Ako písať blogy, ktoré zaujmu vašich zákazníkov 1. časť

Zriadili ste si e-shop či webovú stránku a teraz uvažujte nad kategóriou blog. Je ľahké ju vytvoriť, avšak problém nastáva pri tvorbe pútavého contentu. Základným pravidlom je nepísať blog pre seba, ale pre svojich zákazníkov. Kde však nabrať inšpiráciu na články, ktoré potešia a zaujmú vašich zákazníkov?

Určite sa vám niekedy stalo, že ste si sadli pred počítač nabitý a prekypujúci kreativitou s odhodlaním, že napíšete ten najúžasnejší blog aký kedy svet videl a ….

…. a zistili ste, že už pol hodinu sledujete ako vám bliká kurzor na prázdnej nezapísanej strane.

Áno, aj mne sa to práve stalo.

V hlave milión nápadov, no zrazu keď ich mám preniesť na zmysluplný obsah, slová akoby sa strácali a utekali predo mnou. Nepomáha tomu ani fakt, že termín stanovený na publikovanie sa nezadržateľne blíži a ja stále čumím na blikajúci kurzor.

Preto som sa rozhodol napísať dnes o plánovaní blogov a štruktúre tvorení nápadov, ktoré vás privedú späť na cestu nekonečnej kreativity a smäde po ďalšom poznaní.

Poďme sa teda pozrieť nato, ako dať do pohybu náš kurzor, aby začal chrliť tie najúžasnejšie myšlienky do digitálneho sveta.

pisanie_blogu

Tento jedinečný koncept tvorenia, ktorý vám na nasledujúcich riadkoch predstavím, vám pomôže vyplniť váš zoznam plánovaných príspevkov do budúcna.

Pripomínam, že vašu prácu tento článok za vás nespraví. Jedná sa o nakopnutie tým správnym smerom, nebojte sa preto upustiť uzdu fantázií a ak vás to bude ťahať inde, stále dajte na svoju intuíciu. Budem rád ak sa v komentároch pochválite kam ste sa dostali.

Nakoľko je písanie blogov veľmi široký pojem a člení sa do niekoľko kategórií (a btw. aj ja si týmto článkom robím plán na ďalšie témy) rozdelíme si ho na na niekoľko dielov a v každom diele sa budeme venovať jednej špecifickej kategórií.

Kapitola prvá

Nápady na tvorenie obsahu pre propagáciu značky, tkzv. Brandu

 

  1. Píšte o tom ako ste začali svoju kariéru
  2. Vkladajte a vytvárajte relevantný video obsah
  3. Vyberajte a zdieľajte aktuálne odkazy
  4. Nebojte sa rozpísať o zlyhaniach
  5. Spíšte FAQ (Najčastejšie kladené otázky)
  6. Spojte dve zdanlivo vôbec nesúvisiace témy
  7. Vložte príspevok s hosťom
  8. Zistite čím je váš blog jedinečný a unikátny
  9. Jasne poukážte na kreatívne využitie vášho produktu/služby
  10. Vytvorte si profil čitateľa a zákazníka
  11. Zdieľajte vaše najlepšie triky na sociálnych médiách
  12. Vytvorte dokonalého sprievodcu
  13. Zdieľajte vášeň spoločnosti pre danú tému.
  14. Urobte rozhovor s členom vášho tímu.
  15. Píšte o novom rozširovaní tímu.
  16. Napíšte vlastný manifest spoločnosti.

 

1. Ako ste začali svoju kariéru? Čo bolo hnacím motorom, vašou múzou? Ako ste sa postupne dostali tam, kde ste dnes?

Odpoveď na túto otázku je skvelým spôsobom, ako vaši fanúšikovia (followers) môžu pochopiť vašu životnú cestu a ľahšie vám porozumieť. Podeľte sa s nimi o všetko. Ako by ste sa rozprávali s najlepším priateľom pri fľaši dobrého rumu. Nemáte čo riskovať, nemáte čo stratiť, môžete iba získať. Svojím príbehom môžete niekoho inšpirovať a a postrčiť ho smerom k dosiahnutiu jeho cieľov.

