Prečo je Content Marketing dôležitý?

biznisova aplikácia

Vytvárať pútavý, ale hlavne kvalitný obsah je jedným z hlavných cieľov firiem, ktoré sa chcú prezentovať online. Namiesto reklamy, ktorá predchádzala content marketingu, a ktorá obťažovala a vyrušovala, content marketing tvorí hodnotný a relevantný obsah za tým účelom, aby prilákal a udržal vami vybrané publikum a v neposlednom rade má priniesť zisk.

Na nedávnej prednáške nám Ivica Ďuricová, skvelá copywriterka a spisovateľka hovorila o podstatách tak často obmieľaného slovného spojenia – content marketingu

Content marketing je momentálne v kurze, podľa štatistík je až o 62% lacnejší, a mal by prinášať úžitok nie len vám, ale aj vašim zákazníkov.

Jeho úlohou je:

  • vzdelávať a zabávať,

  • poskytnúť zaujímavé informácie a byť dôveryhodný,

  • odhaliť know-how

  • a zvýšiť povedomie o značke alebo osobnosti.

Ako napísať dobrý titulok?

  • Ideálne 6 slov

  • Pridajte emóciu. Šokujúce! Výborné! Čo sa s tým deje? Hurá, je to tu!

  • Vyhýbajte sa odborným a úradným slovám

  • Využívajte čísla (Overené titulky napr. 10 rád ako…? 10 tipov pre….? Naučte sa týchto 7 krokov!)

  • Používajte osobné zámena (tvoje, naše, my…)

  • Položte otázku tak, aby NIE nemohlo byť odpoveďou

Ktoré kanály využiť?

Miesto, kde sa aktuálne dozvieme najviac informácií je online. Svoj promo cieľ si môžete plniť na facebook-icon , ale aj na vlastnom webe a prostredníctvom mailových kampaní.

Ako formou vytvárať obsahový marketing?

Medzi online content aktivity patria blogy, infografika, fotky, videá, ebooky, newslettery, webináre a pod. Dobrou invetíciou pri vytváraní obsahového marketingu je tiež zapojiť do svojho programu influencera – rešpektovanú osobu, celebritu, bloggera, youtubera.. Možnosti je veľa… Obsahový marketing dobre funguje a ešte aj dlho bude, avšak, pri plnení tohto cieľa je dôležité nastaviť si správne princíp SMART

S – SPECIFIC (špecifické, konkrétne ciele)

M – MEASURABLE (merateľné ciele)

A – ACHIEVABLE (dosiahnuteľné ciele)

R – REALISTIC (realistické/relevantné ciele)

T – TIME SPECIFIC (časovo špecifické ciele)

Dôležité parametre tvorby content marketingu

  1. online platforma

Kým začnete písať obsah, premyslíte si, ktoré kanály využite pre jeho šírenie. Nech si však vyberiete ktorúkoľvek z týchto možnosti, píšte to takým spôsobom, že budete vždy odzrkadľovať svoju firmu, značku, logo.

 

  1. prieskum trhu

K tomu, aby ste úspešne predali svoj výrobok alebo službu je potrebné, aby ste poznali svojho zákazníka. Hľadajte si odpovede na tieto otázky: Aký výrobok alebo službu chcem predávať? Je o môj výrobok záujem? Aký je počet mojich potencionálnych zákazníkov na trhu? Kto sú moji konkurenti? Aké mám konkurenčné výhody?

 

  1. persóny

Podrobne si definujte publikum, ktoré chcete zaujať. Vytvorte si tzv. persónu. Profil persóny vytvoríte takým spôsobom, že si vyšpecifikujete jej vekovú kategóriu, demografické údaje, pracovnú pozíciu, pohlavie, osobné a profesionálne vlastnosti, ciele a výzvy, čitateľské zvyky, nákupné zvyky, technické zručnostia pod. a na základe tohto filtra sa dokážete zamerať práve na svoju cieľovú skupinu.

Príklad: Ak sa zaoberáte predajom detských cumlíkov, definujte si:

Vek: 20-35 rokov

Pohlavie: žena (rodičia)

Pracovná pozícia: materská dovolenka

Nákupné zvyky: detské oblečenie, kočíky a i.

 

  1. kľúčové slová a frázy

Sú veľmi dôležitou časťou optimalizácie a je potrebné venovať tomu veľkú pozornosť. Svojich potencionálnych zákazníkov si získate tak, že si urobite prieskum,ktoré kľúčové slová a frázy sú najviac vyhľadávané.

 

  1. redakčný kalendár

Ak chcete mať prehľad vo svojich aktivitách, ktoré sa týkajú content marketingu, odporúča sa používať redakčný kalendár. Do tohto kalendára sa zahŕňa blogy, články, komunikáciu na sociálnych sieťach, mailové kampane a všetky ďalšie materiály, ktoré plánujete uverejniť. Je to pomôcka, ktorá vám pomôže časovo si rozložiť tieto naplánované úlohy.

 

  1. meranie úspešnosti

Ako merať úspešnosť content marketingu?

  • Návštevnosť – Google Analytics

  • Počet „lajkov“, zdieľaní a fanúšikov,

  • Počet zhliadnutí,

  • Čas strávený pri čítaní článku,

  • Miera konverzii – odber newslattera, ebook, CTA prvky

wame logo

Tvoríme e-shopy, aplikácie a informačné systémy

Mohlo by Vás zaujímať

Rozhodujete sa medzi prenajímateľnou platformou ako Shopify a vlastným riešením na Magente? Tento článok vám pomôže zorientovať sa. Vysvetľujeme, kedy sa oplatí začať s jednoduchším riešením a kedy je načase prejsť na systém, ktorý sa prispôsobí vášmu rastu. Získate praktické rady z praxe, porovnanie nákladov a technických možností oboch platforiem – s cieľom ušetriť vám čas, peniaze a zbytočné frustrácie.
Predávate v B2C segmente a cítite pokles záujmu? Možno je čas obrátiť pozornosť tam, kde peniaze stále tečú – do B2B predaja. Spolupráca s firmami, maloobchodmi, školami či hotelmi vám môže priniesť vyššie objemy, stabilnejší cashflow a menej stresu z výkonnostných kampaní. V článku vám ukážeme, ako začať a na čo si dať pozor.
Vo WAME veríme, že práca nekončí len pri taskoch a deadlineoch. Preto budujeme kultúru neustáleho rozvoja, zdieľania a spolupráce. V tomto blogu nazrieme za horizont bežného pracovného dňa – pozrieme sa na to, ako u nás funguje interné vzdelávanie cez WAME Academy, prečo sa zúčastňujeme podujatí ako Ecommerce Bridge v Bardejove a čo robíme pre to, aby sa u nás každý mohol rozvíjať naplno – odborne aj ľudsky.