Ako na Facebook Pixel

facebook-pixel
Máte web a chcete vytvárať Facebook ads kampane? Ako prvý element pre úspešné kampane potrebujete Facebook Pixel a ako druhý, katalóg produktov. V tomto článku vám priblížime, čo je Facebook Pixel, na, čo slúži, ako ho môžete implementovať na svoj web a, ako vám pomôže objaviť nové možnosti cielenia.

Facebook Pixel

Facebook Pixel je javascriptový kód, ktorý je potrebné vložiť do stránky medzi <head> značky.

Tip: Odporúčame však využiť na implementáciu Google Tag Manager, ktorý ho síce primárne v ponuke nemá, ale je možné ho pridať ako Vlastný HTML tag. Potom máte možnosť v GTM obmedziť spúšťanie danej značky len z produkčnej domény a tým zamedziť skreslenie štatistík a celkovo, aby sa programátorovi, ktorý behom týždňa urobí na stránke tisíce akcií nevybehovala Váša stránka a produkty ako odporúčané. Programátor určite netúži potom ešte vo voľnom čase vidieť váš brand. A takisto sú to opäť zbytočne vyhodené peniaze, lebo on aj tak nenakúpi.

Základnou funkcionalitou FB Pixelu je povedať Facebooku, že si niekto zobrazil nejakú stránku. Na to slúži základný event fbq('track', 'PageView');. Ďalšie eventy sú opísané nižšie.

 

Open Graph

Na to, aby sme Facebooku povedali, čo sa na danej stránke nachádza, slúžia takzvané OG tagy. Vďaka ním môžeme určiť nielen o aký typ stránky sa jedná, ale môžeme pridať ešte aj názov, popis, odkaz, fotku a prípadne aj video. Značiek je viac, záleží od projektu, čo potrebujete a časom sú pridávané nové.

Tip: Určite sa Vám stalo, že ste na Facebook dali zdieľať niečo a po chvíli upravíte ešte fotku, alebo popis, no na FB ostáva stále pôvodný obsah a nie a nie, aby sa zmenil. Je to preto, lebo FB si stiahnuté dáta ukladá, aby ich nemusel pri každom novom zobrazení sťahovať znovu. Ale Facebook sprístupnil nástroj pomocou, ktorého je možné tieto odkazy aktualizovať.

Facebook Pixel events

Aby sme Facebooku povedali, čo práve návštevník stránky vykonal, musíme v daný moment odoslať pomocu Facebook Pixel, nejakú udalosť. V základe ich Facebook ponúka niekoľko, no necháva nám voľné ruky aj vo vytváraní vlastných eventov pomocou, ktorých potom môžeme deliť našich zákazníkov do skupín, podľa toho o čo sa zaujímajú, alebo v ktorom momente opustili našu stránku. Tie štandardné eventy občas potrebujú aj nejaké dáta, aby sme vedeli facebooku povedať napr. aký produkt si zákazník vložil do košíka, v akej sume a akom množstve. Či sa zákazník dostal aj do nákupného procesu a následne aj na ďakovnú stránku, alebo opustil stránku skôr.

Tip: Odporúčame Vám v rámci dát produktu, vždy vkladať rovnaké údaje (jeho ID, názov, sumu…) na každej podstránke, kde tieto dáta majú byť, aby ich vedel správne spárovať s produktami, vytvorenými vo FB.
Tip2: Odporúčame Vám využiť aj plugin do Google Chrome.

Facebook Data Feed

Produkty vo Facebooku viete vytvárať samozrejme aj ručne, ale ak ich máte veľa, tak to určite nebudete zvládať. Samozrejme, že na Facebooku nepromujete všetky, ale len tie naj. No ale aj malá drobnosť za pár centov, dokáže zákazníkovi pripomenúť Váš eshop. Otázkou je, či takáto reklama nebude drahšia ako nákup tohto produktu. Potom je to už o up-sellingu a cross-sellingu, aby ste zvýšili hodnotu objednávky, alebo sa spoliehať na to, že ak už máte jeho email, tak ho postupne dokážete dostať tam, kde chcete pomocou newslettrov, alebo zľavovými kupónmi na ďalší nákup.

Späť k veci Facebook nám ponúka data feed, kde môžeme hromadne poslať údaje o naších produktoch. Od názvu, popisu cez sumu a dostupnosť na sklade. Ak máte viacjazyčný web a na FB robíte reklamy aj pre iné trhy, tak máte možnosť vytvoriť export aj v inom jazyku. Tento feed vychádza kódovo z Google Merchant feedu a preto, ak využívate jeden z nich o to jednoduchšie je pripraviť druhý.

Na záver

Ako vidíte všetky tieto služby sú medzi sebou poprepájané a teda, aby ste ušetrili peniaze, potrebujete najprv investovať čas na to, aby ste to všetko pripravili, alebo peniaze, aby sme vám to my nakódili.

Potom budejednoduchšie zacieliť reklamu na ľudí, ktorí si behom posledného týždňa pozerali nejakú konkrétnu kategóriu na vašej stránke, alebo na tých ktorí to vzdali v poslednom kroku nákupného košíka.

wame logo

Tvoríme e-shopy, aplikácie a informačné systémy

Mohlo by Vás zaujímať

Čo to vlastne je API rozhranie a prečo je potrebné ho zabezpečiť? Nikdy ste o tom nepočuli? Nevadí, v tomto článku sa dozviete viac.
V dňoch 27-28.2.2024 sme s WAME zdieľali naše know-how z vývoja webov Magento, Prestashop a webových i mobilných aplikácií na najväčšom e-commerce veľtrhu v Českej republike "CzechOn-lineExpo". Okrem príjemného stretnutia s dlhoročnými klientmi, sme spoznali aj nových partnerov, ich požiadavky na weby i aplikácie a odhalili sme smerovanie e-commerce trhu v najbližších rokoch.
Stretávame sa s klientmi, ktorí uvažujú medzi open-source, e-shopom na mieru alebo krabicovým riešením. Preto sme sa rozhodli venovať práve tejto téme na Ecommerce Bridge a objasniť si najčastejšie mýty a fakty. V našom blogu vysvetlíme čo vám jednotlivé riešenia môžu priniesť a v čom vás môžu v budúcnosti obmedzovať.