Ako pridať mobilnú aplikáciu do App Store a Google Play?

Ako pridať mobilnú aplikáciu do App Store a Google Play
Bez ohľadu na to, či vyvíjate mobilnú aplikáciu pre iOS, Android alebo obidva platfomy, správne publikovanie v App Store a Google Play je nevyhnutné pre dosiahnutie širokej základne používateľov a úspešný výkon v obchodoch. Viete ako na to?

V dnešnej dobe s rýchlym nárastom mobilných zariadení je publikovanie mobilných aplikácií do obchodov App Store a Google Play kľúčovým krokom pre úspech. Bez ohľadu na to, či vyvíjate aplikáciu pre iOS, Android alebo obidva platfomy, správne publikovanie je nevyhnutné pre dosiahnutie širokej základne používateľov a úspešný výkon v obchodoch.

Je vaša aplikácia vhodná na zverejnenie?

Nie každá aplikácia je ale vhodná na zverejnenie v App Store a Google Play. Ak sa jedná napríklad o internú aplikáciu firmy alebo aplikácia nespĺňa požadované pravidlá obchodu pre zverejnenie, je možné ju distribuovať do zariadení aj mimo obchodov s aplikáciami. Aplikácie pre Android sa dajú inštalovať aj priamo stiahnutím aplikácie z webového prehliadača. Aplikácie pre Apple to takto jednoduché nemajú, tie totiž nie je možné inštalovať bez toho, aby ste ich stiahli z App Store. To sa môže ale časom zmeniť, aktuálne toto obmedzenie EÚ rieši v súdnych sporoch z firmou Apple.

app-store

Na čo nesmiete zabudnúť pred zverejnením app na App Store a Google Play

Dva krát meraj, raz rež. Skôr než začnete s vydávaním do obchodov App Store a Google Play, poriadne otestujte svoju mobilnú aplikáciu, ušetríte tým čas, ktorý bude potrebný na to aby ste zaviedli novú opravenú verziu, proces zverejnenia novej aktualizácie môže trvať 24 hodín a pri zložitejších aplikáciách až 7 a viac dní. Môže vám to zachrániť pár prvých používateľov, ktorí si ju stiahnu a hneď si ju aj odinštalujú pretože v nej nájdu chybu a nie sú ochotný čakať za aktualizáciou, ktorá tú chybu opraví.

Potrebujem pre aplikáciu aj web?

Vedeli ste, že pre vašu mobilnú aplikáciu potrebujete prevádzkovať aj webovú stránku? Ak ju ešte nemáte, neváhajte nás kontaktovať. Hlavným dôvodom pre web je umiestnenie článku o zásadách ochrany osobných údajov, tento článok je vyžadovaný a je potrebné ho vyplniť vo formulári informácií o aplikácií pre zverejnenie. Ak vaša aplikácia zhromažďuje nejaké citlivé osobné údaje ako napríklad aktuálna GPS poloha používateľa, tie musíte zahrnúť v tomto článku a opísať kde a načo ich používate. 

Určite odporúčame na webovej stránke čo najlepšie odprezentovať svoju aplikáciu, pridať odkazy smerujúce do obchodov s vašou mobilnou aplikáciou, prípadne napísať návod ako sa vaša aplikácia používa. Na webe určite nesmie chýbať ani sekcia FAQ s častými otázkami a kontaktný formulár.

https-iStock

Viete aké podmienky musíte spĺňať pre Google Play a App Store?

Uistite sa, že spĺňate podmienky pre publikovanie aplikácie na mobil v danom obchode. Podmienky sú pomerne rozsiahle takže si na nich vyčleňte dostatok času, sú dostupné na týchto odkazoch:

Google Play https://play.google/developer-content-policy/

App Store https://developer.apple.com/app-store/review/guidelines/

Čo môže ešte zverejnenie aplikácie oddialiť?

