashop a webových i mobilných aplikácií na najväčšom e-commerce veľtrhu v Českej republike "CzechOn-lineExpo". Okrem príjemného stretnutia s dlhoročnými klientmi, sme spoznali aj nových partnerov, ich požiadavky na weby i aplikácie a odhalili sme smerovanie e-commerce trhu v najbližších rokoch.
Stretávame sa s klientmi, ktorí uvažujú medzi open-source, e-shopom na mieru alebo krabicovým riešením. Preto sme sa rozhodli venovať práve tejto téme na Ecommerce Bridge a objasniť si najčastejšie mýty a fakty. V našom blogu vysvetlíme čo vám jednotlivé riešenia môžu priniesť a v čom vás môžu v budúcnosti obmedzovať.
24. novembra 2023 sa o 00:00:01hod. rozbehne celosvetová reklamná kampaň roka - Black Friday. Veľa tovaru, úžasné zľavy a akcie, a hlavne veľký nápor kupujúcich na online trh. Veľká príležitosť výhodne nakúpiť a v neposlednom rade hlavne predať. Ako sa však na BLACK FRIDAY správne pripraviť z pohľadu e-shopu?