Ako správne vytvoriť url adresu s ohľadom na SEO

seo-url-cover

Sú vaše url adresy v poriadku zo SEO hľadiska? Obsahujú podstatné kľúčové slová?

Zahrnutie podstatného slova do url adresy vie výrazne pomôcť pri dosiahnutí lepšieho umiestnenia vo výsledkoch vyhľadávania. Pre vaše SEO je vždy lepšie uvádzať url v tvare vašadomena.sk/kľúčové-slovo, ako vašadomena.sk/clanok-12

url

 

Aká je teda najvhodnejšia štruktúra url?

 

Jasná a zmysluplná

 

  • URL sú špecifické a detailnejšie (web.sk/cervene-damske-topanky)
  • obsahuje kľúčové slová
  • bez zbytočných redirectov na stránke
  • neobsahuje nepodstatné (neplnovýznamové) slová ako “a”, “z”, “je / sú”
  • dĺžka nie je problém, no kratšie a vytvorené len z kľúčových slov sú lepšie

 

eshop

 

URL pre váš ESHOP

 

Pri špecifikácii adries v eshopoch treba myslieť aj na to, ako čo najlepšie pomôcť zorientovať sa zákazníkom. Preto je dobré uvádzať nie len samotný produkt, ale aj kategóriu v ktorej sa nachádza. Takéto url adresy obsahujú aj viac kľúčových slov a navyše aj samotnú cestu, čo tiež výrazne uľahčuje prácu vyhľadávačom.

 

eshop.sk/cervene-lodicky

eshop.sk/damska-obuv/cervene lodicky

 

blog-url

 

URL pre váš BLOG, alebo stránku

 

Blogy sú obvykle špecifické tým, že buď publikujete pravidelne a teda sa sústreďujete na dátum, alebo publikujete tématicky, a vtedy zvýrazňujete kategóriu.

 

1. Ak je blog venovaný jednej tématike…

 

… nepotrebujete zvýrazňovať kategórie (keďže buď žiadne nemáte, alebo je ich minimum). A vzhľadom na to, že nepublikujete ani novinky (aktuálne, či bleskové správy), nepotrebujete zvýrazňovať ani čas. Preto je v tomto prípade najlepšie použiť url:

 

blog.sk/nazov-prispevku

 

 

2. Ak sa v blogu venujete viacerým témam…

 

… pri ktorých nie je dôležitý čas publikovania, pretože obsah nie je aktuálny len v momente publikovania, je najlepšie zvýrazňovať priradenie k téme a teda najlepšie urobíte, ak použijete url v tvare:

 

blog.sk/kategoria/nazov-prispevku

 

 

3. Ak publikujete novinky, pri ktorých je dôležité, kedy platia…

 

… je najlepšie uvádzať v url adrese aj dátum. Vyhľadávač, ale hlavne čitateľ vie okamžite zistiť, či je správa aktuálna, resp. kedy aktuálna bola.

 

blog.sk/rrrr/mm/dd/nazov-prispevku

 

Celkovo neexistuje konkrétne pravidlo, ktoré by sa dalo aplikovať všeobecne. Najlepšie je vždy vytvárať url tak, aby mali logickú postupnosť a podstatný obsah – tak, ako sme to názorne ukázali v článku. Vtedy pomôžete nie len vyhľadávaču, zákazníkovi, ale aj sebe.

wame logo

Tvoríme e-shopy, aplikácie a informačné systémy

Mohlo by Vás zaujímať

Čo to vlastne je API rozhranie a prečo je potrebné ho zabezpečiť? Nikdy ste o tom nepočuli? Nevadí, v tomto článku sa dozviete viac.
V dňoch 27-28.2.2024 sme s WAME zdieľali naše know-how z vývoja webov Magento, Prestashop a webových i mobilných aplikácií na najväčšom e-commerce veľtrhu v Českej republike "CzechOn-lineExpo". Okrem príjemného stretnutia s dlhoročnými klientmi, sme spoznali aj nových partnerov, ich požiadavky na weby i aplikácie a odhalili sme smerovanie e-commerce trhu v najbližších rokoch.
Stretávame sa s klientmi, ktorí uvažujú medzi open-source, e-shopom na mieru alebo krabicovým riešením. Preto sme sa rozhodli venovať práve tejto téme na Ecommerce Bridge a objasniť si najčastejšie mýty a fakty. V našom blogu vysvetlíme čo vám jednotlivé riešenia môžu priniesť a v čom vás môžu v budúcnosti obmedzovať.