Čo s vaším e-shopom, či webom počas dovolenky?

favicon-wame
co s eshopom pocas dovolenky
Leto je už celkom rozbehnuté a aj vy máte nárok na poriadny oddych, na kvalitný reset a načerpanie nových síl. Tak do toho! Avšak uvažujete čo so zabehnutým e-shopom či webom? Dáme vám zopár tipov ako pripraviť váš e-shop alebo web na dovolenkový režim.

Ak prevádzkuje e-shop viacero osôb, tak je len na dohode a plánovaní dovoleniek každého člena tímu, a tak pravdepodobne nebude problém odísť každému v iný čas na dovolenku, ale ak ste sám, nebude celkom jednoduché nájsť náhradu….

Zamýšľate sa, že vypnete celý e-shop?

To nie je celkom dobrý nápad, úplné vypnutie by vás trošku “bolelo” a zanechalo by nechcené následky. Určite by sa to ukázalo na oslabení v organickom vyhľadávaní. Pre mnohých vašich klientov by to mohol byť signal, že sa niečo deje, že nie je všetko úplne ok a možno by sa mnohí pohrávali s myšlienkou, že ste svoju podnikateľskú činnosť ukončili. Oveľa lepšie je nechať váš e-shop v prevádzke, hoci sa v takom prípade vyžaduje zopár opatrení, vďaka ktorým nemusíte prísť o žiadne objednávky.

Čo by bolo fajn zariadiť ešte pred odchodom na dovolenku?

Informujte svojich zákazníkov

  • Newsletter je fajn informácia, hoci nemáte 100%-nú istotu, že si ho každý prečíta
  • Vyskakovacie pop-up okná, hoci aj tu je možnosť, že sa k niekomu nedostanú, nakoľko niektorí majú zapnuté ich automatické blokovanie.
  • Informačný prúžok – je to fajn forma, ktorá sa dá zobraziť na každej stránke vášho e-shopu.
  • Automatické odpovede na emaily s oznamom, že práve dovolenkujete a tiež nezabudnite uviesť dátum, kedy sa budete mailom venovať. Vaši klienti tak nebudú mať pocit, že ich ignorujete.
  • Ak nechávate firemný telefón doma, tak nezabudnite nastaviť automatické odosielanie SMS s oznamom o dovolenke ako odpoveď na zmeškané hovory.
  • Super je umiestniť oznam o dovolenke aj na sociálnej sieti, kde môžete pridať fotografiu s krátkym textom napr:

Priama a pravdivá komunikácia ohľadom dovolenky je úplne na mieste. Vaši zákazníci váš úprimný oznam určite pochopia, veď každý predsa občas potrebuje oddych a dovolenka s rodinou a priateľmi je skvelý čas na nabratie nových síl a inšpirácii.

Zabezpečte automatizovaný chod e-shopu či webu

  • Pridajte do potvrdenia objednávky informáciu, kedy bude objednávka expedovaná
  • Informujte o vašej dovolenke v poslednom kroku objednávkového procesu
  • Prípadne nastavte, že klient bude musieť pred dokončením objednávky potvrdiť, že súhlasí s neskorším vybavením objednávky z dôvodu dovolenky.

Inšpirujte sa a vaša dovolenka tak nemusí znamenať prepad objednávok a ani odliv vašich klientov ku konkurencii. Vašich zákazníkov môžete odmeniť formou kupónu na ďalší nákup, alebo formou zľavy. Je takto možné odmeniť zákazníkov, ktorí si objednali počas vašej dovolenky a boli ochotní počkať na doručenie tovaru, napr. dopravou zdarma.

Užime si ešte leto v zdraví a pohode.

wame logo

Tvoríme e-shopy, aplikácie a informačné systémy

Mohlo by Vás zaujímať

Rozhodujete sa medzi prenajímateľnou platformou ako Shopify a vlastným riešením na Magente? Tento článok vám pomôže zorientovať sa. Vysvetľujeme, kedy sa oplatí začať s jednoduchším riešením a kedy je načase prejsť na systém, ktorý sa prispôsobí vášmu rastu. Získate praktické rady z praxe, porovnanie nákladov a technických možností oboch platforiem – s cieľom ušetriť vám čas, peniaze a zbytočné frustrácie.
Predávate v B2C segmente a cítite pokles záujmu? Možno je čas obrátiť pozornosť tam, kde peniaze stále tečú – do B2B predaja. Spolupráca s firmami, maloobchodmi, školami či hotelmi vám môže priniesť vyššie objemy, stabilnejší cashflow a menej stresu z výkonnostných kampaní. V článku vám ukážeme, ako začať a na čo si dať pozor.
Vo WAME veríme, že práca nekončí len pri taskoch a deadlineoch. Preto budujeme kultúru neustáleho rozvoja, zdieľania a spolupráce. V tomto blogu nazrieme za horizont bežného pracovného dňa – pozrieme sa na to, ako u nás funguje interné vzdelávanie cez WAME Academy, prečo sa zúčastňujeme podujatí ako Ecommerce Bridge v Bardejove a čo robíme pre to, aby sa u nás každý mohol rozvíjať naplno – odborne aj ľudsky.