Ako sme 5-násobne zvýšili návštevnosť e-shopu

illustration-of-a-3d-bar-chart

Ak nemáte návštevnosť, nemáte objednávky. Prečítajte si, ako sme zvýšili návštevnosť za 2 mesiace 5-násobne.

Prvý problém nových (ale niekedy aj starších) e-shopov je nízka návštevnosť. A ak nie je návštevnosť, obvykle nemôžete očakávať objednávky. Nemá ich kto uskutočniť.

 

Pozrite sa, ako sme sa s problémom nízkej návštevnosti e-shopu nášho klienta pobili my a ako sme zvýšili v priebehu 2 mesiacov jeho návštevnosť až 5-násobne.

 

 

BUDOVANIE SPÄTNÝCH ODKAZOV

 

Prvým krokom bola tvorba tzv. referral odkazov. Sú to odkazy, ktoré privedú ľudí do vášho e-shopu z iných webov. Prešli sme množstvo fór a webov, kde sme hľadali cieľovú skupinu, pre ktorú by boli produkty e-shopu relevantné.

 

Tento e-shop nebol úplne nový a tak mal na začiatku konštantný počet návštev, ktorý bol ale veľmi nízky.

Nájsť vhodné miesto na umiestnenie odkazov nie je jednoduché. Môžete si myslieť, že ste na mieste, kde je vaša cieľová skupina, no po umiestnení odkazov zístíte, že realita si dovolí nesúhlasiť. Počet návštev z týchto linkov nám vtedy vzrástol sedemnásobne, napriek tomu sme videli ešte veľký priestor na zlepšenie.

 

Zlom nastal po týždni, keď sme našu cieľovú skupinu našli. Išlo o niekoľko fór. 100-násobok* relácií za pol dňa, 60-násobok* relácii v nasledujúci deň bez akejkoľvek práce. Na tretí deň referral návštevnosť klesla opäť na sedemnásobok* návštev z dôvodu, že relevantné príspevky pomaly mizli z popredných pozícií.

 

* oproti dlhodobému priemeru

 

Stačilo však každé tri dni vytvoriť relevantný obsah, publikovať ho a vytvorili sme novú konštantnú návštevnosť, ktorá je 25-násobkom návštevnosti oproti dlhodobému priemeru.

 

TIP: Odkazy na váš web neumiestňujte náhodne. Vyberajte si len také weby, ktoré zameraním súvisia s vašim produktom. Ak predávate obaly na mobily, neumiestňujte odkaz na portál záhradkárov. Nie len, že váš odkaz bude pôsobiť neprirodzene, môžete si ním navyše poškodiť pozície vo vyhľadávačoch.

 

 

NÁVŠTEVY ZO SOCIÁLNYCH SIETÍ

 

Okrem referral kanálu máme ďalšie, ktoré prispievajú ku konečnému číslu. A to social, direct, organic, platené a iné.

 

Vo všetkých príručkách sa dočítate, že “tvorte kvalitný obsah a budete mať vysoký dosah”. Toto tvrdenie má jednu chybu a síce, že môžete tvoriť kvalitný obsah, ale keď ho facebook nebude užívateľom zobrazovať, žiadny dosah, nebodaj šírenie mať nebudete.

 

S týmto problémom zápasil náš klient dlho. Facebooková stránka s niekoľkými tisíckami fanúšikov vyzerala byť mŕtva. Fanúšikovia nereagovali na statusy, o nejakej návšteve e-shopu z facebooku nemohlo byť ani reči.

 

Prešli sme množstvo zahraničných webov, celý helpdesk facebooku, nenašli sme nič čo by pomohlo. Dosah príspevkov sa pohyboval v priemere okolo biedných 3,8%. Publikovali sme pritom kvalitný obsah. A bolo jedno, či to boli produkty, alebo blogy. Výsledok bol stále rovnaký. Neskôr sa nám ale podarilo prísť na niečo, čo funguje:

 

TIP: Pohrajte sa s technickou formou publikovania príspevkov. Status sa šíri lepšie ako fotky. Potrebujete pridať fotku? Pridajte ju ako status. Takto sme dvihli dosah príspevku na 14%, čo je oproti 3,8%-tám obrovský progres. Jednoduchý návod, ako publikovať efektívnejšie, nájdete tu.

 

SPOZNAJTE POTREBY PUBLIKA

 

Nakoniec sme prišli na to, že skupina fanúšikov bola získavaná prostredníctvom súťaží. Toto bolo zásadné zistenie, pretože taká skupina je veľmi špecifická. Stačilo vytvoriť súťaž a doslova v priebehu hodín sledovať, ako dosah stúpa na takmer 20 tisíc zobrazení. To vyvrátilo podozrenie na to, že skupina je mŕtva.

 

Nasledujúci graf ukazuje, ako počas 24 hodín stúpala návštevnosť webu v porovnaní s bežným, nesúťažným dňom.

