Prečo je Content Marketing dôležitý?

biznisova aplikácia

Vytvárať pútavý, ale hlavne kvalitný obsah je jedným z hlavných cieľov firiem, ktoré sa chcú prezentovať online. Namiesto reklamy, ktorá predchádzala content marketingu, a ktorá obťažovala a vyrušovala, content marketing tvorí hodnotný a relevantný obsah za tým účelom, aby prilákal a udržal vami vybrané publikum a v neposlednom rade má priniesť zisk.

Na nedávnej prednáške nám Ivica Ďuricová, skvelá copywriterka a spisovateľka hovorila o podstatách tak často obmieľaného slovného spojenia – content marketingu

Content marketing je momentálne v kurze, podľa štatistík je až o 62% lacnejší, a mal by prinášať úžitok nie len vám, ale aj vašim zákazníkov.

Jeho úlohou je:

  • vzdelávať a zabávať,

  • poskytnúť zaujímavé informácie a byť dôveryhodný,

  • odhaliť know-how

  • a zvýšiť povedomie o značke alebo osobnosti.

Ako napísať dobrý titulok?

  • Ideálne 6 slov

  • Pridajte emóciu. Šokujúce! Výborné! Čo sa s tým deje? Hurá, je to tu!

  • Vyhýbajte sa odborným a úradným slovám

  • Využívajte čísla (Overené titulky napr. 10 rád ako…? 10 tipov pre….? Naučte sa týchto 7 krokov!)

  • Používajte osobné zámena (tvoje, naše, my…)

  • Položte otázku tak, aby NIE nemohlo byť odpoveďou

Ktoré kanály využiť?

Miesto, kde sa aktuálne dozvieme najviac informácií je online. Svoj promo cieľ si môžete plniť na facebook-icon , ale aj na vlastnom webe a prostredníctvom mailových kampaní.

Ako formou vytvárať obsahový marketing?

Medzi online content aktivity patria blogy, infografika, fotky, videá, ebooky, newslettery, webináre a pod. Dobrou invetíciou pri vytváraní obsahového marketingu je tiež zapojiť do svojho programu influencera – rešpektovanú osobu, celebritu, bloggera, youtubera.. Možnosti je veľa… Obsahový marketing dobre funguje a ešte aj dlho bude, avšak, pri plnení tohto cieľa je dôležité nastaviť si správne princíp SMART

S – SPECIFIC (špecifické, konkrétne ciele)

M – MEASURABLE (merateľné ciele)

A – ACHIEVABLE (dosiahnuteľné ciele)

R – REALISTIC (realistické/relevantné ciele)

T – TIME SPECIFIC (časovo špecifické ciele)

Dôležité parametre tvorby content marketingu

  1. online platforma

Kým začnete písať obsah, premyslíte si, ktoré kanály využite pre jeho šírenie. Nech si však vyberiete ktorúkoľvek z týchto možnosti, píšte to takým spôsobom, že budete vždy odzrkadľovať svoju firmu, značku, logo.

 

  1. prieskum trhu

K tomu, aby ste úspešne predali svoj výrobok alebo službu je potrebné, aby ste poznali svojho zákazníka. Hľadajte si odpovede na tieto otázky: Aký výrobok alebo službu chcem predávať? Je o môj výrobok záujem? Aký je počet mojich potencionálnych zákazníkov na trhu? Kto sú moji konkurenti? Aké mám konkurenčné výhody?

 

  1. persóny

Podrobne si definujte publikum, ktoré chcete zaujať. Vytvorte si tzv. persónu. Profil persóny vytvoríte takým spôsobom, že si vyšpecifikujete jej vekovú kategóriu, demografické údaje, pracovnú pozíciu, pohlavie, osobné a profesionálne vlastnosti, ciele a výzvy, čitateľské zvyky, nákupné zvyky, technické zručnostia pod. a na základe tohto filtra sa dokážete zamerať práve na svoju cieľovú skupinu.

Príklad: Ak sa zaoberáte predajom detských cumlíkov, definujte si:

Vek: 20-35 rokov

Pohlavie: žena (rodičia)

Pracovná pozícia: materská dovolenka

Nákupné zvyky: detské oblečenie, kočíky a i.

 

  1. kľúčové slová a frázy

Sú veľmi dôležitou časťou optimalizácie a je potrebné venovať tomu veľkú pozornosť. Svojich potencionálnych zákazníkov si získate tak, že si urobite prieskum,ktoré kľúčové slová a frázy sú najviac vyhľadávané.

 

  1. redakčný kalendár

Ak chcete mať prehľad vo svojich aktivitách, ktoré sa týkajú content marketingu, odporúča sa používať redakčný kalendár. Do tohto kalendára sa zahŕňa blogy, články, komunikáciu na sociálnych sieťach, mailové kampane a všetky ďalšie materiály, ktoré plánujete uverejniť. Je to pomôcka, ktorá vám pomôže časovo si rozložiť tieto naplánované úlohy.

 

  1. meranie úspešnosti

Ako merať úspešnosť content marketingu?

  • Návštevnosť – Google Analytics

  • Počet „lajkov“, zdieľaní a fanúšikov,

  • Počet zhliadnutí,

  • Čas strávený pri čítaní článku,

  • Miera konverzii – odber newslattera, ebook, CTA prvky

wame logo

Tvoríme e-shopy, aplikácie a informačné systémy

Mohlo by Vás zaujímať

Reklamáciám a vratkám sa nevyhnete. Ako ich využiť vo svoj prospech? Vedeli ste, že až 92% zákazníkov nakúpi znova, ak bola ich reklamácia vybavená ľahko? Investícia do dobre nastaveného RMA procesu sa vám vráti v podobe vyšších tržieb a lepšej reputácie.
Bez ohľadu na to, či vyvíjate mobilnú aplikáciu pre iOS, Android alebo obidva platfomy, správne publikovanie v App Store a Google Play je nevyhnutné pre dosiahnutie širokej základne používateľov a úspešný výkon v obchodoch. Viete ako na to?
Náš kolega Stano už desať rokov neodmysliteľne patrí k tímu WAME a to si zaslúži poriadnu odmenu! Za jeho dlhoročnú a dobre odvedenú prácu sme mu pripravili veľké prekvapenie a malú oslavu.