Z obyčajného eshopu na popredného Slovenského predajcu
Výsledkami, ktoré prekročili naše očakávania, nás prekvapil projekt popredného Slovenského predajcu bicyklov kubicasport.eu. Naša spolupráca začala v roku 2016 a to prvým redizajnom pôvodného technického riešenia e-shopu.
V roku 2016 sa kubicasport.eu obzerali po novom dodávateľovi e-shopu, ktorý zabezpečí kvalitný technologický vývoj. My sme neváhali a pustili sa do redizajnu aktuálneho riešenia. Vytvorili sme responzívny web s novou kategorizáciou tak, aby bol použiteľný pre cieľovú skupinu – cyklisti/lyžiari.
V nasledujúcom roku sme po mnohých útrapach a radostiach, vydali novú verziu e-shopu fungujúcu na profesionálnej platforme WAME admin CMS
Redizajn eshopu – UX/UI dizajn, jednokrokový košík
Ako pri ďalších naších projektoch, aj v tomto prípade sme začali UX dizajnom s návrhom jednotlivých podstránok e-shopu. Nakoľko je dizajn a funkcionalita e-shopu neustále živý organizmus, je pravdepodobné, že časom je proces potrebné opakovať.
Aj v tomto prípade sme dospeli do štádia, kedy po 2 rokoch sme znova prešli na optimalizáciu UX, na katalógovej a produktovej stránke, ale najmä sme zmenili štandartne dvojkrokový košík na jednokrokový.
V našom blogu ponúkame tipy pre nákupný košik vo vašom eshope TU:.
Automatizácia ako nástroj efektívneho riadenia e-shopu
Money ERP je informačný ERP systém, ktorý automatizuje a optimalizuje firemné procesy. Pomocou neho vieme rýchlo a bezpečne importovať produkty, sklady, varianty, obrázky, kategórie a iné dôležité dáta alebo taktiež aj zo strany exportu veľmi rýchlo exportovať objednávky zákazníkov alebo faktúry.
E-shop kubicasport.eu je plne prepojený s rýchle nasaditeľným ERP systémom Money S4, s možnosťou upgrade na Money S5. Toto prepojenie značne urýchľuje dennodennú prácu, od vybavovania objednávok, vystavovania faktúr, dobropisov, či úprav v objednávkach.
Či už ste menšia alebo väčšia firma, s Money ERP dokážeme efektívne zautomatizovať vaše procesy, čím dokážeme ušetriť nie len váš čas ale aj peniaze. Viac sa dozviete TU.
Prepojenie skladov, katalógu produktov a cenníkov
Samozrejmosťou je prepojenie skladov, katalógu produktov a cenníkov. Dokonca aj s externými dodávateľmi, ktorých XML feedy nám aktualizujú reálne stavy a my na základe týchto informácii vieme dynamicky vyhodnocovať dostupnosť a termín dodania produktu ku klientovi. Nakoľko sa jedná často o objednávky vo vyššej hodnote, zákazníci oceňujú možnosť nákupu na splátky, k čomu sme prepojili hneď 4 splátkové systémy – Quatro, Cetelem, Home Credit, Cofidis a Ahoj.
Špecifikácia WAME admin CMS
importy, exporty, automatizácia procesov
Automatický cross sell a upsell produktov
Manuálne spárovanie produktov bolo pri tisíckach produktov veľmi neefektívne. Na základe získaných a spracovaných dát o objednávkach z Money ERP, správaní a pohybe zákazníkov, sme synchronizovali dáta pre potenciálne súvisiace produkty a vhodné príslušenstvá produktov tzv. cross sell a upsell. Cieľom bolo ponúkať zákaznikom relevantnejšie produkty.
V detaile produktu sme vytvorili 2 komponenty, jedna ponúka súvisiace a druhá podobné produkty k produktu. Vytvorili sme aj tzv. medzikrok nákupného košíka, alebo iný to poznajú ako 0-krok, kde má zákaznik dodatočne možnosť doplniť do košíka príslušný sortiment.
Automatické testy pre plynulý chod e-shopu
S extrémnou záťažou e-shopu, sme integrovali a nasadili automatické testy, ktoré preverujú funkčnosť celého ekosystému e-shopu, ešte pred nasadením nejakých nových zmien, či „fíčuriek“ z beta testovania, do produkčného prostredia. Hlavným cieľom testov je bezchybný, či plynulý chod e-shopu, ktorý nenaruší pohodlie zákazníkov a nespôsobí prechod ku konkurencii.
Využívame nástroj Selenium pre rýchlu reprodukciu chýb. Testy sú zložené z viacerých balíkov, pričom každý jeden špecifikuje danú testovaciu oblasť – napr. dostupnosť stránky, objednávkový proces, prihlásenie a registráciu. Každý balík je spúšťaný automaticky, každých x minút.
Výsledky testov sme integrovali s nástrojom Slack, pre realtimové zobrazovanie výsledkov a možné okamžité zasiahnutie.
Elasticsearch vyhľadávanie
Nasadením technológie Elasticsearch, získavame presnejšie, no hlavne variabilnejšie a rýchlejšie fulltextové vyhľadávanie. V praxi to znamená, že vyhľadávanie je schopné rozoznať preklepy, synonymá aj cudzie slová, ktoré vyhodnotí a relevantne zoradí vo výsledkoch vyhľadávania.
Máme štatisticky dokázané podstatné zvýšenie konverzných pomerov a hodnoty objednávok, po zavedení výkonnejšieho vyhľadávania. Bežnou súčasťou je tiež vyhľadávanie s okamžitou nápovedou často hľadaných fráz, produktov a kategórii.
