Tipy ako pripraviť Váš e-shop na blížiaci sa BLACK FRIDAY

obrazok black friday
26. november. Na tento deň, tento rok, pripadá celosvetovo rozšírená reklamná udalost, zameraná na zľavy a akcie na vybrané produkty. V súčasnosti už je neoddeliteľnou súčasťou slovenskej eCommerce scény. V tomto článku Vám ponúkame tipy, ako vyťažiť z Black Friday maximum.

V skratke čo je a kedy je Black Friday

Black Friday, v preklade Čierny Piatok, je sviatok nakupovania, môžeme ho považovať za začiatok predvianočného nákupného šialenstva (nákupnej horúčky). Tento pojem vznikol v USA ako reakcia na hospodársku krízu v roku 1929 s cieľom podporiť nakupovanie vďaka obrovským zľavám. Nákupná mánia Black Friday sa koná v piatok po Dni vďakyvzdania a je spojená s obrovskými zľavami v desiatkach percent. Postupne sa rozrástol na všeobecnú reklamnú akciu zameranú na zľavy, akcie. Tento rok je oficiálny dátum Black Friday 26. novembra 2021.

1. Vytvorte špeciálnu stránku s produktami pre Black Friday (landing page)

Odporúčame vytvoriť vlastnú podstránku na Vašom e-shope, ktorá bude obsahovať dané informácie a najmä zľavnené produkty určené pre Black Friday. Vlastná stránka má tieto výhody: prehľad o všetkých zľavnených produktoch, ekeftívne meranie výkonnosti a správania užívateľov (získané dáta Vám pomôžu lepšie pripraviť kampan o rok) najmä jednoduchšie cielenie reklamy v rámci kampane. Nezabudnite mať integrovaný FB pixel na danej stránke a optimalizovanú stránku pre mobilné zariadenia. Mobil nech je z pohľadu UI/UX odladený na 100%.

pyramida_produktov

2. Naplánujte zľavy na produkty a naplňte sklady

Na kampaň Black Friday sa začnite pripravovať už v októbri. Samozrejme nielen reklamou ale aj skladovosťou. Zadefinujte si produkty, ktoré budu určené na kampaň, definujte im zľavu a pripravte si na dané zľavový produkty dostatočné zásoby. Vaši zákazníci ocenia dostupnosť a rýchlosť dodania. Pri vytváraní zoznamu zľavových produktov zvážte vaše doterajšie zisky. Odporúčame taktiež posilniť personálom Váš zákaznícky servis.

Naše odporúčanie pre efektívne akcie a zľavy:

  • Odkaz na akciu musí byť z úvodnej stránky e-shopu
  • Informácia o akcii musí byť na stránkach produktov, ktoré sú v akcii
  • Akcia musí byť v porovnávačoch pri akciových produktoch
  • Odkaz na akciu musí byť aj v kategóriách produktov, ktoré sú v akcii
  • Pri akciách berte do úvahy aj SEO a vytvorte akciové stránky, po ktorých je dlhodobý dopyt

3. Umelo nenavyšujte ceny produktov pred Black Friday

Jedna zásadná rada: Pred akciou Black Friday nenavyšujte umelo pôvodné ceny produktov. Počas Black Friday vaši potencionálni zákazníci vyhľadávajú a porovnávajú produkty na porovnávacích portáloch. Porovnávače cien disponujú funkciou zobrazenie vývoja ceny. Pod popisom každého produktu, sa nachádza prehľadný graf, na ktorom môžu veľmi rýchlo odhaliť, či je aktuálna cena produktu historicky najnižšia, alebo bol produkt už niekedy v minulosti aj lacnejší.

4. Prispôsobte graficky dizajn e-shopu

Z psychologického hľadiska pripravte texty, grafiku pre kampaň. Zakomponujte v predstihu všetky návrhy do e-shopu. Odporúčame z UI/ UX pohľadu zviditeľniť zľavy rôznymi štítkami, preškrtnutými cenami, percentuálnym alebo cenovým výpočtom ušetrenia peňazí. Nezabudnite odlíšiť zľavy na produktoch aj farebne. Jednoducho vytvorte výrazný dizajn s predajným textom, napr. BLACK FRIDAY ZĽAVA LEN TERAZ do ZAJTRA! Viac tipov ako zvýšiť konverzný pomer nájdete v našom blogu TU.

stitky_zlavy

5. Eticky urgujte zákazníkov k nákupu

Etickým spôsobom dajte najavo ako rýchlo sa míňajú Vaše zásoby produktu. Pri nedostatku motivujte potencionálneho zákazníka, že máte len obmedzené množstvo určitého produktu na sklade, čiže ukážte koľko kusov Vám ostáva.

posledne_kusy

Pri urgencii zdôrazňite konečný termín dokedy akcia platí. Jedna dôležitá rada: Vždy dodržujte časovo limitované akcie/zľavy a urgenciu, kvôli dôveryhodnosti zákazníkov.

konecny_termin_zlavy

6. Buďte v pravidelnom kontakte so zákazníkmi

Pripomínajte, pripomínajte a ešte raz pripomínajte sa zákazníkom. Nepodceňte komunikáciu so zákazníkmi a využite komunikačné nástroje (Facebook, Instagram, SMS, newsletter). Aktívne komunikujte cez newsletter, ktorým ich upozorníte na blížiacu sa akciu, pripomeňte sa aj počas trvania Black Friday i po skončení. Ponúknite výbornú ponuku bláznivých zliav počas najvýhodnejšieho týždňa/dňa v roku. Odporúčame použiť nástroj Mailchimp.

7. Spolupracujte s kupónovými portálmi

V dnešnej dobe sú veľmi obľúbené a rozšírené kupónové webové portrály. Kupónový webový portál Vám pomôže aktivovať spotrebiteľov k nákupom, zvýši povedomie o vašej značke a zároveň pomôže k rastu vášho e-shopu. Medzi najvačšími na Slovensku patria: zlavove-kupony.eu, vasekupony.sk, tipli.sk alebo kuponyzdarma.sk

kupony

Ktoré produkty sú najpopulárnejšie počas Black Friday?

pyramida_produktov

Čo na záver? Vyhnite sa technickým chybám! Pred spustením akcie Black Friday skontrolujte aj e-shop. Overte si rýchlosť stránky, skontrolujte nákupný proces (najmä funkčnosť zľavových kódov), platobnú bránu, automatické posielanie emailov. Nezabúdajte ani na remarketing. Nepodceňte prípravu, ak potrebujete poradiť, pomôcť rásť, tím WAME je tu pre Vás.

Chcem bezplatnú konzultáciu zameranú na Black Friday

wame logo

Tvoríme e-shopy, aplikácie a informačné systémy

Mohlo by Vás zaujímať

Bez ohľadu na to, či vyvíjate mobilnú aplikáciu pre iOS, Android alebo obidva platfomy, správne publikovanie v App Store a Google Play je nevyhnutné pre dosiahnutie širokej základne používateľov a úspešný výkon v obchodoch. Viete ako na to?
Náš kolega Stano už desať rokov neodmysliteľne patrí k tímu WAME a to si zaslúži poriadnu odmenu! Za jeho dlhoročnú a dobre odvedenú prácu sme mu pripravili veľké prekvapenie a malú oslavu.
Ako býva zvykom, doba ide dopredu a s ňou aj grafické prvky či e-commerce trendy, a vy preto rozmýšľate nad redizajnom webu či eshopu? Kedy je vhodný čas a načo si dávať pozor? V tomto článku sa dozviete 7 tipov kedy pristúpiť k redizajnu.