 

 

Opäť sme začali publikovať obyčajné príspevky, dosah bol opäť 14%. Pomohli až ďalšie súťaže, kde sa počet zobrazení dostal na hranicu takmer 50 tisíc užívateľov. Pomedzi súťaže sme publikovali aj bežné príspevky, ktorých dosah sa pohyboval na úrovni 27%, čo je číslo, s ktorým sme spokojní.

 

 

Čo robiť so zistením, že fanúšikovia reagujú len na súťaže? Využiť ho!

 

Vieme, že Google Analytics meria všetko. Počet návštev, počet nákupov, to ako dlho sa človek zdrží na webe, koľko stránok pri jednej návšteve prejde, mieru odchodov…

 

Síce sa to konkrétne nikde nedočítame, všetky tieto merania následne ovplyvňujú dôveryhodnosť stránky v očiach vyhľadávača a jej pozície vo výsledkoch vyhľadávania.

 

Vytvorili sme teda súťaž, ktorá “zabije všetky muchy jednou ranou”.

 

Cieľom súťaže je prísť do e-shopu, nájsť si akýkoľvek produkt, ktorý sa súťažiacemu páči, zakúpiť ho (so súťažným kódom) a čakať, či vyhrá.

 

Prečo práve taká súťaž?

 

1. Pravidlá súťaže sú trochu komplikovanejšie a sú publikované na rôznych blogoch. To zabezpečí, že zdroj návštevnosti e-shopu sa rovnomerne rozloží medzi direct, social, refferal… A čítanie pravidiel vám získa viac času strávného na webe.

 

2. Súťaž o akýkoľvek produkt získa pozornosť návštevníka a zníži tým mieru okamžitých odchodov. Navyše zvýši počet prehľadaných stránok a čas strávený na webe, lebo súťažiaci si hľadá vhodnú výhru.

 

3. Zakúpením produktu sa zase dvíha konverzia, a pri registrácii získavate kontakty pre váš newsletter. Vieme, že súťaží sa zvyknú zúčastňovať aj falošné účty. Získaním e-mailového kontaktu a mena súťažiaceho ale získavate reálny kontakt, s ktorým sa dá ďalej pracovať.

 

4. Výsledkom tejto súťaže bol dosah príspevkov na facebooku takmer 50 tisíc zobrazení, viac ako 400 nových emailov / súťaž v databáze, ale hlavne zmeny v pozícii kľúčových slov vo vyhľadávaní cez google.

Tie si v priebehu štyroch dní polepšili o 16 – 22 miest (čo je o 2-3 strany).

 

No a práve s vylepšením pozície vo vyhľadávaní súvisí:

 

NÁVŠTEVNOSŤ Z VYHĽADÁVANIA

 

 

 

Pozície vo vyhľadávačoch zvyknú byť pre e-shop tie najdôležitejšie, pretože práve odtiaľ prichádza najviac objednávok. Tým, že sa nám podarilo vylepšiť pozície pomocou súťaže a pomocou budovania referral návštevnosti (pri správnom umiestnení funguje aj ako linkbuilding), zvýšili sme počet návštev z vyhľadávača google trojnásobne.

 

CELKOVÁ NÁVŠTEVNOSŤ

 

Za dva mesiace sa nám podarilo zvýšiť pravidelnú návštevnosť celého e-shopu päťnásobne, pričom momentálne nepoužívame žiadnu platenú reklamu. Pre úplnosť: Za celý čas sme AdWords nepoužili ani raz a facebook ads sme v priebehu 2 mesiacov aplikovali len raz a minuli sme na ňu len 5 eur.

 

 

 

To najdôležitejšie: OBJEDNÁVKY

 

Počet objednávok sa oproti začiatku zdvihol trojnásobne.

 

Vyskúšajte aj vy tieto tipy a uvidíte, že návštevnosť vášho e-shopu môže ľahko rásť.

 

 

 

wame logo

Tvoríme e-shopy, aplikácie a informačné systémy

Mohlo by Vás zaujímať

Bez ohľadu na to, či vyvíjate mobilnú aplikáciu pre iOS, Android alebo obidva platfomy, správne publikovanie v App Store a Google Play je nevyhnutné pre dosiahnutie širokej základne používateľov a úspešný výkon v obchodoch. Viete ako na to?
Náš kolega Stano už desať rokov neodmysliteľne patrí k tímu WAME a to si zaslúži poriadnu odmenu! Za jeho dlhoročnú a dobre odvedenú prácu sme mu pripravili veľké prekvapenie a malú oslavu.
Ako býva zvykom, doba ide dopredu a s ňou aj grafické prvky či e-commerce trendy, a vy preto rozmýšľate nad redizajnom webu či eshopu? Kedy je vhodný čas a načo si dávať pozor? V tomto článku sa dozviete 7 tipov kedy pristúpiť k redizajnu.