Virálny marketing

favicon-wame
banner viralny marketing

Marketingová metóda, ktorá využíva existujúce sociálne siete na propagáciu výrobku, príp. posilnenie povedomia značky, pričom využíva skutočnosť, že ľudia majú tendenciu informovať svojich známych o službách, výrobkoch, či informáciách.

viralny marketing

Inak povedané, dokáže generovať záujem a potenciálny predaj značky alebo produktu prostredníctvom správ, ktoré sa šíria ako vírus. Teda, rýchlo a od človeka k človeku. Cieľom je, aby obsah zdieľali sami používatelia.

Dôvodom ľahkého šírenia a zdieľania je však tzv. double-edged sword. Nemôžeme zabudnúť, že v tomto type marketingu veľká časť kontroly spadá do rúk používateľov a riskujeme, že správa bude nesprávne interpretovaná alebo parodovaná. Na druhej strane, úspešná virálna kampaň môže priniesť zázraky pre výsledky vašej značky.

Ako funguje virálny marketing?

Realizácia virálneho marketingu je veľmi jednoduchá : vytvorte video alebo iný typ obsahu, ktorý je atraktívny pre cieľ, umiestnite ho na internet a naplánujte prvé akcie, aby sa pohyboval. Všetko, čo môžete urobiť, je čakať, až sa rozsvieti poistka a užívatelia začnú zdieľať ako blázni.

Dokonca v niektorých prípadoch dôjde k virálnemu marketingu náhodou z videa nahraného súkromným používateľom, ktoré sa stáva populárnym a začína sa šíriť po celom internete.

Stratégia šírenia videí vytvorených značkami má dva body zamerania : zobrazené alebo skryté. V prvom prípade je používateľ informovaný od prvého okamihu, keď si prezerá reklamný obsah, zatiaľ čo v druhom prípade je účasť značky skrytá a je odhalená až neskôr.

Ak použijete skryté marketingové techniky, je dôležité byť opatrný, aby sa užívateľ necítil oklamaný alebo podvedený, pretože virálna kampaň by sa potom mohla obrátiť proti vám.

Bez ohľadu na to, akú stratégiu si vyberieme, nikdy by sme sa nemali stať spamermi a pri zdieľaní obsahu by sme nemali ísť cez palubu. Namiesto opakovanej správy znova a znova je najlepšou stratégiou nájsť perfektné miesto a čas a nechať rozsvietiť „viral fuse“ samú.

Výhody virálneho marketingu

Nízke náklady. Virálne kampane sú charakterizované tým, že používatelia pre nás robia významnú časť práce, ktorá drasticky znižuje náklady na šírenie – teda nie je potrebné kupovať reklamu alebo priestor v médiách.

Potenciál veľkého dosahu. Virálne video na internete má schopnosť osloviť veľké medzinárodné publikum bez toho, aby sme museli investovať peniaze alebo vynaložiť ďalšie úsilie. Práve z tohto dôvodu, môže ísť malá spoločnosť alebo dokonca súkromná osoba ísť veľmi ďaleko.

Nie je invazívne. V oblasti virálneho marketingu, rozhodnutia o účastí a zdieľaní vždy prichádza od používateľa, a preto nikdy neprichádza ako invazívne. V porovnaní s klasickými formami reklamy je vnímanie značky a interakcie výrazne lepšia. 

Pomáha budovať vašu značku. Ak skutočne zasiahneme „býčie oko“ z hľadiska kreativity, vytvoríme obsah tak neuveriteľný, že sa ho samotní užívatelia rozhodnú zdieľať, a preto vytvoríme osobné spojenie s vašou značkou. Pokiaľ ide o budovanie značky a povedomia, je to bezpochyby mimoriadne silný nástroj.

 

Úspešné príklady virálneho marketingu

 

Výzva ALS Ice Bucket

Určite sa pamätáte, keď ste nemohli prehliadať sociálne siete bez toho, aby na vás vyskočila tona videí o výzve na ľadové vedro.

