15 tipov pre úspešný e-shop (1. časť)

banner 15 tipov pre uspesny eshop
Ak sa hráte s myšlienkou založiť si vlastný e-shop, ponúkame vám cenné rady, ktoré nájdete v článku Plánujete založiť e-shop? Ak už máte vlastný e-shop a vaším cieľom je, aby čo najväčší počet návštevníkov dokončilo nákupný proces, v tomto článku ponúkame 15 overených odporúčaní pre úspešný e-shop, ktoré vám pomôžu zvýšiť konverzný pomer.

Ak sa hráte s myšlienkou založiť si vlastný e-shop, na začiatok Vám ponúkame cenné rady pre úspešný e-shop, ktoré nájdete v článku Plánujete založiť e-shop? Ak však už máte vlastný e-shop a Vaším cieľom je, aby čo najväčší počet návštevníkov dokončilo nákupný proces, v tomto článku (rozdelenom na 2 časti) ponúkame 15 overených odporúčaní pre úspešný e-shop, ktoré Vám pomôžu zvýšiť konverzný pomer.

1. Cez mobily nakupujeme častejšie

V dnešnej dobe sú mobily ako spôsob nakupovania veľmi rozšírené. Preto nezabúdajte na responzívnosť pre mobilné zariadenia. Z tohto dôvodu je priam nutné, aby sa Váš e-shop automaticky prispôsobil zariadeniu, na ktorom je zobrazený.

 

Pri neresponzivite môžu mať návštevníci problém zrealizovať konverziu (nákup, registrácia alebo prihlásenie na odber newslettera). Dokonca responzivitu vyhodnocuje a odporúča samotný Google. Podľa Google sa musí mobilný web načítať do 3 sekúnd. Myslite na lepší user experience, teda zisťujte, ako zabezpečiť pôžitok návštevníkov, aby nakupovali čo najviac.

2. Bezpečnosť a dôvera návštevníkov je vaša priorita

Nezabúdajte na bezpečnosť vášho e-shopu. Ak si pokazíte meno (značku) z dôvodu, že nedokážete chrániť osobné údaje svojich návštevníkov, ďalšie dokončené objednávky nečakajte. Nedovoľte, aby vaši návštevníci boli vystavení strate peňazí, predídete strate reputácie. V prvom rade zabezpečte Váš e-shop SSL certifikátom. Dnes je šifrovaný prenos pre e-shop nevyhnutnosťou.

V dnešnej dobe ľudia nakupujú v e-shope, ktorému dôverujú. Dôveru návštevníkov získate prostredníctvom certifikátov, ako overenený e-shop. Odporúčame získať ochrannú známku „Pečať spoľahlivosti“ od Národného informačného strediska SR, certifikát internetového obchodu od nakupujbezpecne.sk, alebo známku overené zákazníkmi od Heureky. Nezabudnite sa s nimi pochváliť na stránke, v blogu, alebo ich zvýraznite v nákupnom procese.

certifikacia pre eshop

3. Fulltextové AJAX vyhľadávanie

Návštevníci, vaši potencionálni zákaznici, musia rýchlo a jednoducho vyhľadávať na vašej stránke. Zrýchlite tak reakčný čas zákazníka a zlepšíte pozitívnu skúsenosť s webom. Viete prečo je vyhľadávanie v e-shope tak dôležité? Približne jedna tretina návštevníkov použije v e-shope pri svojej návšteve a následnom hľadaní produktu práve vyhľadávanie.

 

Umožnite Vaším návštevníkom vyhľadávať podľa názvov, popisov, kategórií a pod. Odporúčame implementáciu nástroja Elasticsearch. Viac info o tejto funkcii nájdete TU.

Chcem vedieť viac o Elasticsearch

4. Rýchly kontakt a zákaznícka podpora (live chat)

Mnoho ľudí potrebuje pri nákupe v danej chvíli poradiť. V kamennej predajni je to predavač, ktorý ochotne rád pomôže/poradí. Presne to nesmie chýbať aj vo vašom e-shope. Návštevník verí, že sa na Vás môže kedykoľvek obrátiť s otázkami. Zviditeľnite kontaktné údaje, najmä telefón a email na predajňu, alebo na prevádzkovateľa e-shopu. Kontakt odporúčame vkladať na zaužívané miesta, kde ho väčšinou návštevníci hľadajú (horná lišta nad menu, päta stránky, banner, podstránka kontakt). Odporúčame vytvoriť aktívne prekliky z telefónneho čísla a emailu.

