Čo je testovanie softvéru?

testovanie softveru banner

Testovanie je proces, ktorého cieľom je vyhodnotiť funkčnosť softvérovej aplikácie  s cieľom zistiť, či vyvinutý softvér vyhovuje stanoveným požiadavkám, identifikovať chyby pre zabezpečenie kvalitného produktu.

Inými slovami, cieľom testovania je odhaliť oblasti náchylné na chyby.

Typy testovania

 

Manuálne testovanie predstavuje ručné testovanie. Je potrebné, aby tester mal perspektívu koncových užívateľov a zabezpečil, aby všetky funkcie fungovali tak, ako je uvedené v dokumente požiadaviek.

Automatizované testovanie je proces testovania softvéru pomocou automatizačného nástroja. Tester nakóduje testovací skript a výsledok testu sa automaticky vygeneruje pomocou automatizovaného nástroja. Inák povedané, ak spustíte automatizované testy, môžte ísť kľudne na kávu a vrátiť sa o pol hodiny.

Testovanie a eshop?

Webové stránky elektronického obchodu sú v dnešnej dobe pre podnikanie veľmi dôležité.

Modelovanie obchodných procesov a interakcie človeka do systému elektronického obchodu môže byť zložitá úloha. Pri automatizácií väčšieho množstva obchodných procesov, zložitosť systému sa zvyšuje a vedie k zvýšenej pravdepodobnosti chýb. Aby sa zachovala integrita systému, testovanie sa stáva povinným.

Všetky operácie musia fungovať presne a spôsobom, ktorý naznačuje vzhľad ovládacích prvkov. Nestačí avšak dosiahnuť len zrozumiteľný a správny výsledok. Ak je reakcia systému príliš pomalá, používateľ môže opustiť svoj nákupný košík a ísť na inú stránku, ktorá im poskytne to, čo očakáva.

Je dôležité venovať pozornosť:

  1. Funkčnosť produktu – potrebné overiť všetky stránky, filtre, videá, funkcie, zväčšovania, postupy pridávania produktu do košíka a ich odstráňovania, zmeny počtu vybratýc produktov, dodacie podmienky, atď…
  2. Správnosť výpočtov – dôležitá je kontrola, ako web vypočítavá konečné sumy, pretože suma sa musí aktualizovať správne, ak sa mení niektorá z možností objednávky
  3. Platobný proces – potrebné otestovať všetky spôsoby platby dostupné na stránke (kreditné karty, debetné karty, darčekové poukážky, platba Visa, platba MasterCard,..)
  4. Výkon a použiteľnosť stránok – testovanie načívatania a vykonávania operácií
  5. Dodržiavanie webových štandardov – webové stránky elektronického obchodu musia byť podporované viacerými platformami, ktoré fungujú dobre na bežne používaných prehliadačoch. V opačnom prípade, to veľa potenciálnych klientov nevyužije.

Automatizovaný test na prihlásenie, využitím SELENIA:

KONTAKTUJTE NÁS

wame logo

Tvoríme e-shopy, aplikácie a informačné systémy

Mohlo by Vás zaujímať

Vo WAME ukazujeme, ako efektívne nastaviť B2B marketing – od segmentácie kampaní cez získavanie kvalitných leadov až po automatizáciu predaja. Predaj firmám nie je o reklame, ale o budovaní dôvery a dlhodobých obchodných vzťahov. Tento článok vám poskytne praktické tipy, ako stabilizovať rast firmy cez B2B predaj.
Minulý týždeň sa náš tím zúčastnil štyroch konferencií, aby získal nové poznatky a inšpiráciu pre ecommerce a technologické inovácie. Od Upterdamu, cez ČESMAD, CEOforum až po Innotech 2025 – každý člen tímu priniesol hodnotné poznatky, ktoré využijeme pri vývoji Magento eshopov, webových a mobilných aplikácií. Tento intenzívny týždeň potvrdil, že digitálne technológie a ecommerce sú na Slovensku a v Česku na vzostupe.
Leto ešte neskončilo a my sme už stihli veľké letné úpravy a teambuilding, na ktorý sa nezabúda. A hlavne – utvrdili sme sa v tom, že sme tím, ktorý vie, že aj malé zmeny a spoločné zážitky robia veľký rozdiel.