Ako správne vytvoriť url adresu s ohľadom na SEO

seo-url-cover

Sú vaše url adresy v poriadku zo SEO hľadiska? Obsahujú podstatné kľúčové slová?

Zahrnutie podstatného slova do url adresy vie výrazne pomôcť pri dosiahnutí lepšieho umiestnenia vo výsledkoch vyhľadávania. Pre vaše SEO je vždy lepšie uvádzať url v tvare vašadomena.sk/kľúčové-slovo, ako vašadomena.sk/clanok-12

url

 

Aká je teda najvhodnejšia štruktúra url?

 

Jasná a zmysluplná

 

  • URL sú špecifické a detailnejšie (web.sk/cervene-damske-topanky)
  • obsahuje kľúčové slová
  • bez zbytočných redirectov na stránke
  • neobsahuje nepodstatné (neplnovýznamové) slová ako “a”, “z”, “je / sú”
  • dĺžka nie je problém, no kratšie a vytvorené len z kľúčových slov sú lepšie

 

eshop

 

URL pre váš ESHOP

 

Pri špecifikácii adries v eshopoch treba myslieť aj na to, ako čo najlepšie pomôcť zorientovať sa zákazníkom. Preto je dobré uvádzať nie len samotný produkt, ale aj kategóriu v ktorej sa nachádza. Takéto url adresy obsahujú aj viac kľúčových slov a navyše aj samotnú cestu, čo tiež výrazne uľahčuje prácu vyhľadávačom.

 

eshop.sk/cervene-lodicky

eshop.sk/damska-obuv/cervene lodicky

 

blog-url

 

URL pre váš BLOG, alebo stránku

 

Blogy sú obvykle špecifické tým, že buď publikujete pravidelne a teda sa sústreďujete na dátum, alebo publikujete tématicky, a vtedy zvýrazňujete kategóriu.

 

1. Ak je blog venovaný jednej tématike…

 

… nepotrebujete zvýrazňovať kategórie (keďže buď žiadne nemáte, alebo je ich minimum). A vzhľadom na to, že nepublikujete ani novinky (aktuálne, či bleskové správy), nepotrebujete zvýrazňovať ani čas. Preto je v tomto prípade najlepšie použiť url:

 

blog.sk/nazov-prispevku

 

 

2. Ak sa v blogu venujete viacerým témam…

 

… pri ktorých nie je dôležitý čas publikovania, pretože obsah nie je aktuálny len v momente publikovania, je najlepšie zvýrazňovať priradenie k téme a teda najlepšie urobíte, ak použijete url v tvare:

 

blog.sk/kategoria/nazov-prispevku

 

 

3. Ak publikujete novinky, pri ktorých je dôležité, kedy platia…

 

… je najlepšie uvádzať v url adrese aj dátum. Vyhľadávač, ale hlavne čitateľ vie okamžite zistiť, či je správa aktuálna, resp. kedy aktuálna bola.

 

blog.sk/rrrr/mm/dd/nazov-prispevku

 

Celkovo neexistuje konkrétne pravidlo, ktoré by sa dalo aplikovať všeobecne. Najlepšie je vždy vytvárať url tak, aby mali logickú postupnosť a podstatný obsah – tak, ako sme to názorne ukázali v článku. Vtedy pomôžete nie len vyhľadávaču, zákazníkovi, ale aj sebe.

wame logo

Tvoríme e-shopy, aplikácie a informačné systémy

Mohlo by Vás zaujímať

Rozhodujete sa medzi prenajímateľnou platformou ako Shopify a vlastným riešením na Magente? Tento článok vám pomôže zorientovať sa. Vysvetľujeme, kedy sa oplatí začať s jednoduchším riešením a kedy je načase prejsť na systém, ktorý sa prispôsobí vášmu rastu. Získate praktické rady z praxe, porovnanie nákladov a technických možností oboch platforiem – s cieľom ušetriť vám čas, peniaze a zbytočné frustrácie.
Predávate v B2C segmente a cítite pokles záujmu? Možno je čas obrátiť pozornosť tam, kde peniaze stále tečú – do B2B predaja. Spolupráca s firmami, maloobchodmi, školami či hotelmi vám môže priniesť vyššie objemy, stabilnejší cashflow a menej stresu z výkonnostných kampaní. V článku vám ukážeme, ako začať a na čo si dať pozor.
Vo WAME veríme, že práca nekončí len pri taskoch a deadlineoch. Preto budujeme kultúru neustáleho rozvoja, zdieľania a spolupráce. V tomto blogu nazrieme za horizont bežného pracovného dňa – pozrieme sa na to, ako u nás funguje interné vzdelávanie cez WAME Academy, prečo sa zúčastňujeme podujatí ako Ecommerce Bridge v Bardejove a čo robíme pre to, aby sa u nás každý mohol rozvíjať naplno – odborne aj ľudsky.