Ak ste ešte nezačali používať mock-upy, mali by ste začať.
1. Zanechajte dojem
Nebudeme si klamať, dobrá grafika vyzerá vo vhodnom mockupe parádne a neodolateľne. Aj priemerná grafika vyzerá v mockupe dobre. Dokonca aj príšernú grafiku v dobrom mockupe nevysmejete hneď, ale chvíľu vám potrvá, kým si uvedomíte, koľká bije.
Keď sa pohráte s tieňmi a odleskom, vaša šanca, že váš návrh prejde hneď, sa rapídne zvyšuje.
Keď som ešte nepracoval pre WAME, ale pre inú firmu, v kancelárii som mal ešte troch grafikov. Časom (keď sa ľudia začnú nudiť, tak začnú vymýšľať voloviny) sme vymýšľali, ako si prácu trochu ozvláštniť a ako sa viac motivovať. A tak sme si v kancelárii dali na nástenku tabuľku, kde sme si dávali body za to, ako rýchlo našu grafiku klient schválil. A to položilo základy aj tomuto serióznemu výskumu.
Naše čísla boli nasledovné: klienti prvý návrh schválili približne v 40% prípadoch a zvyšných 60% sme museli prerábať:
- lebo boli príliš biele (kto nezažil, nie je grafik)
- lebo polep auta pre pohrebnú službu bol málo živý (to sa mi vrylo do pamäti asi navždy)
- lebo obsahovali príliš veľa fondov (nevieme, čo tým klient myslel, ale fonty to neboli)
Len tak na skúšku sme sa rozhodli, že celý mesiac budeme klientom posielať grafiky v mockupoch, nie len exporty pdf. Zrazu nám prechádzalo na prvýkrát 85% návrhov. Odvtedy sme grafiku inak neposielali.
2. Lepšia predstava realizácie
Týka sa to hlavne vecí, ktoré idú na tlač – ako jedálne lístky, brožúry a podobne. Samozrejme, môžu pomôcť aj pri návrhoch webu, ale to sa dá vyriešiť aj fullscreenom. A tým prezentáciu tlačovín nevyriešite.
3. Poistka proti prílišnej aktivite
Neuveríte, kým nezažijete. Špecialitkou v tomto bode sú hlavne vizitky, prípadne malé plagátiky. Pošlete klientovi návrh vizitky – žiadne spadavky, žiadny cmyk, napíšete mu do mailu, že je to návrh (červeným, boldom, aj podčiarknuté), názov súboru začína slovom navrh_netlacit a o týždeň vám máva pred nosom 500 kusmi čerstvých vizitek z tlačiarne a sťažuje sa, lebo okraj je biely, farby tmavé…
A nehovorím už o niekoľkotisícovom náklade plagátikov s vodotlačou depositphotos.
Ak pošlete návrh vizitky v mockupe, nie len že splníte bod 1 a 2, ale (možno :D) zabránite klientovi dať si ich vytlačiť z netlačového pdfka.