Dodávateľov tovaru a vlastné odberné miesta
Za pomoci produktového feed-u (vo formáte XML, CSV alebo API) získavame aktuálne skladové informácie o tovaroch (ceny, počty kusov na sklade a pod.). Napojením dodávateľov získava e-shop a najmä zákazníci, presnejšie informácie o dostupnosti, vďaka čomu vedia rýchlejšie zistiť presný termín doručenia. Synchronizácia medzi e-shopom a dodávateľom prebieha v automatických intervaloch, niekoľko krát do dňa, pomocou plánovača úloh (tzv. cron). Náš klient Kubicasport aktuálne využíva prepojenie s vyše 10 rôznymi dodávateľmi (top dodávateľia: CTM, Kellys, Winora a iné.)
Administrátor si v administračnom systéme vie pridávať alebo upravovať vlastné odberné miesta, čo sú väčšinou iné predajne. Svoje objednávky si teraz môžete vyzdvihnúť na viacerých odberných miestach po celom Slovensku.
Online platba kartou cez GoPay
Vďaka progresívnemu vedeniu a zapálenému tímu e-shopových manažérov v Žiline, rastie e-shop raketovou rýchlosťou, preto dostávame neustále priestor pre experimenty a ďalší agilný vývoj, taktiež návrhy zo strany online marketingu a správy skladu, s cieľom zvýšiť denno-dennú efektivitu a tým aj zisky e-shopu.
Jedna z najdôležitejších a TOP priorít bola integrácia/napojenie platobnej brány do e-shopu. Klient sa rozhodol pre spoločnosť Gopay. Dodatočne sme však integrovali podmienku – možnosť platiť kartou, len pre skladové produkty na predajni a skladom u dodávateľa, nakoľko produktom na objednávku je ťažké určiť termín dodania.
Zľava za vernosť – vernostný systém
V rámci skvalitnenia služieb sme integrovali pre verných zákazníkov jedinečnú príležitosť nakupovať za zvýhodnené ceny. Podmienkou získania zľavy za vernosť, je len registrácia v e-shope. Prihlásený užívateľ má vernostné ceny zobrazené priamo pri produkte a sú akceptované pri vkladaní do košíka a odosielaní objednávky.
Administrátor má možnosť určovať výšku zľavy pre konkrétnych užívateľov, kategórie, či produkty, alebo na základe parametra produktu, či dostupnosti. Produkty, na ktoré sa vzťahuje vernostná zľava sú v kategóriách označené ikonou
OnPage SEO pre lepšie pozície vo vyhľadávaní
Mimo iných, tiež veľmi dôležitých aktivít, ktoré je potrebné pravidelne mesačne realizovať pre získavanie lepších pozícii v Google, sú veľmi dôležité aj tzv. onPage SEO faktory, ktorým vo WAME veľmi dobre rozumieme.
Optimalizácia tak komplexného a rozsiahleho e-shopu si vyžaduje postupnú integráciu. V prípade e-shopu kubicasport.eu sme začali zo zdrojového kódu, ktorý v dobe začiatku projektu nebol tak komplexný a rozsiahly ako je dnes.
Medzi prvými sme integrovali schematické značky, tzv. Rich snippety (alebo mikroformáty). Tie pomáhajú vyhľadávačom presne rozoznať obsah na daných podstránkach, v prípade e-shopu napr. breadcrumb (navigáciu), názov produktu, cenu, dostupnosť, hodnotenie a pod. V prípade článkov sú to autor, dátum publikovania, prípadne tiež hodnotenie, ak ho máte integrované. Výsledkom sú užitočnejšie a krajšie náhľady e-shopu vo vyhľadávaní Google.
Zrýchlenie loadingu
Ďalšou dôležitou optimalizáciou, ktorú neustále opakujeme a zdokonaľujeme, je výkon a rýchlosť načítavania. Dnes dosahujeme priemerný čas načítania stránky od 1-3 sekúnd, v závislosti od vyťaženia serverov. Tieto hodnoty pre nás, ale určite nie sú hraničné a máme v pláne pokročilejšiu optimalizáciu databázy a obrázkov, čím dosiahneme načítavanie pod 1 sekundu.
Spolupráca pokračuje aj v roku 2020 – výsledky v číslach
Porovnali sme obdobie 1.1.2020 – 30.9.2020 vs. 1.1.2019 – 30.9.2019.
Zvýšili sme aktívnych používateľov (za deň) v e-shope + cca32%.
Vďaka novým úpravam sme zvýšili transakcie + cca20% a najmä výnosy + cca76%.
Čo nás najbližšie čaká s kubicasport.eu?
Cesta kvalitného rastúceho e-shopu je pravdepodobne nekonečný proces zlepšovania a zmien. Najbližšie sa e-shop sa rozrastie do nových priestorov a je potrebné to v rámci Money ERP pripraviť.
V neposlednom rade máme k dispozícii mnohé hypotézy pre A/B testy, ktorým sa tiež v tomto prípade venujeme.s cieľom zvyšovať konverzný pomer.
Cieľom je aj automatická synchronizácia s dopravcom. Prepravu v kubicasport.eu plánujú riešiť pomocou kuriéra cez API synchronizované rozhranie, ktoré by na 2 kliky odoslalo objednávku do dátového centra dopravcu, pridelí jej číslo a administrátor si pohodlne, hlavne hromadne na 2 kliky, vygeneruje tlačové PDF so štítkami na prepravu. Toto by mal byť jediný denný úkon, ktorý sa vykonáva priamo v administrácii nášho e-shopového systému WAME admin CMS.
Čerešničkou v najbližších rokoch bude určite hlasové vyhľadávanie a chatboty, čo značne zrýchli mobilný nákup. Na tento trend sa už dnes pripravujeme a vyhodnocujeme aké sú k dispozícii aktuálne technické riešenia.