15 tipov pre úspešný e-shop (2.časť)

tipy-pre-eshop
Chcete vedieť ako zvýšiť konverzný pomer a predísť tomu, aby váš e-shop opustili už na hlavnej stránke? V tomto článku (rozdelenom na 2 časti) ponúkame 15 overených odporúčaní pre úspešný e-shop. Povieme si čo by nemalo chýbať vo vašom e-shope.

Chcete vedieť ako zvýšiť konverzný pomer a predísť tomu, aby Váš e-shop opustili už na hlavnej stránke? V tomto článku (rozdelenom na 2 časti) ponúkame 15 overených odporúčaní pre úspešný e-shop. Povieme si čo by nemalo chýbať vo vašom e-shope.

8. Zviditeľnite poplatky za dopravu

Pre mnohých návštevníkov e-shopu musí byť hneď jasné, koľko zaplatia za poštovné. Aby ste predišli okamžitým odchodom z nákupného procesu, túto cenu za dopravu zvýraznite aj mimo košíka. Mnoho návštevníkov „nakupuje“ v procese objednávky, len aby sa dozvedeli výšku poštovného. V danom prípade, ak je cena vysoká, návštevník okamžite opúšťa košík. Zvýraznite cenu za dopravu v produktovej stránke, alebo aj v náhľade košíka. Odporúčame občas vytvoriť akciu „Dnes poštovné zadarmo“

viditelne poplatky za dopravu

Alebo minimálne majte podmienku typu: Nakúpte ešte za XY € a získajte dopravu ZADARMO! Poštovné zadarmo Vášho návštevníka jednoznačne zaujme a motivuje k ďalšiemu nákupu.

doprava zdarma nahlad kosika

9. Jedinečnosť a originalita Vášho e-shopu

Podľa štatistiky až 42 % zákazníkov si svoj názor na e-shop vytvára na základe celkového dizajnu webovej stránky. Ak sa im nepáči po grafickej či estetickej stránke, až 52 % z nich už Váš e-shop nenavštívi.

 

Mnohí majitelia e-shopu si to možno neuvedomujú, ale aj vaše texty a fotky produktov sú veľkou predajnou silou. Ak sú texty pútavé, dokážu Vám zvýšiť konverzný pomer. Odporúčame zvážiť služby profesionálneho copywritera, ktorý vytvorí texty na základe kľúčových slov. Snažte sa neduplikovať texty od dodávateľov, originalita a unikátnosť Vám zaručí úspech.  Zvýšte predaj tým, že návštevníkom ponúknete čo najkvalitnejšie fotografie produktov, zabezpečíte im pocit mať ho v rukách, aj pomocou funkcie zoom.

Chcem zhodnotiť texty, popisy, nadpisy na e-shope

10. Informujte dostupnosť produktu a termín dodania

Návštevníka e-shopu zaujímajú 2 konrétne veci, či je produkt skladom a kedy ho bude mať pri sebe. Buďte konkrétny a napíšte, kedy sa konečný spotrebiteľ bude môcť tešiť z produktu. Ukážte mu koľko kusov Vám ostáva na sklade, aby využil jedinečnú príležitosť na kúpu produktu.

stav dostupnosti a termin dorucenia

11. Cenové porovnávače produktov

Porovnávanie parametrov a cien produktov je už dôležitou súčasťou každého online nákupu. Je to ďalšia cesta ako získať zákazníkov na váš e-shop.  Práve tu sa nachádzajú vaši potenciálni zákazníci. Medzi najväčšie/ najnavštevovanejšie porovnávače patria heureka.sk, pricemania.sk, najnakup.sk. Odporúčame zvážiť spoluprácu s inšpiratívnymi portálmi ako sú favi.sk, biano.sk, glami.sk a shopalike.sk. Samozrejme záleží to aj podľa sortimentu Vášho podnikania.

12. Odporúčania zákazníkov

Odporúčame umiestniť na e-shop pozitívne hodnotenia a odporúčania od vašich zákazníkov. Ak máte nejaké pozitívne odporúčania zákazníkov, tak je to super, a ak nemáte, oslovte zákazníkov a získajte od nich hodnotenie. Snažte sa vašich zákazníkov motivovať, aby Vám napísali recenziu. Majte vždy možnosť na negatívnu recenziu odpovedať, aby ste sa vyhli komplikáciám. Pokojne ťahajte a zobrazujte recenzie zákazníkov aj z cenových porovnávačov. Taktiež recenzie produktov prepojte s Google vyhľadávaním prostredníctvom Rich snippets.

