7 dôvodov prečo robiť redizajn e-shopu či webu

redizajn webu
Ako býva zvykom, doba ide dopredu a s ňou aj grafické prvky či e-commerce trendy, a vy preto rozmýšľate nad redizajnom webu či eshopu? Kedy je vhodný čas a načo si dávať pozor? V tomto článku sa dozviete 7 tipov kedy pristúpiť k redizajnu.

Mnoho majiteľov e-shopov alebo webových stránok si kladie otázku, kedy je čas na redizajn? Ako býva zvykom, doba ide dopredu a s ňou aj grafické prvky či e-commerce trendy. V tomto článku si predstavíme najčastejšie dôvody, odporúčania a tipy, na čo si dávať pozor a ako postupovať pri redizajne e-shopu.

Kedy je potrebné riešiť redizajn e-shopu alebo webu?

  1. Aktuálny web nie je responzívny pre mobilné zariadenia

    Väčšina z nás už v dnešnej dobe nakupuje cez mobil. Mobilná verzia e-shopu prispôsobená pre mobilné zariadenia by už mala byť bežnou praxou. Rovnako Google prisudzuje webovým stránkam vhodným pre mobilné zariadenia lepšie skóre kvality, a následne ich zobrazuje vyššie vo výsledkoch vyhľadávania.

  2. Pomalá rýchlosť vašej webovej stránky alebo e-shopu

    Poznáte to určite aj vy! Ak je e-shop pomalý a doba načítania stránky prekračuje 3 sekundy, mnohí z nás web zatvoria a odchádzajú ku konkurencii. Trpezlivý nie je ani Google a pomalý e-shop odrádza nielen užívateľov, ale znižuje aj naše skóre kvality, čo v konečnom dôsledku má vplyv na organické, aj platené poradie výsledkov a cenu za preklik. Takže čas sú v tomto prípade peniaze.

  3. Zastaralý dizajn, šablóna alebo technológia

    Ak váš aktuálny dizajn už nespĺňa potreby zákazníkov, so šablónou sa nedá ďalej pracovať, neumožňuje pridanie ďalších funkcionalít, prípadne sú zmeny ťažkopádne a nákladné, je určite potrebné pristúpiť k redizajnu e-shopu.

  4. Dizajn nie je relevantný pre vašu cieľovú skupinu Poznáte vašich zákazníkov? Čo chcú, ako rozmýšľajú, kde trávia svoj vzácny čas? Mnohí majitelia e-shopov sa rozhodujú na základe intuície, čo je veľakrát chyba. Odstráňte svoje pocitové rozhodnutie a riaďte sa predovšetkým dostupnými dátami, ktorých máte k dispozícii mnoho. Pomôcť vám môže aj spätná väzba od zákazníkov cez dotazník alebo pop-up (vyskakovacie okno) s otázkami. Môžete si pomôcť aj A/B testingom, kedy zobrazujete zákazníkom viaceré verzie stránky s malými rozdielmi. Výsledky si vyhodnocujte a zapracujte do web stránky.

  5. Zlá používateľská skúsenosť (UX) Okrem moderného dizajnu, super obsahu a rýchleho načítania je tu ešte jeden faktor, ktorý pomáha e-shopom efektívne rásť – používateľská skúsenosť (UX). E-shopy by mali byť intuitívne, prehľadné a zrozumiteľné, aby zákazník ľahko a rýchlo našiel, čo hľadá. CTA by mali byť umiestnené na viditeľných miestach pre ľahkú orientáciu a nákup a zároveň pre pozitívny poučovateľský zážitok.

  6. Zmena marketingovej stratégie alebo brandu Ak plánujete zmeniť brand alebo názov e-shopu je dôležité, aby ste prispôsobili tomu aj dizajn. Mali by ste byť konzistentný, ak chcete, aby vaši zákazníci vedeli identifikovať vašu značku a neskôr urobili opakované nákupy.
  7. Nízky konverzný pomer a vysoká miera odchodov Ak je vaša miera odchodov vyššia ako 70%, e-shop sa môže považovať za neúčinný. Ak vidíte nízku návštevnosť a vysokú mieru odchodov, je čas konať! Analýza pred redizajnom sa bude konkrétne zaoberať hlavnými príčinami. Medzi časté dôvody patrí neprehľadná navigácia, zastaralý dizajn, mätúce rozloženie prvkov. 

mobilná verzia web stránky realít

V našom blogu ponúkame aj 15 tipov pre e-shopy na zvýšenie konverzného pomeru https://wame.sk/ako-vybudovat-uspesny-eshop 

Redizajnom webu či e-shopu to nekončí. Je potrebné testovať, analyzovať, merať a optimalizovať, aby sa vyladili všetky detaily a dosiahli ste vynikajúce výsledky.

konverzný pomer

Veríme, že sa vám v našom článku odpovedali na všetky otázky a máte jasno v tom či váš web potrebuje redizajn. V prípade, že vám hlavou ešte víria nejasnosti, neváhajte nás kontaktovať a my vám radi poradíme.

wame logo

Tvoríme e-shopy, aplikácie a informačné systémy

Mohlo by Vás zaujímať

Chcete, aby váš e-shop predával viac? Máme pre vás 14 praktických tipov, ktoré vám pomôžu zvýšiť predaje a osloviť viac zákazníkov. Zistite, ako optimalizovať váš e-shop pre lepšie výsledky.
Reklamáciám a vratkám sa nevyhnete. Ako ich využiť vo svoj prospech? Vedeli ste, že až 92% zákazníkov nakúpi znova, ak bola ich reklamácia vybavená ľahko? Investícia do dobre nastaveného RMA procesu sa vám vráti v podobe vyšších tržieb a lepšej reputácie.
Bez ohľadu na to, či vyvíjate mobilnú aplikáciu pre iOS, Android alebo obidva platfomy, správne publikovanie v App Store a Google Play je nevyhnutné pre dosiahnutie širokej základne používateľov a úspešný výkon v obchodoch. Viete ako na to?