E-shopové riešenie

Ako Magento a ERP modul automatizoval dennú rutinu a ušetril čas eshopu Auto123

Spravovať objednávky eshopu s 50tisíc produktmi v Exceli?
logo auto 123

Eshop Auto123 vznikol ako nápad, keď do rodinnej firmy vstúpila mladšia generácia, syn Michal. Rozhodol sa rozvinúť lokálny biznis a z malej čerpacej stanice vybudovať veľký, úspešný eshop. V začiatkoch bol eshop postavený na vlastnom riešení na mieru, kedy boli závislý na jednom programátorovi a mal slabú perspektívu ďalšieho vývoja. Postupným rastom sa procesy nabaľovali a nemali jasne stanovené pravidlá a delegované úlohy. Vybavovanie objednávok, naskladňovanie tovaru a všetky interné procesy fungovali na zdieľaných excel hárkoch, ktoré boli chaotické a predstavovali aj obrovskú bariéru pri zaškoľovaní nových zamestnancov alebo brigádnikov počas vrcholnej sezóny. Firma strácala prehľad o svojich skladových zásobách, pre dostupnosť u dodávateľa používala fiktívne skladové zásoby čo im značne skomplikovalo  logistiku a expedíciu. To malo následne dopad aj na spokojnosť zákazníkov. Michal sa preto rozhodol zmeniť procesy firmy a postaviť biznis na modernej platforme Magento 2, ktorá umožňuje flexibilitu a využitie efektívnej logistiky a dobrých vzťahov s dodávateľmi. 

Hlavný prínos - eliminácia práce z 3 ľudí na 1

 

vectorÚspora času a zvýšenie efektivity – automatizácia interných procesov a prehľadná správa skladu eliminovala manuálnu prácu z troch na jedného človeka a minimalizovala chyby.

 

vectorEfektívnejšia správa skladových zásob – Embedded ERP umožňuje sledovanie zásob v reálnom čase a optimalizuje naskladňovanie tovaru od dodávateľov.

 

vectorLepšia zákaznícka skúsenosť a vyšší konverzný pomer – vďaka fulltextovému vyhľadávaniu, personalizovaným filtrom a jednokrokovému košíku zákazníci rýchlejšie nájdu požadované produkty a dokončia nákup.

 

vectorMožnosť expanzie – flexibilita Magento 2 umožňuje v budúcnosti rýchlu expanziu na zahraničné trhy.

Základom úspešnej spolupráce bola dobrá vzájomná chémia a už od prvého stretnutia bolo jasné, že sme s Michalom naladení na rovnakej vlne. Pri úvodnom briefe a analýze sme identifikovali a pochopili potreby klienta a nutnosť prechodu na novú platformu Magento. Požiadavky a cieľ boli jasné a to: ERP s prehľadným picking procesom, migrácia viac ako 50 tisíc produktov, napojenie feedov a sledovanie reálnych zásob u klienta aj dodávateľa, zbavenie vendor locku a závislosti firmy na jednom človeku. Dohodli sme sa na vzájomnej spolupráci a Michal si vybral tím WAME ako spoľahlivého partnera pre zmenu procesov a rast svojho biznisu aj do budúcnosti.

auto 123 prinos

Kľúčové pre zmenu skladových procesov bolo zvolenie ERP riešenia

Boli sme si vedomí, že s novým eshopom tvoríme nové procesy vo firme a je dôležité vybrať správny modul. Rozhodli sme sa pre Embedded ERP, pretože mal riešenia na všetky zásadné problémy, ktoré v Auto123 potrebovali vyriešiť. Najpodstatnejším prínosom bolo nastavenie procesov príjmu tovaru, expedovania tovaru, naskladňovania a vyskladňovania a prípravy objednávok. Pokrýva 3 základné oblasti a to:

Embedded ERP modul magento

 

vectorPríprava a vybavovanie objednávok

V rámci prípravy modul automaticky rozdelí objednávky na tie, ktoré môžu byť expedované, tie, ktoré sú podľa stavu skladu čiastočné a tie, pri ktorých je potrebné tovar doobjednať od dodávateľa (backorder). Pri príprave tovaru modul vie, kde sa tovar v rámci skladu nachádza a s pozíciou inteligentne pracuje. Na základe toho generuje picking list – kompaktný zoznam tovaru pre vybrané objednávky, ktoré sa budú baliť. Pri spracovaní objednávky je možné využívať čítačky čiarových kódov. Systém v prípade chyby upozorní pracovníka zvukovým a vizuálnym varovaním. Posledný krok packingu je automatické generovanie faktúry a štítkov pre prepravcu, ktorý je napojený prostredníctvom API.