Recenzie produktov na e-shope

recenzie produktov

Google vyhľadávanie, tzv. Rich snippets

rich snippets

13. Pravidelný kontakt na sociálnych sietach

V dnešnej dobe sú sociálne siete silným nástrojom ako získať návštevníkov na e-shop a zároveň byť s nimi v pravidelnom kontaktne. Bez marketingu je online podnikanie veľmi ťažké. Podľa štatistiky približne 20% nákupov sa urobí po návšteve sociálnych sietí. V našich končinách prevládajú Facebook, Instagram, Twitter a Youtube. Pridajte odkazy/ikony na sociálne siete do Vášho e-shopu na úvodnú stránku, do produktovej stránky, pod blogy. Odporúčame zvážiť aj platenú reklamu na sociálnych sieťach.Odporúčame komunikovať aj prostredníctvom newsletter. Pište blogy, jeden článok týždenne dokáže zázraky. Dobre napísaný blog vám môže z Google prinášať, po neobmedzenú dobu, ešte mnoho návštevníkov.

socialne siete

14. Ajaxový košík a filter produktov

Odporúčame integrovať do vášho e-shopu funkciu vkladania produktov cez ajax košík, tzn. bez nutnosti opätovného načítania stránky. Tamto spôsobom návštevníkovi nielen šetríte čas, ale aj eliminujete zbytočné preklikávanie po stránke. Ajaxové fitrovanie produktov pomôže zákazníkom nájsť ten správny produkt v čo najkratšom čase. Ponúknite im možnosť filtrovať bez potvrdenia tlačidla. Vačšina návštevníkov hľada podľa ceny, obľúbenosti, značky. Rozšírte filter produktov o rôzne parametre produktov, spôsoby použitia a pod.

Mám záujem o rýchlejší, prehľadnejší nákupný košík 

15. Nepovinná registrácia

Nežiadajte od vašich návštevníkov zbytočné údaje. Nákupný proces by mal byť rýchly, jednoduchý a nerušivý. človek chce nákúpiť rýchlo a šetriť svoj čas. Odporúčame mať možnosť vytvorenia objednávky bez povinnej registrácie. Mnohí ľudia nie sú vaši pravidelní zákazníci, preto ich zbytočne neotravujte registráciou, prípadne im dajte na výber nákup s registráciou alebo nákup bez registrácie. Možnosť registrácie majte prístupnú vo forme checkboxu počas vypĺňania osobných údajov. Ďalšie tipy pre nákupný košík nájdete TU.

nakup bez registracie

Máte záujem o naše služby? Pošlite nám správu a ozveme sa. Navrhneme Vám praxou overené techniky pre rast obratu, konverzného pomeru a zisku. Aj Váš e-shop má potenciál byť úspešný.

Chcem zvýšiť konverzný pomer e-shopu

wame logo

Tvoríme e-shopy, aplikácie a informačné systémy

Mohlo by Vás zaujímať

Čo to vlastne je API rozhranie a prečo je potrebné ho zabezpečiť? Nikdy ste o tom nepočuli? Nevadí, v tomto článku sa dozviete viac.
V dňoch 27-28.2.2024 sme s WAME zdieľali naše know-how z vývoja webov Magento, Prestashop a webových i mobilných aplikácií na najväčšom e-commerce veľtrhu v Českej republike "CzechOn-lineExpo". Okrem príjemného stretnutia s dlhoročnými klientmi, sme spoznali aj nových partnerov, ich požiadavky na weby i aplikácie a odhalili sme smerovanie e-commerce trhu v najbližších rokoch.
Stretávame sa s klientmi, ktorí uvažujú medzi open-source, e-shopom na mieru alebo krabicovým riešením. Preto sme sa rozhodli venovať práve tejto téme na Ecommerce Bridge a objasniť si najčastejšie mýty a fakty. V našom blogu vysvetlíme čo vám jednotlivé riešenia môžu priniesť a v čom vás môžu v budúcnosti obmedzovať.