Máte správne nastavený nákupný košík vo Vašom e-shope?

favicon-wame
nakupovanie foto
Založili ste si e-shop s bohatým sortimentom, no neprijímate toľko objednávok, koľko by ste si priali, alebo váš zložitý nákupný proces spôsobuje, že potenciálni klienti opustia e-shop ešte pred ukončením nákupu? Máme pre vás tipy, ako neodradiť zákazníka s použitím nákupného košíka, pomocou ktorého zákazníci nakúpia pohodlne, rýchlo a radi sa k nakupovaniu vo vašom e-shope vrátia.

Tipy pre správny nákupný košík vo Vašom e-shope:

teta s kavou

Jednoduchý a prehľadný

Je dôležité, aby náš klient dostal všetky dôležité informácie a najlepšie, aby ich mal na očiach. Odporúčame zbaviť sa všetkých nepotrebných textov, polí, tlačidiel a všetkého, čo by mohlo zákazníka odradiť od ukončenia nákupného procesu. Skvelým krokom, ktorý posunie zákazníka bližšie k ukončeniu nákupného procesu je nastavenie predvyplnenia údajov u prihláseného zákazníka. Mnohí, ale nie sú ochotní sa registrovať, preto nepodmieňujte nákup vo Vašom e-shope registráciou, ale naopak umožnite im nákup bez registrácie a možno práve týmto krokom si získate nového zákazníka.

nakupny kosik

Prehľadným sa košík stáva aj tým, že informuje, v ktorom kroku nákupného procesu sa klient nachádza a koľko mu ešte ostáva. Môžete si zvoliť niekoľko krokový proces. Čo nesmie chýbať?

  • názov, počet a hodnota položiek
  • spôsob platby a spôsob dopravy
  • prehľad dodacích údajov
  • zhrnutie objednávky

kroky nakupneho kosika

Určite návštevníci Vášho e-shopu ocenia, ak bude zobrazený počet položiek a hodnota produktov celého košíka a zároveň výhodou bude, ak sa bude dať priamo v košíku meniť množstvo produktov, tiež ich prípadné odstránenie, jednoducho po každom kliknutí na košík sa zobrazí jeho náhľad aj so sumarizáciou. Button v náhľade umožní zákazníkovi prejsť jedným klikom do nákupného procesu. Zaujímavým prvkom je zobrazujúca suma, ktorá zákazníkovi chýba, aby získal dopravu zdarma. Dôležité je dať si pozor, aby našich klientov neodradili neočakávané náklady na dopravu, práve to je jeden z hlavných dôvodov, prečo zákazníci opúšťajú košík pred ukončením nákupu. Jasne a dôrazne informujte o vernostnom programe alebo doprave zdarma v prípade dosiahnutia určitej sumy objednávky. Poradenstvo, v nákupnom košíku, týkajúce sa Vašich produktov Vám pomôže k dôveryhodnosti.

nakupny kosik doprava zdarma

Vzhľad a miesto košíka

Ak chceme z návštevníka mať následne aj zákazníka, je dôležité, aby neprehliadol možnosť nakupovať pomocou nákupného košíka. Nákupnému košíku patrí zaručene miesto na hlavnej stránke vpravo hore. Ideálne je zobrazovanie náhľadu obsahu košíka, ktorého súčasťou sú fotky, cena a názov produktu. Pridanou hodnotou je možnosť “hover” – nadídením myšou sa zobrazí obsah košíka.

Hneď po otvorení e-shopu zohráva dôležitú úlohu farebné prevedenie košíka, preto je dôležité, aby sme venovali zvýšenú pozornosť pri výbere jednotlivých CTA prvkov (call to action – používajú sa na dosiahnutie okamžitej reakcie návštevníkov – napr. : “Pridajte do košíka” “Kúpte práve teraz”)

Akú farbu zvoliť? Zelená a oranžová evokujú u zákazníka, a u človeka vôbec, zónu vstupu, tak ich farbou nasmerujme, aby vstúpili tam, kam chceme, aby vstúpili. Voľba farby, umiestnenia, veľkosti,… všetko je na Vás, skúšajte, experimentujte, nie raz zistíte, že menej je niekedy viac. Ušite svoj košík na mieru Vašim klientom, myslíte pri tvorbe e-shopu na nich, prispôsobte ho práve im, uľahčite im to, ale zároveň, nech je Váš e-shop moderný a responzívny, bezpečný, vyvarujte sa chybám a v neposlednom rade si od spokojných zákazníkov vyžiadajte hodnotenie.

Vždy je čo vylepšovať a preto veríme, že sme Vás inšpirovali.

V prípade, že sa zamýšľate nad tvorbou e-shopu, sme tu pre Vás, neváhajte nás kontaktovať.

KONTAKTUJTE NÁS

wame logo

Tvoríme e-shopy, aplikácie a informačné systémy

Mohlo by Vás zaujímať

Chcete, aby váš e-shop predával viac? Máme pre vás 14 praktických tipov, ktoré vám pomôžu zvýšiť predaje a osloviť viac zákazníkov. Zistite, ako optimalizovať váš e-shop pre lepšie výsledky.
Reklamáciám a vratkám sa nevyhnete. Ako ich využiť vo svoj prospech? Vedeli ste, že až 92% zákazníkov nakúpi znova, ak bola ich reklamácia vybavená ľahko? Investícia do dobre nastaveného RMA procesu sa vám vráti v podobe vyšších tržieb a lepšej reputácie.
Bez ohľadu na to, či vyvíjate mobilnú aplikáciu pre iOS, Android alebo obidva platfomy, správne publikovanie v App Store a Google Play je nevyhnutné pre dosiahnutie širokej základne používateľov a úspešný výkon v obchodoch. Viete ako na to?