3 dôvody, prečo používať mock-up

mock up

Ak ste ešte nezačali používať mock-upy, mali by ste začať.

1. Zanechajte dojem

Nebudeme si klamať, dobrá grafika vyzerá vo vhodnom mockupe parádne a neodolateľne. Aj priemerná grafika vyzerá v mockupe dobre. Dokonca aj príšernú grafiku v dobrom mockupe nevysmejete hneď, ale chvíľu vám potrvá, kým si uvedomíte, koľká bije.

Keď sa pohráte s tieňmi a odleskom, vaša šanca, že váš návrh prejde hneď, sa rapídne zvyšuje.

Keď som ešte nepracoval pre WAME, ale pre inú firmu, v kancelárii som mal ešte troch grafikov. Časom (keď sa ľudia začnú nudiť, tak začnú vymýšľať voloviny) sme vymýšľali, ako si prácu trochu ozvláštniť a ako sa viac motivovať. A tak sme si v kancelárii dali na nástenku tabuľku, kde sme si dávali body za to, ako rýchlo našu grafiku klient schválil. A to položilo základy aj tomuto serióznemu výskumu.

Naše čísla boli nasledovné: klienti prvý návrh schválili približne v 40% prípadoch a zvyšných 60% sme museli prerábať:

  • lebo boli príliš biele (kto nezažil, nie je grafik)
  • lebo polep auta pre pohrebnú službu bol málo živý (to sa mi vrylo do pamäti asi navždy)
  • lebo obsahovali príliš veľa fondov (nevieme, čo tým klient myslel, ale fonty to neboli)

Len tak na skúšku sme sa rozhodli, že celý mesiac budeme klientom posielať grafiky v mockupoch, nie len exporty pdf. Zrazu nám prechádzalo na prvýkrát 85% návrhov. Odvtedy sme grafiku inak neposielali.

2. Lepšia predstava realizácie

Týka sa to hlavne vecí, ktoré idú na tlač – ako jedálne lístky, brožúry a podobne. Samozrejme, môžu pomôcť aj pri návrhoch webu, ale to sa dá vyriešiť aj fullscreenom. A tým prezentáciu tlačovín nevyriešite.

3. Poistka proti prílišnej aktivite

Neuveríte, kým nezažijete. Špecialitkou v tomto bode sú hlavne vizitky, prípadne malé plagátiky. Pošlete klientovi návrh vizitky – žiadne spadavky, žiadny cmyk, napíšete mu do mailu, že je to návrh (červeným, boldom, aj podčiarknuté), názov súboru začína slovom navrh_netlacit a o týždeň vám máva pred nosom 500 kusmi čerstvých vizitek z tlačiarne a sťažuje sa, lebo okraj je biely, farby tmavé…

A nehovorím už o niekoľkotisícovom náklade plagátikov s vodotlačou depositphotos.

Ak pošlete návrh vizitky v mockupe, nie len že splníte bod 1 a 2, ale (možno :D) zabránite klientovi dať si ich vytlačiť z netlačového pdfka.

wame logo

Tvoríme e-shopy, aplikácie a informačné systémy

Mohlo by Vás zaujímať

Rozhodujete sa medzi prenajímateľnou platformou ako Shopify a vlastným riešením na Magente? Tento článok vám pomôže zorientovať sa. Vysvetľujeme, kedy sa oplatí začať s jednoduchším riešením a kedy je načase prejsť na systém, ktorý sa prispôsobí vášmu rastu. Získate praktické rady z praxe, porovnanie nákladov a technických možností oboch platforiem – s cieľom ušetriť vám čas, peniaze a zbytočné frustrácie.
Predávate v B2C segmente a cítite pokles záujmu? Možno je čas obrátiť pozornosť tam, kde peniaze stále tečú – do B2B predaja. Spolupráca s firmami, maloobchodmi, školami či hotelmi vám môže priniesť vyššie objemy, stabilnejší cashflow a menej stresu z výkonnostných kampaní. V článku vám ukážeme, ako začať a na čo si dať pozor.
Vo WAME veríme, že práca nekončí len pri taskoch a deadlineoch. Preto budujeme kultúru neustáleho rozvoja, zdieľania a spolupráce. V tomto blogu nazrieme za horizont bežného pracovného dňa – pozrieme sa na to, ako u nás funguje interné vzdelávanie cez WAME Academy, prečo sa zúčastňujeme podujatí ako Ecommerce Bridge v Bardejove a čo robíme pre to, aby sa u nás každý mohol rozvíjať naplno – odborne aj ľudsky.