kontakt pre eshop

Osobný kontakt môžete vo svojom e-shope zabezpečiť pomocou live chatu. Práve live chat môže byť ideálnym spôsobom nadviazania konverzácie so zákazníckym servisom, aby ste návštevníka zmenili na zákazníka. V najčastejších intervaloch nákupu budte neustále k dispozícii na chate. Ľudia chcú odpovede hneď, ak ich nezískajú, stratíte ich a získa ich Vaša konkurencia.

live chat pre eshop

5. Rychlosť načítania stránky

Rýchlosť načítania stránky je jeden z faktorov, ktorý rozhoduje o umiestnení vašej stránky vo výsledkoch vyhľadávača. Okrem toho je rýchlosť stránky dôležitá aj z pohľadu návštevníkov, ktorí očakávajú rýchle načítanie webu.

 

Čím je stránka komerčnejšia a orientovaná na masovú návštevnosť, tým ide o významnejší faktor. V prípade, že obsahuje stránka viac dát, je lepšie, ak sa načítava postupne podľa priorít: najprv text, postupne obrázky a grafika, aby návštevník čo najskôr dostal potrebné informácie. Zrejme sa zhodneme, že pomalé stránky predávajú menej a nemajú ich radi ani ľudia, ani vyhľadávače, čo môže mať pre e-shop nežiadúce následky.

Mám záujem zrýchliť web/eshop 

6. Jednoduchá platba

Poslednou zastávkou každého kupujúceho návštevníka e-shopu je sumarizácia objednávky, tzv. pokladňa. Nedovoľte aby si to váš návštevník rozmyslel v poslednej chvíli. Nepodceňujte tento bod. Umožnite návštevníkom platiť viacerými možnosťami platby. V obľube je platiť kartou alebo prostredníctvom digitálnych peňaženiek Gopay či Paypal. Stále, ale čím ďalej menej je v obľube platiť až pri doručení, teda dobierkou. Vo vašom e-shope by nemali chýbať tieto spôsoby platby: dobierkou, platba kreditnou/debetnou kartou, platba cez banking banky a platba na predfaktúru.

sposoby platby pre eshop

7. Odporúčané a súvisiace produkty (up-selling, cross-selling)

Pre mnohých e-shoparov malý detail, ale v maximálnej miere sa snažte návštevníkovi k nákupu pridať aj odporúčané/súvisiace produkty, tzv. up-selling a cross-selling. Napríklad pri up-sellingu mu môžete ponúknuť alternatívny produkt vo vyššej cene (lepší model produktu), cross-selling je napríklad: ku kočiaru mu ponúknite nánožník či pláštenku, teda súvisiaci produkt. Touto možnosťou ponúknete vašim návštevníkom aj také produkty, ktoré by zrejme nehľadali alebo by ich nenapadli.

Príklad súvisiace produkty pre Kočiar Petite&Mars

suvisiace produkty pre eshop

Zvyšných 8 tipov ako zvýšiť konverzný pomer e-shopu nájdete na tomto blogu už čoskoro. Pokračovanie nabudúce….

Potrebujem zvýšiť konverzný pomer e-shopu

wame logo

Tvoríme e-shopy, aplikácie a informačné systémy

Mohlo by Vás zaujímať

Čo to vlastne je API rozhranie a prečo je potrebné ho zabezpečiť? Nikdy ste o tom nepočuli? Nevadí, v tomto článku sa dozviete viac.
V dňoch 27-28.2.2024 sme s WAME zdieľali naše know-how z vývoja webov Magento, Prestashop a webových i mobilných aplikácií na najväčšom e-commerce veľtrhu v Českej republike "CzechOn-lineExpo". Okrem príjemného stretnutia s dlhoročnými klientmi, sme spoznali aj nových partnerov, ich požiadavky na weby i aplikácie a odhalili sme smerovanie e-commerce trhu v najbližších rokoch.
Stretávame sa s klientmi, ktorí uvažujú medzi open-source, e-shopom na mieru alebo krabicovým riešením. Preto sme sa rozhodli venovať práve tejto téme na Ecommerce Bridge a objasniť si najčastejšie mýty a fakty. V našom blogu vysvetlíme čo vám jednotlivé riešenia môžu priniesť a v čom vás môžu v budúcnosti obmedzovať.