Ak pravidelne strácate doklad o nákupe, alebo zabíjate čas hľadaním v stolíku plnom dokladov mobilná aplikácia eBlok je určená práve pre Vás. Všetky doklady o nákupoch máte vždy vo vrecku, nepokrčené, bez stopy rozliatej kávy a hlavne založené prehľadne, aby aj stresujúca reklamácia bola jednoduchá.

Stačí rychlo zoskenovať a za sekundu vyhľadať ten správny doklad o nákupe.

Ako funguje aplikácia eBlok?

Aplikácia eBlok je vo WAME programovaná ako Android verzia + riadiaci administračný systém v našom systéme WAME admin CMS + backend API rozhranie pre komunikáciu medzi webovou a mobilnou aplikáciou. 

OCR skenovanie textu a DKP kódu

Aplikácia má od začiatku svojho pôsobenia ako jedna z prvých integrovanú OCR technológiu pre rozpoznávanie textu z fotografií, vďaka čomu sme veľmi elegantným spôsobom vedeli získavať bez ručného prepisovania kód DKP z pokladničného bloku. Vďaka DKP kódu vieme vyčítať DIČ obchodníka z pokladničného bloku a tak efektívne triediť nákupy a databázu údajov o bločkoch. 

Skenovanie QR kódu bločku

Dnes je v aplikácii integrované skenovanie QR kódu, ako najnovšej povinnosti na pokladničných dokladoch. Vďaka číslu UID ktoré sa v QR kóde ukrýva vieme ďalej získať potrebné dáta o bločku z webového portálu finančnej správy pre overovanie pokladničných dokladov.

Parser dát o bločkoch z finančnej správy

Zaujímavosťou je riešenie napojenia na Finančnú správu SR, ktorá dlhú dobu neposkytovala (k dňu 1.11.2020 stále ani neposkytuje) API pripojenie pre získavanie dát o pokladničných blokoch. Preto sme ako riešenie zvolili "robota", tzv. parser webu, ktorým pri každom naskenovaní QR kódu automaticky prenesieme UID bločku na portál https://opd.financnasprava.sk/#!/check, čím sa na webe zobrazia výsledne údaje. Tie získame tzv. parsovaním a ukladáme do databázy + samozrejme okamžite zobrazíme užívateľovi v aplikácii. 

Toto riešenie má isté riziko nefunkčnosti, nakoľko stačí blokácia zo strany webu finančnej správy, alebo tiež zmena jej dizajnu či štruktúry webu. V tom prípade je potrebný okamžitý servisný zásah z našej strany a aktualizácia parsera, ktorý je potrebné daným zmenám prispôsobiť. Nakoľko sa na webe finančnej správy nediali zmeny už posledný rok, problém nenastal a užívatelia appky eBlok nepocítili žiadnu nefunkčnosť. 

Systém predplatného a platobná brána Gopay

Poslednou aktualizáciou sa investor a zakladateľ rozhodol aplikáciu monetizovať a to spôsobom ročného predplatného, kde sme integrovali platobnú bránu Gopay na 6 alebo 12 mesačnú platbu za účet. Platbou predplatného užívateľ získava neombedzený počet bločkov v appke. Bez predĺženia prístupu má ale naďalej prístup k starým bločkom, ktoré môže zobrazovať.