1. Základná štatistika, ktorá vás vnesie do obrazu
75% ľudí vlastniacich smartphone ho aktívne využíva na prácu s emailom
40.1% všetkých kampaní je otvorených na mobile, alebo tablete
4 z 5 používateľov mobilov okamžite zatvorí stránku, ktorá nie je optimalizovaná pre mobily
Len 3.3% ľudí, ktorí si otvorili váš mail na mobile, si ho neskôr otvorí na inom zariadení
2. Pozor na rozmery obrázkov a veľkosť textu
Viete, koľko ľudí nosí okuliare, alebo kontaktné šošovky, prípadne sú slepí, ale nechcú si to zatiaľ priznať? Veľa.
Týchto ľudí asi nepoteší malý text, alebo – ešte lepšie – kopa textu napísaná na 800px obrázku, ktorý sa im zobrazuje na telefóne v rozlíšení tak 250px.
70% ľudí okamžite vymaže email, ak sa nesprávne zobrazuje na ich telefóne
3. Dávajte pozor, kedy rozosielate
23.6% všetkých emailov je otvorených od jednej hodiny od odoslania. Takže ak chcete, aby si vaše emaily prečítalo čo najmenej ľudí, skúste ich odoslať v sobotu o polnoci.
Najviac ľudí si maily na mobile pozrie medzi 10:00 až poludním (desktop pokračuje až do 13:00) a opäť po pracovnej dobe v čase od 16:00 až do 18:00.
4. Demografia. Demografia. Demografia.
Segmentácia na základe demografie je uvádzaná ako najefektívnejšia metóda cielenia. 85% marketérov si vytvára listy, ktoré sú triedené práve podľa nej. Muži – ženy, vek, oblasť… to je len zlomok toho, na základe čoho viete svoje maily prisôsobiť.
Ako by ste pracovali s faktom, že až 80% ľudí vo veku 15 – 25 rokov kontroluje svoje maily primárne cez smartphone, muži otvárajú o 20% viac mailov, ako ženy, no ženy kliknú na odkaz 10% častejšie ako muži?
5. Existuje viac mobilov, nie len váš
To, že mail sa perfektne zobrazuje na vašom iPhone je síce super, no myslíte aj na používateľov iných telefónov. Veľkú časť trhu zaberá Android s množstvom zariadení rôznych veľkostí, časť mailov býva prezeraná na iPade a ďalších tabletoch…
6. Neskrývajte Call to action
Až 61% užívateľov rýchlo opustí mail, ak okamžite nevidí to, čo hľadá. Takže nehrajte sa so svojimi zákazníkmi na schovávačku a CTA prvky umiestnite na viditeľné miesto. Aj keď sme boli doteraz zvyknutí tie najväčšie CTA prvky umiestňovať na koniec emailu, doba sa mení a pri rýchlosti prehliadania emailov je dobré pridať takýto CTA prvok aj hneď na jeho začiatok.
7. Netrápte nákupným procesom
Ak sa zákazník rozhodol kúpiť produkt a teší sa na neho, neurobte mu z posledného kroku – nákupu – peklo. Príliš veľa klikov, neskutočne veľa písania (to máme na smartphonoch určite všetci radi), optimalizácia stránky na zaplakanie… Je ľahší spôsob, ako odradiť zákazníka od nákupu? Až 7 z 10 používateľov smartphonov cez nich nakupujú najčastejšie na stránkach, ktoré sú pre nich optimalizované.