Aká je teda najvhodnejšia štruktúra url?
Jasná a zmysluplná
- URL sú špecifické a detailnejšie (web.sk/cervene-damske-topanky)
- obsahuje kľúčové slová
- bez zbytočných redirectov na stránke
- neobsahuje nepodstatné (neplnovýznamové) slová ako “a”, “z”, “je / sú”
- dĺžka nie je problém, no kratšie a vytvorené len z kľúčových slov sú lepšie
URL pre váš ESHOP
Pri špecifikácii adries v eshopoch treba myslieť aj na to, ako čo najlepšie pomôcť zorientovať sa zákazníkom. Preto je dobré uvádzať nie len samotný produkt, ale aj kategóriu v ktorej sa nachádza. Takéto url adresy obsahujú aj viac kľúčových slov a navyše aj samotnú cestu, čo tiež výrazne uľahčuje prácu vyhľadávačom.
eshop.sk/cervene-lodicky
eshop.sk/damska-obuv/cervene lodicky
URL pre váš BLOG, alebo stránku
Blogy sú obvykle špecifické tým, že buď publikujete pravidelne a teda sa sústreďujete na dátum, alebo publikujete tématicky, a vtedy zvýrazňujete kategóriu.
1. Ak je blog venovaný jednej tématike…
… nepotrebujete zvýrazňovať kategórie (keďže buď žiadne nemáte, alebo je ich minimum). A vzhľadom na to, že nepublikujete ani novinky (aktuálne, či bleskové správy), nepotrebujete zvýrazňovať ani čas. Preto je v tomto prípade najlepšie použiť url:
blog.sk/nazov-prispevku
2. Ak sa v blogu venujete viacerým témam…
… pri ktorých nie je dôležitý čas publikovania, pretože obsah nie je aktuálny len v momente publikovania, je najlepšie zvýrazňovať priradenie k téme a teda najlepšie urobíte, ak použijete url v tvare:
blog.sk/kategoria/nazov-prispevku
3. Ak publikujete novinky, pri ktorých je dôležité, kedy platia…
... je najlepšie uvádzať v url adrese aj dátum. Vyhľadávač, ale hlavne čitateľ vie okamžite zistiť, či je správa aktuálna, resp. kedy aktuálna bola.
blog.sk/rrrr/mm/dd/nazov-prispevku
Celkovo neexistuje konkrétne pravidlo, ktoré by sa dalo aplikovať všeobecne. Najlepšie je vždy vytvárať url tak, aby mali logickú postupnosť a podstatný obsah - tak, ako sme to názorne ukázali v článku. Vtedy pomôžete nie len vyhľadávaču, zákazníkovi, ale aj sebe.