Na nedávnej prednáške nám Ivica Ďuricová, skvelá copywriterka a spisovateľka hovorila o podstatách tak často obmieľaného slovného spojenia - content marketingu
Content marketing je momentálne v kurze, podľa štatistík je až o 62% lacnejší, a mal by prinášať úžitok nie len vám, ale aj vašim zákazníkov.
Jeho úlohou je:
-
vzdelávať a zabávať,
-
poskytnúť zaujímavé informácie a byť dôveryhodný,
-
odhaliť know-how
-
a zvýšiť povedomie o značke alebo osobnosti.
Ako napísať dobrý titulok?
-
Ideálne 6 slov
-
Pridajte emóciu. Šokujúce! Výborné! Čo sa s tým deje? Hurá, je to tu!
-
Vyhýbajte sa odborným a úradným slovám
-
Využívajte čísla (Overené titulky napr. 10 rád ako...? 10 tipov pre....? Naučte sa týchto 7 krokov!)
-
Používajte osobné zámena (tvoje, naše, my...)
-
Položte otázku tak, aby NIE nemohlo byť odpoveďou
Ktoré kanály využiť?
Miesto, kde sa aktuálne dozvieme najviac informácií je online. Svoj promo cieľ si môžete plniť na
, ale aj na vlastnom webe a prostredníctvom mailových kampaní.
Ako formou vytvárať obsahový marketing?
Medzi online content aktivity patria blogy, infografika, fotky, videá, ebooky, newslettery, webináre a pod. Dobrou invetíciou pri vytváraní obsahového marketingu je tiež zapojiť do svojho programu influencera – rešpektovanú osobu, celebritu, bloggera, youtubera.. Možnosti je veľa... Obsahový marketing dobre funguje a ešte aj dlho bude, avšak, pri plnení tohto cieľa je dôležité nastaviť si správne princíp SMART
S – SPECIFIC (špecifické, konkrétne ciele)
M – MEASURABLE (merateľné ciele)
A – ACHIEVABLE (dosiahnuteľné ciele)
R – REALISTIC (realistické/relevantné ciele)
T – TIME SPECIFIC (časovo špecifické ciele)
Dôležité parametre tvorby content marketingu
-
online platforma
Kým začnete písať obsah, premyslíte si, ktoré kanály využite pre jeho šírenie. Nech si však vyberiete ktorúkoľvek z týchto možnosti, píšte to takým spôsobom, že budete vždy odzrkadľovať svoju firmu, značku, logo.
-
prieskum trhu
K tomu, aby ste úspešne predali svoj výrobok alebo službu je potrebné, aby ste poznali svojho zákazníka. Hľadajte si odpovede na tieto otázky: Aký výrobok alebo službu chcem predávať? Je o môj výrobok záujem? Aký je počet mojich potencionálnych zákazníkov na trhu? Kto sú moji konkurenti? Aké mám konkurenčné výhody?
-
persóny
Podrobne si definujte publikum, ktoré chcete zaujať. Vytvorte si tzv. persónu. Profil persóny vytvoríte takým spôsobom, že si vyšpecifikujete jej vekovú kategóriu, demografické údaje, pracovnú pozíciu, pohlavie, osobné a profesionálne vlastnosti, ciele a výzvy, čitateľské zvyky, nákupné zvyky, technické zručnostia pod. a na základe tohto filtra sa dokážete zamerať práve na svoju cieľovú skupinu.
Príklad: Ak sa zaoberáte predajom detských cumlíkov, definujte si:
Vek: 20-35 rokov
Pohlavie: žena (rodičia)
Pracovná pozícia: materská dovolenka
Nákupné zvyky: detské oblečenie, kočíky a i.
-
kľúčové slová a frázy
Sú veľmi dôležitou časťou optimalizácie a je potrebné venovať tomu veľkú pozornosť. Svojich potencionálnych zákazníkov si získate tak, že si urobite prieskum,ktoré kľúčové slová a frázy sú najviac vyhľadávané.
-
redakčný kalendár
Ak chcete mať prehľad vo svojich aktivitách, ktoré sa týkajú content marketingu, odporúča sa používať redakčný kalendár. Do tohto kalendára sa zahŕňa blogy, články, komunikáciu na sociálnych sieťach, mailové kampane a všetky ďalšie materiály, ktoré plánujete uverejniť. Je to pomôcka, ktorá vám pomôže časovo si rozložiť tieto naplánované úlohy.
-
meranie úspešnosti
Ako merať úspešnosť content marketingu?
-
Návštevnosť - Google Analytics
-
Počet „lajkov“, zdieľaní a fanúšikov,
-
Počet zhliadnutí,
-
Čas strávený pri čítaní článku,
-
Miera konverzii – odber newslattera, ebook, CTA prvky