2. Vkladajte a vytvárajte relevantný video obsah

Vieme že ľudia si pamätajú 7% z toho čo hovoríme (VERBAL), 38% z toho ako to hovoríme (VOCAL) a 55% ako pri tom pôsobíme (VISUAL). Čo z toho vyplýva? Len 7% z toho čo tu teraz píšem si zapamätáte. Ak by som vám zavolal, a počuli by ste intonáciu môjho hlasu, zapamatali by ste si v priemere 38%, no ak by som hecol a natočil video na túto tému a videli by ste ma ako pri tom pôsobím, obsah, ktorý by ste si zapamätali by v priemere dosahoval hodnotu 55%, čo je veľmi slušné číslo. Je diskutabilné, či by % išli hore, ak by som si k sebe na video pozval naše pôvabné asistentky #joke Video obsah nemusíte len vytvárať. Ak to autorské práva dovoľujú, môžete ho aj zdieľať. Popremýšľajte o užitočných videách, vďaka ktorým budú vaši zákazníci lepší v tom, čo robia.

3. Zostavte si zoznam príspevkov a odkazov zameraných na jednu tému

Dajme tomu, že by ste chceli napísať príspevok o tom, ako spravovať sociálne média. Dajte si dokopy obsah najsledovanejších odkazov na sociálnych sieťach a následne ich aj vo svojom príspevku označte. Zhromaždite tak relevantný obsah pre cieľovú skupinu svojich čitateľov a ušetríte im hľadanie a analyzovanie relevantnosti obsahu.

4. Nebojte sa rozpísať o zlyhaniach.

Dajte tipy čo vám nefungovalo. Vždy je dobré vedieť čo v biznise funguje. Existuje však veľa vecí, ktoré nefungujú. Prečo by sme si mali nechať pre seba, kde sme zlyhali ak to niekomu inému môže zachrániť podnikanie, živobytie?

5. Napíšte si zoznam často kladených otázok

Dostávate veľa otázok od zákazníkov? Ak áno, nájdite si čas a zapíšte si ich. Následne na nich odpovedzte a zverejnite to na svojej webovej stránke, prípadne eshope. Ak otázky od zákazníkov nedostávate, niečo je zle a mali by ste nás urýchlene kontaktovať, aby sme vám s tým pomohli, pretože tam, kde nie sú otázky, nie sú zákazníci. Radi vám pomôžeme so správnym marketingom, a potom aj so spísaním často kladených otázok.

6. Vezmite nesúvisiacu tému a prepojte ju so svojím zameraním

Vezmite si niečo, čo nemá nič spoločné s vaším zameraním a následne to premostite do svojho biznisu. Získate tak iný pohľad na váš biznis, ktorý týmto spôsobom sprostredkujete svojím zákazníkom a oni vás začnú tak aj vnímať.

7. Spojte sa s influencerom a uverejnite príspevok v spolupráci s ním.

Príspevky s hosťami sú skvelým spôsobom, ako získať viac sledovateľov a vybudovať si autoritu v digitálnom svete. Každopádne sa vopred uistite, že zvolený influencer vám aj pomôže dosiahnuť želaný výsledok.

Tak poďte s nami do toho….. 🙂

wame logo

Tvoríme e-shopy, aplikácie a informačné systémy

Mohlo by Vás zaujímať

24. novembra 2023 sa o 00:00:01hod. rozbehne celosvetová reklamná kampaň roka - Black Friday. Veľa tovaru, úžasné zľavy a akcie, a hlavne veľký nápor kupujúcich na online trh. Veľká príležitosť výhodne nakúpiť a v neposlednom rade hlavne predať. Ako sa však na BLACK FRIDAY správne pripraviť z pohľadu e-shopu?
Samozrejme, že aj keď nie je možné zaručiť stopercentnú spoľahlivosť, tieto nástroje môžu poskytnúť užitočné informácie a recenzie od iných užívateľov. Poďme sa bližšie pozrieť na to, ako tieto aplikácie fungujú a čo je ich výsledkom.
Súčasná "rýchla" doba spôsobuje, že spotrebiteľ automaticky nakúpi tak ako vždy a pre nedostatok času neoveruje dôveryhodnosť e-shopu. V tomto článku Vám ponúkame pár tipov, ako postupovať pri odhalení nekalých praktík online predajcov. Tak poďme na to!