Ako pripraviť text, ktorý predáva

ako pripravit text ktory predava

Písať text o písaní textu dá zabrať. Minimálne preto, že jeho forma by mala korešpondovať s odporúčaniami v ňom.

Vo všeobecnosti prevláda názor, že ľudia čítajú málo, resp., že čítajú neradi.

Tento názor je len výhovorkou tých, ktorí pridajú článok o teórii strún do Nového času (škaredo netrafili cieľovku), alebo tých, ktorí tvoria zlé, chaotické a nekvalitné texty.

Na čo si dať pozor?

Dĺžka textu

S prezentovaným názorom často prichádza otázka, aký dlhý by mal byť text, aby bol pre čitateľa / zákazníka / návštevníka zaujímavý?

Odpoveď je jednoduchá. Ak mňa – ako čitateľa téma nezaujíma, tak je aj jedna veta priveľa a na web som asi zablúdil omylom. Ak ma niečo naozaj zaujíma, rád zvládnem aj dlhé texty.

Preto sme na naše referenčné stránky napísali litánie. Presne pre tých, ktorých to zaujímať bude.

Vo všeobecnosti sa treba pri dlhých textoch vždy držať zásady, že prvé idú najzaujímavejšie veci. Je jedno, že na konci článku ponúknete 100 eur, keď sa tam nikto nedostane pre nudný úvod. Najprv popíšte výhody produktu, vlastnosti dostanú priestor neskôr. Pri dlhých textoch nezabudnite vložiť Call to action prvok tak, aby ho mal návštevník stále na očiach. Rozhodnúť sa, že váš produkt kúpi, sa môže po prečítaní akejkoľvek vety. Vhodným miestom je napríklad fixovaný header. Vidíte? Vpravo hore. Môžete si objednať svojho copywritera. Alebo ho vložte priamo do článku. Vyskúšajte. Tu vás čaká osobný copywriter.

Užívateľský zážitok

Na webe často nestačí, že váš článok je kvalitný. Jeho čítanie nesmie byť pre čitateľa utrpením. Treba si dať pozor na kontrast medzi pozadím a farbou textu. Dôležitý je výber písma. Pri otázke užívateľského zážitku stále odporúčame naštudovať si tento článok o tom, ako náš mozog spracováva texty.

Gramatika

So zážitkom často súvisí aj gramatika. Ak má čitateľ veriť obsahu, nech verí aj forme. Hrubé gramatické chyby na oficiálnej produktovej stránke sú niečím takým, ako prísť na ples do opery, alebo na odovzdávanie štátnych vyznamenaní v tričku a mikine. Na jedno vás nepustia, na druhé prekvapivo áno, no v oboch prípadoch si vyslúžite dosť veľkú hanbu. A facepalm. Veľa facepalmov.

V osobných blogoch sa gramatika toleruje o čosi viac, ako v oficiálnych záležitostiach, no aj tak sa nájdu ľudia, ktorí sa nebudú vyjadrovať k obsahu, ale k forme. Zbytočne odvádzate pozornosť od problému. Takže radšej si ju dajte skontrolovať.

wame logo

Tvoríme e-shopy, aplikácie a informačné systémy

Mohlo by Vás zaujímať

Ako býva zvykom, doba ide dopredu a s ňou aj grafické prvky či e-commerce trendy, a vy preto rozmýšľate nad redizajnom webu či eshopu? Kedy je vhodný čas a načo si dávať pozor? V tomto článku sa dozviete 7 tipov kedy pristúpiť k redizajnu.
S tímom WAME sme sa v máji zúčastnili dvoch významných veľtrhov. Pozrite sa, ako vyzerala naša prezentácia tvorby e-shopov v Magento 2 a aplikácie pre servisných technikov, čo všetko sme stihli, aké projekty nás v budúcnosti čakajú a ako sme sa vo voľnom čase zabavili.
Čo to vlastne je API rozhranie a prečo je potrebné ho zabezpečiť? Nikdy ste o tom nepočuli? Nevadí, v tomto článku sa dozviete viac.