Ako na newsletter #1 – Databáza kontaktov

ako na newsletter

Ak viete newsletter zostaviť správne a máte “reálny” zoznam jeho odoberateľov, tak máte v rukách silný marketingový nástroj. Denne si kontroluje na desktope emaily 70-80% ich používateľov. Na mobile je to zatiaľ 57 – 73% a čísla rastú. V roku 2012 a 2013 tvoril newsletter ako marketingový kanál 18% všetkých ziskov. V roku 2014 sa číslo pohybovalo na úrovni 24%. Teda takmer jedna štvrtina.

Keď som sa kedysi učil, ako fungujú šablóny na cms, ako spraviť niečo pekné vo photoshope, či v illustratore, veľakrát som sa stretol s tým, že keď som si chcel stiahnúť nejaký vzorový, alebo hotový súbor, ich tvorca odo mňa vyžadoval emailovú adresu. Tá hneď putovala do zoznamu kontaktov, ktorým posielal newslettery.

A tak to funguje dodnes. Človek občas nájde niečo inšpiratívne, za čo musí “zaplatiť” svojim mailom. Nie je preto prekvapením, že keď ráno otvorím notebook, v notifikáciach mi neraz svieti aj 15 nových mailov. Každý deň. Prebehnem očami predmety a obvykle všetko putuje bez otvorenia do koša. A pritom by nemuselo.

Základný problém je, že nie som REÁLNY odoberateľ. Registráciu odoberateľa dosiahnete jednoducho. Podmienite registráciou nákup produktu alebo hocijaký úkon na webe, ktorý má užívateľ záujem vykonať len jednorázovo podmienkou, že ho budete informovať o svojich produktoch, ktoré ho nemusia zaujímať. Adresu teda máte, no osoh z nej minimálny. Jasné, motyka občas vystrelí, ale zatiaľ som nevidel nikoho, kto by šiel do boja vyzbrojený len motykami.

Získavať takto kontakty pre svoj newsletter je asi ako kúpiť si lístok do ZOO, lebo chcete vidieť žirafu, ale pri jeho kúpe súhlasiť, že 2x týždenne dostanete mail s textom, ako sa tento týždeň darilo opiciam.

Naopak, moja mama rada nakupuje cez internet oblečenie a obuv. Keďže sa o to odvetvie zaujíma, sama reaguje na ponuku zasielania informácií o nových produktoch, zľavách a akciách. Nemusíte ju do odoberania tlačiť rôznymi odškrtávajucími políčkami a inými trikmi, ktoré majú naplniť databázu.

Ak jej neskôr vaša ponuka príde, ona ju reálne otvorí a celú si ju prečíta. Neraz ju niečo zaujme, produkt si otvorí a veľakrát aj (hneď, alebo neskôr) zakúpi. A nevadí jej, keď si nový email od vás nájde každé ráno.

Môžete argumentovať, že takto sa predsa veľká databáza spraviť nedá, že to trvá príliš dlho…

Myslite však na to, že mať veľkú databázu vytváranú na kvantitu je ako vybrať sa do luxusnej reštaurácie a pristavovať sa pri každom stole a ponúkať NIE VAŠIM hosťom lacné voňavky z Ukrajiny. Nie je to vaša cieľovka, nenatrafíte na záujem. Stratíte čas a prostriedky, ktoré ste mohli investovať efektívne.

Rada na záver: Adresy si pýtajte všade, kde sa dá. Formulár dajte na viditeľné miesto, na homepage, pod každý článok v blogu, promujte svoj newsletter, pripomínajte ho zahrňte ho ako dobrovoľnú možnosť k nákupnému procesu. Ale nepodmieňujte a “nekupujte” si kontakt.

wame logo

Tvoríme e-shopy, aplikácie a informačné systémy

Mohlo by Vás zaujímať

Rozhodujete sa medzi prenajímateľnou platformou ako Shopify a vlastným riešením na Magente? Tento článok vám pomôže zorientovať sa. Vysvetľujeme, kedy sa oplatí začať s jednoduchším riešením a kedy je načase prejsť na systém, ktorý sa prispôsobí vášmu rastu. Získate praktické rady z praxe, porovnanie nákladov a technických možností oboch platforiem – s cieľom ušetriť vám čas, peniaze a zbytočné frustrácie.
Predávate v B2C segmente a cítite pokles záujmu? Možno je čas obrátiť pozornosť tam, kde peniaze stále tečú – do B2B predaja. Spolupráca s firmami, maloobchodmi, školami či hotelmi vám môže priniesť vyššie objemy, stabilnejší cashflow a menej stresu z výkonnostných kampaní. V článku vám ukážeme, ako začať a na čo si dať pozor.
Vo WAME veríme, že práca nekončí len pri taskoch a deadlineoch. Preto budujeme kultúru neustáleho rozvoja, zdieľania a spolupráce. V tomto blogu nazrieme za horizont bežného pracovného dňa – pozrieme sa na to, ako u nás funguje interné vzdelávanie cez WAME Academy, prečo sa zúčastňujeme podujatí ako Ecommerce Bridge v Bardejove a čo robíme pre to, aby sa u nás každý mohol rozvíjať naplno – odborne aj ľudsky.