Mnoho majiteľov e-shopov alebo webových stránok si kladie otázku, kedy je čas na redizajn? Ako býva zvykom, doba ide dopredu a s ňou aj grafické prvky či e-commerce trendy. V tomto článku si predstavíme najčastejšie dôvody, odporúčania a tipy, na čo si dávať pozor a ako postupovať pri redizajne e-shopu.
Kedy je potrebné riešiť redizajn e-shopu alebo webu?
Aktuálny web nie je responzívny pre mobilné zariadenia
Väčšina z nás už v dnešnej dobe nakupuje cez mobil. Mobilná verzia e-shopu prispôsobená pre mobilné zariadenia by už mala byť bežnou praxou. Rovnako Google prisudzuje webovým stránkam vhodným pre mobilné zariadenia lepšie skóre kvality, a následne ich zobrazuje vyššie vo výsledkoch vyhľadávania.
Pomalá rýchlosť vašej webovej stránky alebo e-shopu
Poznáte to určite aj vy! Ak je e-shop pomalý a doba načítania stránky prekračuje 3 sekundy, mnohí z nás web zatvoria a odchádzajú ku konkurencii. Trpezlivý nie je ani Google a pomalý e-shop odrádza nielen užívateľov, ale znižuje aj naše skóre kvality, čo v konečnom dôsledku má vplyv na organické, aj platené poradie výsledkov a cenu za preklik. Takže čas sú v tomto prípade peniaze.
Zastaralý dizajn, šablóna alebo technológia
Ak váš aktuálny dizajn už nespĺňa potreby zákazníkov, so šablónou sa nedá ďalej pracovať, neumožňuje pridanie ďalších funkcionalít, prípadne sú zmeny ťažkopádne a nákladné, je určite potrebné pristúpiť k redizajnu e-shopu.
Dizajn nie je relevantný pre vašu cieľovú skupinu Poznáte vašich zákazníkov? Čo chcú, ako rozmýšľajú, kde trávia svoj vzácny čas? Mnohí majitelia e-shopov sa rozhodujú na základe intuície, čo je veľakrát chyba. Odstráňte svoje pocitové rozhodnutie a riaďte sa predovšetkým dostupnými dátami, ktorých máte k dispozícii mnoho. Pomôcť vám môže aj spätná väzba od zákazníkov cez dotazník alebo pop-up (vyskakovacie okno) s otázkami. Môžete si pomôcť aj A/B testingom, kedy zobrazujete zákazníkom viaceré verzie stránky s malými rozdielmi. Výsledky si vyhodnocujte a zapracujte do web stránky.
Zlá používateľská skúsenosť (UX) Okrem moderného dizajnu, super obsahu a rýchleho načítania je tu ešte jeden faktor, ktorý pomáha e-shopom efektívne rásť – používateľská skúsenosť (UX). E-shopy by mali byť intuitívne, prehľadné a zrozumiteľné, aby zákazník ľahko a rýchlo našiel, čo hľadá. CTA by mali byť umiestnené na viditeľných miestach pre ľahkú orientáciu a nákup a zároveň pre pozitívny poučovateľský zážitok.
- Zmena marketingovej stratégie alebo brandu Ak plánujete zmeniť brand alebo názov e-shopu je dôležité, aby ste prispôsobili tomu aj dizajn. Mali by ste byť konzistentný, ak chcete, aby vaši zákazníci vedeli identifikovať vašu značku a neskôr urobili opakované nákupy.
- Nízky konverzný pomer a vysoká miera odchodov Ak je vaša miera odchodov vyššia ako 70%, e-shop sa môže považovať za neúčinný. Ak vidíte nízku návštevnosť a vysokú mieru odchodov, je čas konať! Analýza pred redizajnom sa bude konkrétne zaoberať hlavnými príčinami. Medzi časté dôvody patrí neprehľadná navigácia, zastaralý dizajn, mätúce rozloženie prvkov.
V našom blogu ponúkame aj 15 tipov pre e-shopy na zvýšenie konverzného pomeru https://wame.sk/ako-vybudovat-uspesny-eshop
Redizajnom webu či e-shopu to nekončí. Je potrebné testovať, analyzovať, merať a optimalizovať, aby sa vyladili všetky detaily a dosiahli ste vynikajúce výsledky.
Veríme, že sa vám v našom článku odpovedali na všetky otázky a máte jasno v tom či váš web potrebuje redizajn. V prípade, že vám hlavou ešte víria nejasnosti, neváhajte nás kontaktovať a my vám radi poradíme.