V prípade, že ste bývali pod skalou, výzva spočíva v tom, že ľudia si vyhadzovali na hlavu vedrá s ľadovou vodou, zdieľali o tom videozáznam a nominovali priateľov, či rodinu, aby to vyskúšali. Pomáhať budovať povedomia o amyoptropnej laterálnej skleróze (ALS), čo je progresívne ochorenie, ktoré spôsobuje zhoršovanie nervových buniek a nakoniec vedia k úplnej paralýze, či smrti.

Zatiaľ, čo sa toho zúčastňovalo milióny ľudí na celom svete, výzva dostala určitú vôľu. Mnohí sa pýtajú, koľko účastníkov skutočne daruje peniaze alebo dokonca venuje čas lepšiemu pochopeniu choroby. Iní uviedli, že zatiaľ, čo je zámer dobrý, venuje sa pozornosť iným veciam a dokonca ochrancovia životného prostredia kritizovali, že ide o plytvanie vodou.

https://youtu.be/ADpfltT_RWw

Avšak čísla hovoria samy za sebou. Výzva ALS Ice Bucket zvýšila financie o viac ako 115 miliónov dolárov.

Old Spice – „The Man Your Man Could Smell Like“

Vo videu je svalnatý Isaiah Mustafa, ktorý nosí iba uterák. Prechádza rôznymi nastaveniami pozadia a hovorí klišé. Je to samozrejme smiešne a „vírusové“.

Virálna kampaň spoločnosti Old Spice sa prvýkrát odvysielala v roku 2010. Spoločnosť od tohto obdobia zvýšila svoje príjmy o 107%. Kampaň mala vtedy 40 miliónov zhliadnutí. Zvýšila fanúšikov služby Twitter o 2700%. Interakcia Facebooku sa zvýšila o 800%.

Toto video vám ukazuje výsledky kampane Old Spice. V súčasnosti viac ako 80 miliónov zhliadnutí.

https://youtu.be/iS-4WxmKBNI

Čo sa stalo „vírusovým“ ?

Humor : Virálna kampaň na video reklamách využívajú humor veľmi dobre. Koniec koncov, nie je veľa ďalších zaujímavých spôsobov ako podporiť umývanie tela. Použitie humoru prinieslo značku mladšiemu publiku.

Zacielenie na správne publikum : Z úvodného videa sa Old Spice zameriavali na ženy („Dobrý deň, dámy“). Čo dávalo zmysel, keďže ženy rozhodujú vo väčšine prípadov o kúpe v tejto kategórií produktov.

Záver

Vytvorenie dokonalej virálnej kampane sa týka veľa vecí a prvé tri, na ktoré by ste sa mali zamerať sú :

  1. vytváranie obsahu, ktorý ľudia chcú zdieľať
  2. vytváranie obsahu, ktorý evokuje emócie
  3. vytváranie jedinečného obsahu

Chcete pomôcť pri tvorbe virálneho marketingu pre vašu firmu, či značku? Neváhajte a kontaktujte nás. Spoločne dosiahneme kreatívny obsah, ktorý Vás dostane  „vírusovo“.

Máte záujem o naše služby? Napíšte nám

wame logo

Tvoríme e-shopy, aplikácie a informačné systémy

Mohlo by Vás zaujímať

Čo to vlastne je API rozhranie a prečo je potrebné ho zabezpečiť? Nikdy ste o tom nepočuli? Nevadí, v tomto článku sa dozviete viac.
V dňoch 27-28.2.2024 sme s WAME zdieľali naše know-how z vývoja webov Magento, Prestashop a webových i mobilných aplikácií na najväčšom e-commerce veľtrhu v Českej republike "CzechOn-lineExpo". Okrem príjemného stretnutia s dlhoročnými klientmi, sme spoznali aj nových partnerov, ich požiadavky na weby i aplikácie a odhalili sme smerovanie e-commerce trhu v najbližších rokoch.
Stretávame sa s klientmi, ktorí uvažujú medzi open-source, e-shopom na mieru alebo krabicovým riešením. Preto sme sa rozhodli venovať práve tejto téme na Ecommerce Bridge a objasniť si najčastejšie mýty a fakty. V našom blogu vysvetlíme čo vám jednotlivé riešenia môžu priniesť a v čom vás môžu v budúcnosti obmedzovať.