Máte pridelené D-U-N-S číslo? Ešte pred tým, než začnete zo zakladaním vývojárskych účtov, požiadajte o pridelenie D-U-N-S čísla pre vašu firmu. Toto číslo je totiž vyžadované ako overenie, že vaša firma naozaj existuje a je registrovaná v príslušnom štáte kde sídli. Vybavenie žiadosti a pridelenie čísla môže trvať až 5 pracovných dní. Postup ako ho získať a dalšie informácie o tomto čísle nájdete aj na stránke Apple podpory https://developer.apple.com/support/D-U-N-S/.

DUNS-Number

Kedy sú na rade vývojárske účty?

Ak už ste si svojou aplikáciou istý, že všetko funguje tak ako má a spĺňa všetky podmienky pre vydanie, môžete začať zo založením vývojárskych účtov. Tie sa zakladajú pre každý obchod osobitne, každý obchod má rozličné podmienky a lehoty na založenie. Najčastejšie sa mobilné aplikácie publikujú do obchodov Google Play a App Store.

Prevádzkovanie vývojárskych účtov nie je zadarmo. V čase písania tohto článku sú ceny následovné:

  1. Google Play (25$ – jednorázovo pri registrácii vývojárskeho účtu)
  2. App Store (99$ – ročne)

Keď už máte všetko pripravené, môžete začať registrovať vývojárske účty. Prihodili sme vám sem jednotlivé odkazy, aby ste ušetrili čas hľadaním toho správneho formulára.

Google Play https://play.google.com/console/signup
App Store https://developer.apple.com/programs/enroll/

Po úspešnom dokončení registrácie a zaplatení poplatku je potrebné pridať vývojárov do vývojárskeho účtu. Ak máte mobilnú aplikáciu od nás, zašleme vám emailové adresy, po úspešnom pridaní za vás vyplníme väčšinu informácií o aplikácií a nahráme inštalačný súbor.
Po vyplnení všetkých údajov je potrebné odoslať aplikáciu na schválenie, to môže trvať 24 hodín a pri zložitejších aplikáciách až 7 a viac dní. Na to, aby mohli obchody overiť vašu aplikáciu, do nej potrebujú mať prístup aby mohli preskúmať všetky podstránky a funkcionality. Ak vaša aplikácia obsahuje prihlásenie, je potrebné im poskytnúť prihlasovacie údaje.

Green-approved

Bola vaša aplikácia úspešne schválena? Ak áno, gratulujeme vám, musíte však počkať nejaký čas, kým sa vaša aplikácia dostane do výsledkov vyhľadávania v obchode.

Ak bola vaša aplikácia zamietnutá, nezúfajte, určite bude existovať spôsob ako to napraviť, neváhajte nás kontaktovať, radi vám poradíme.

Publikovanie mobilných aplikácií do obchodov môže byť zložitý proces, ale s dostatočnou prípravou a pochopením požiadaviek jednotlivých platforiem, môže byť tento proces hladký a úspešný. Dôkladné testovanie, dodržiavanie požiadaviek obchodov a sledovanie výsledkov sú kľúčové kroky pre dosiahnutie úspechu.

wame logo

Tvoríme e-shopy, aplikácie a informačné systémy

Mohlo by Vás zaujímať

Viac než 43 % všetkých webových stránok na internete beží práve na WordPresse, čo z neho robí najpoužívanejší a najpopulárnejší CMS na svete?
Chcete, aby váš e-shop predával viac? Máme pre vás 14 praktických tipov, ktoré vám pomôžu zvýšiť predaje a osloviť viac zákazníkov. Zistite, ako optimalizovať váš e-shop pre lepšie výsledky.
Reklamáciám a vratkám sa nevyhnete. Ako ich využiť vo svoj prospech? Vedeli ste, že až 92% zákazníkov nakúpi znova, ak bola ich reklamácia vybavená ľahko? Investícia do dobre nastaveného RMA procesu sa vám vráti v podobe vyšších tržieb a lepšej reputácie.