E-commerce platforma Magento – 1. časť

favicon-wame
banner magento
Magento 2 je flexibilný a všestranný a to aj vďaka svojmu zoznamu funkcií, ktorými disponuje, ale zároveň pomáha obchodníkom k vyššej návštevnosti ich obchodu tým, že ponúka veľmi dobrú optimalizáciu pre vyhľadávače (SEO).

Oblasť ecommerce po vypuknutí pandémie prerazila na novú úroveň v dôsledku prudkého nárastu online nakupovania. S rozmachom konkurencie podnikatelia chcú len to najlepšie riešenie elektronického obchodu, aby dosiahli čo najlepšie výsledky s ohľadom na spokojnosť zákazníka. Tu vstupuje do hry populárna svetová platforma elektronického obchodu Magento 2, vyvíjaná v PHP, ktorá pomáha vývojárom vytvárať webové stránky elektronického obchodu.

Magento 2 je flexibilnývšestranný a to aj vďaka svojmu zoznamu funkcií, ktorými disponuje, ale zároveň pomáha obchodníkom k vyššej návštevnosti ich obchodu tým, že ponúka veľmi dobrú optimalizáciu pre vyhľadávače (SEO)

co-je-magento

V nasledujúcich článkoch sa Vám v jednotlivých častiach budeme snažiť ozrejmiť, o čom táto platforma elektronického obchodu je, pre koho je vhodná a čo je jej prednosťou, kvôli ktorej je čoraz viac celosvetovo využívaná.

V prvej časti si ozrejmíme, čo je vlastne Magento, ale tiež nazrieme na základné historické míľniky jeho vývoja.

magento-diagram

ČO JE MAGENTO?

Magento je jedna z najprepracovanejších platforiem elektronického obchodu predstavená v roku 2008 pre majiteľov online firiem. Magento je open source, čo umožňuje používateľom prístup k bezplatnému, flexibilnému a ľahko použiteľnému nástroju, ktorý je možné rozširovať o mnoho doplnkových modulov.

Medzi hlavné výhody, vďaka ktorým je Magento popredným digitálnym riešením pre eCommerce, patrí: 

  • priamo integrovaná vyhľadávacia databáza Elasticsearch
  • vysoký výkon pri veľkom počte produktov
  • vstavaný upsells a cross-sells
  • jednoduchá integrácia tretích strán vďaka obrovskému marketplace modulov
  • pokročilé filtrovanie a vyhľadávanie produktov
  • prepracovaný administračný systém pre hromadnú prácu s dátami
  • integrovaná podpora pre pokročilú cenotvorbu produktov a celých košíkov
  • natívne multi-jazyčný
  • natívne multi-menový
  • natívne multi-doménový

Okrem toho je dosť výkonný a dokáže nahrať a kategorizovať až 500 000 produktov, či desiatky tisíc kategórií a produktových atribútov.

Inými slovami, plné využitie výhod Magento umožňuje obchodníkom obstáť v konkurencii s nárastom počtu návštevníkov stránok a celkových príjmov.

História – vývoj platformy Magento

historia-magento

Myšlienka vyvinúť Magento sa objavila začiatkom roka 2007 a už 31. augusta 2007 vznikla jeho prvá verejná beta verzia. Zásluhu na tom majú Roy Rubin a Yoav Kutner, ktorí jeho základ rozvíjali pri práci na projekte s názvom Varien.

Kým pracovali na projekte za pomoci konkurenčného osCommerce, uvedomili si medzeru na trhu. Pôvodne sa totiž plánovalo, že bude podsystémom osCommerce, ale vzhľadom na to, že by nebol schopný prispôsobiť sa všetkým možnostiam, plánovali ho vyvinúť od nuly. Po tom, čo Rubin umiestnil reklamy na Google Adwords, zhromaždené financie viedli k vývoju frameworku Magento.

V dôsledku toho bolo Magento prvým produktom projetku Varien, ktorý bol oficiálne vydaný v roku 2008 pod open-source licenciou. Po roku bola táto platforma jednou z najviac využívaných hlavne pre svoje prispôsobiteľné šablóny a flexibilné funkcie. V konkurencii Magento dokonca porazil osCommerce a v roku 2009 sa stal popredným riešením pre obchodníkov s elektronickým obchodom.

Prekvapením bolo aj to, že názov vývojovej spoločnosti Varien sa v roku 2010 zmenil na Magento, keďže produkt získal pod týmto názvom väčšie uznanie. Vývoj Magento, ktorý rastie a stáva sa populárnym rýchlym tempom, dosiahol nové základy úspechu, keď eBay v roku 2010 investoval 49 % do tejto developerskej spoločnosti.

V roku 2011 spoločnosť eBay navrhla, že integruje PayPal priamo do systému Magenta. V dôsledku rozdelenia PayPalu od eBay v roku 2015 sa však Magento opäť ukázalo ako nezávislá spoločnosť.

magento-paypal

Magento eCommerce vyrazil cestu v roku 2016, keď bol predstavený ako služba (PaaS) s názvom Magento Enterprise Edition. Navrhnuté pre veľké podniky, bolo zabezpečené poskytovanie technickej podpory z hľadiska inštalácie a konfigurácie, aj keď základná služba bola podobná komunitnej edícii.

V júni 2018 spoločnosť Adobe získala Magento za cenu 1,68 miliardy dolárov. Spoločnosť Adobe potom v tom istom roku predstavila jeho novú verziu, to je Magento 2.3, aby pomohla obchodníkom synchronizovať ich obchod Magento eCommerce s Amazonom. V konečnom dôsledku to malo priaznivý vplyv na používateľské prostredie. 

…. pokračovanie v ďalšom blogu

Plánujete web, e-shop, appku?
Radi Vám v tom pomôžeme…

wame logo

Tvoríme e-shopy, aplikácie a informačné systémy

Mohlo by Vás zaujímať

Chcete, aby váš e-shop predával viac? Máme pre vás 14 praktických tipov, ktoré vám pomôžu zvýšiť predaje a osloviť viac zákazníkov. Zistite, ako optimalizovať váš e-shop pre lepšie výsledky.
Reklamáciám a vratkám sa nevyhnete. Ako ich využiť vo svoj prospech? Vedeli ste, že až 92% zákazníkov nakúpi znova, ak bola ich reklamácia vybavená ľahko? Investícia do dobre nastaveného RMA procesu sa vám vráti v podobe vyšších tržieb a lepšej reputácie.
Bez ohľadu na to, či vyvíjate mobilnú aplikáciu pre iOS, Android alebo obidva platfomy, správne publikovanie v App Store a Google Play je nevyhnutné pre dosiahnutie širokej základne používateľov a úspešný výkon v obchodoch. Viete ako na to?