Máte už mobilnú verziu webu?

mate mobilnu verziu webu

Ak používate vy, alebo vaši klienti Google Webmaster Tools a máte web, ktorý nie je responzívny, pravdepodobne ste už obdržali (alebo v krátkej dobe obdržíte) email od Googlu s upozornením, aby ste odstránili problémy s použiteľnosťou webu pre mobilné zariadenia.

Ak ste takýto mail zatiaľ neobdržali a chcete si byť istí, že je váš web v poriadku, môžete použiť nástroj na kontrolu mobilnej verzie vášho webu. Zadáte stránku, prebehne analýza a vy viete na čom ste.

Ak váš web prešiel testom, paráda. Ak neprešiel, nebojte sa, máte čas na nápravu. Už nejaký ten čas sa povráva, že Google začne pri vyhľadávaní penalizovať stránky, ktoré nemajú mobilnú verziu. Zatiaľ len zvýrazňuje ikonkou stránky, ktoré ju majú.

Prečo? Pretože čoraz viac návštev prichádza z mobilných zariadení a Google chce poskytovať len také výsledky, ktoré sa na týchto zariadeniach budú zobrazovať správne.

Čo robiť, ak web neprešiel testom?

Ak váš web spravuje agentúra, jednoducho jej dajte vedieť, že si želáte váš web prerobiť na responzívny. Oni vám navrhnú riešenia, vy si vyberiete, hotovo. Problém vyriešený.

Ak si web spravujete sami, budete sa s tým musieť trochu pohrať. Ako sa budete hrať záleží od CMS systému, ktorý používate.

Ak používate najrozšírenejší CMS systém WORDPRESS

Prvá vec, ktorú by ste mali spraviť je aktualizovať šablónu vášho webu. V aktualizácii môže byť responzívnosť zapracovaná. Aktualizujte, opäť skontrolujte cez nástroj.

Ak stránka opäť neprešla testom, zvážte zmenu šablóny za inú, novú a responzívnu. Ak nechcete tému zmeniť, existuje ešte niekoľko možností, ako ju upraviť.

Prvou je pokročilá znalosť HTML a CSS. Ak sa v nich nevyznáte, môžete vyskúšať Jetpack, ktorý vie vytvoriť responzívnu verziu šablóny pre mobily a tablety. Alebo siahnite po WPTouch, ktorý vytvorí samostatnú verziu stránky pre mobily a tablety a váš “desktopový” web ostane taký istý.

Ak používate iný CMS, návody na to, ako si sami upravíte web ponúka samotný google.

Ak sa však týmto veciam nerozumiete a bojíte sa, aby ste niečo nepokazili, skúste osloviť odborníkov, ktorí sa takým úpravam a tvorbe responzívnych webov venujú. Radi vám pomôžeme aj my.

wame logo

Tvoríme e-shopy, aplikácie a informačné systémy

Mohlo by Vás zaujímať

Rozhodujete sa medzi prenajímateľnou platformou ako Shopify a vlastným riešením na Magente? Tento článok vám pomôže zorientovať sa. Vysvetľujeme, kedy sa oplatí začať s jednoduchším riešením a kedy je načase prejsť na systém, ktorý sa prispôsobí vášmu rastu. Získate praktické rady z praxe, porovnanie nákladov a technických možností oboch platforiem – s cieľom ušetriť vám čas, peniaze a zbytočné frustrácie.
Predávate v B2C segmente a cítite pokles záujmu? Možno je čas obrátiť pozornosť tam, kde peniaze stále tečú – do B2B predaja. Spolupráca s firmami, maloobchodmi, školami či hotelmi vám môže priniesť vyššie objemy, stabilnejší cashflow a menej stresu z výkonnostných kampaní. V článku vám ukážeme, ako začať a na čo si dať pozor.
Vo WAME veríme, že práca nekončí len pri taskoch a deadlineoch. Preto budujeme kultúru neustáleho rozvoja, zdieľania a spolupráce. V tomto blogu nazrieme za horizont bežného pracovného dňa – pozrieme sa na to, ako u nás funguje interné vzdelávanie cez WAME Academy, prečo sa zúčastňujeme podujatí ako Ecommerce Bridge v Bardejove a čo robíme pre to, aby sa u nás každý mohol rozvíjať naplno – odborne aj ľudsky.