 

vectorSpráva dodávateľov

V rámci modulu Embedded ERP sme klientovi vytvorili profily aktívnych dodávateľov a spárovali k nim produkty. Jednoduchým spôsobom si vie zákazník ku každému produktu priradiť jedného alebo viacerých dodávateľov, odlišné nákupné ceny a vlastnú referenciu. Umožňuje dynamickú tvorbu nákupných objednávok na základe aktuálnej zásoby skladových produktov, pričom prioritne berie do úvahy aj produkty, ktoré chýbajú do otvorených objednávok. Vie pracovať s minimálnou hodnotou objednávky u dodávateľa a prepravnými nákladmi. Súčasťou toho je aj prediktívny model „našepkávača“ k optimalizácii skladových zásob, doobjednávaniu tovaru, ktorý je v nízkom počte na sklade. Na základe posledných zákazníckych objednávok predpovedá záujem o tieto produkty a odporúča ich u dodávateľa objednať vopred.

 

vectorSpráva skladov

Vďaka Embedded ERP sme klientovi umožnili pracovať so svojím vlastným skladom ale brať do úvahy aj sklady dodávateľov s aktualizovanými skladovými zásobami z feedov. Modul rozoznáva viacero druhov skladov a na základe toho s nimi ďalej pracuje. Umožňuje určiť z ktorých skladov sa môžu objednávky odosielať. 

 

     

     Berie do úvahy aj: 

  • geograficky oddelené fyzické sklady 
  • oddelenie medzi skladom kamenného obchodu a skladom na predaj online 
  • import a prepojenie zásob dodávateľov 
  • skladové produkty pochádzajúce z RMA (poškodené, rozbalené)
magento a erp

Fulltextové vyhľadávanie pre lepšiu používateľskú skúsenosť a vyšší konverzný pomer

Jedným z ďalších integrovaných riešení u klienta Auto123 je inteligentné fulltextové vyhľadávanie. Namiesto toho, aby musel používateľ prehľadávať desiatky stránok a kategórií, jednoducho zadá kľúčové slovo do vyhľadávania a okamžite získa relevantné výsledky. Dokáže si poradiť s preklepmi, synonymami a diakritikou. Pokročilý AI algoritmus vyhodnocuje v krátkom čase zadaný výraz a ponúkne výsledky. Zákazník tak rýchlo nájde presne to čo hľadal, čo zlepšuje jeho zákaznícku skúsenosť. Už pri príchode na e-shop má väčšina zákazníkov na mysli konkrétny produkt, ktorý hľadá. Nakupujúci sú čoraz menej trpezliví a očakávajú nákup na pár klikov. Ak v krátkosti času nájdu produkt, ktorý hľadali, zvyšuje sa miera konverzie a znižuje množstvo odchodov ku konkurencii. Zákazníci môžu objaviť aj produkty, ktoré by inak prehliadli alebo súvisiace produkty. Sú ochotní pridať ich do košíka, čo vedie k vyšším hodnotám objednávok. Inteligentné fulltextové vyhľadávanie je nevyhnutnou súčasťou každého moderného e-shopu, ktorý chce prosperovať.

Personalizovaný filter umiestnený priamo na homepage pre uľahčenie nákupu

filter na homepage auto123

Hlavným a najvýraznejším prvkom e-shopu je filter, ktorý je strategicky umiestnený priamo na hlavnej stránke eshopu. Existuje totiž typ zákazníka, ktorý ide vyhľadávať produkt univerzálny, ten ide podľa klasického kategorického stromu. Ale potom je tu typ zákazníka, ktorý hľadá produkty presne pre svoje auto. Pre tento user case je určený filter značka/model/ročník. Tento filter urýchľuje proces vyhľadávania auto-moto doplnkov, čím poskytuje zákazníkovi rýchly a personalizovaný nákup. 

 

Ako filter funguje?

Filter je navrhnutý tak, aby umožnil rýchlo a presne nájsť tie auto-moto doplnky, ktoré sú kompatibilné s vozidlom zákazníka. Používateľ jednoducho vyberie:

  • Značku auta (napr. Volkswagen, BMW, Audi…)
  • Model vozidla (napr. Golf, X5, A4…)
  • Rok výroby (napr. 2015, 2018, 2022…)

Nemusí sa prehrabávať cez tisíce produktov, ktoré nie sú pre jeho auto vhodné a zároveň nájde aj niečo čo nehľadal, ale urgentne potrebuje.

 

Výhody filtra 

Rýchlejšie vyhľadávanie – zákazník sa dostane k správnym produktom v priebehu sekúnd.
Personalizovaná ponuka produktov – filter zobrazí len produkty vhodné pre konkrétne vozidlo.
Lepšia používateľská skúsenosť – jednoduchý a prehľadný spôsob výberu produktov.
Vyššia konverzia – rýchle zobrazenie personalizovaných produktov vedie k vyššiemu počtu dokončených nákupov. 

filter na homepage

Custom filter vytvorený na základe používateľskej skúsenosti

Na základe požiadaviek a dopytu používateľov sme na podstránku kategórie „snehové reťaze“ použili ďalší filter pre čo najjednoduchší a najpresnejší výber správnych snehových reťazí.

Používateľ jednoducho zadá alebo vyberie nasledovné parametre:

  • Šírka pneumatiky (napr. 205, 225, 255…)
  • Výška profilu pneumatiky (napr. 55, 60, 70…)
  • Priemer disku (napr. R16, R17, R18…)

 

Po zadaní týchto údajov systém automaticky vyfiltruje všetky snehové reťaze, ktoré sú kompatibilné s daným rozmerom pneumatiky. 

fliter snehove retaze
jednokrokovy nakupny kosik eshopu

Rýchly nákup vďaka jednokrokovému košíku

Namiesto viackrokového nákupného košíka (košík → doprava → platba → potvrdenie) bol na eshop Auto123 integrovaný jednokrokový košík kde je všetko zlúčené na jednu prehľadnú stránku. Vo finále nákupného procesu tak nie je používateľ ničím rušený a môže jednoducho a rýchlo dokončiť svoju objednávku. Súčasťou košíka je samozrejme viacero spôsobov dopravy, platby a priestor na poznámku či zľavový kupón.

Výhody jednokrokového košíka:

  • rýchly nákup 
  • nižšia miera opustených košíkov
  • optimalizácia zákazníckej skúsenosti pri nakupovaní cez mobil 
  • vyššia spokojnosť zákazníkov 
  • plynulý a efektívny proces objednávky
mobilna verzia

Záver a prínos pre klienta Auto123

Prechod na platformu Magento 2 s integrovaným ERP systémom priniesla e-shopu Auto123 zásadnú zmenu interných procesov, automatizáciu neefektívnych úkonov, pokročilú správu skladových zásob a zlepšenie zákazníckej skúsenosti. Vďaka prehľadnému a efektívnemu riadeniu objednávok, inteligentným filtrom a fulltextovému vyhľadávaniu sa výrazne zvýšila spokojnosť zákazníkov, konverzný pomer a priemerná hodnota objednávok. Elektronický obchod Auto 123 má v svojom portfóliu aktuálne viac ako 85 tisíc produktov a je pripravený na expanziu do zahraničia.

Auto123 získalo výkonný, škálovateľný a automatizovaný e-shop, ktorý im umožňuje sústrediť sa na rast a rozvoj biznisu, namiesto riešenia operatívnych problémov. Po dokončení eshopu sme plynule prešli na kontinuálny vývoj. Hlavným prínosom dynamicky otvorenej platformy Magento je aj to, že nelimituje klienta v pridávaní ďalších funkcionalít a rozvoja svojho biznisu. Aktuálne má eshop z 50 tisíc viac ako 85 tisíc produktov, nastavené procesy a zamestnanci využívajú ušetrený čas na rozvoj.

wame logo

Tvoríme e-shopy, aplikácie a informačné systémy

Ďalšie referencie a prípadové štúdie

Čo o nás hovoria partneri

Máte záujem o spoluprácu?

Už s nami spolupracujete?

Office, Weby

Dominik Jusko

Aplikácie

Ivan Kseňák

E-shopy

Šimon Hudák