Aká kvalitná je šablóna na vašom webe?

cover-kvalita

Vy, ktorí aktívnejšie sledujete IT na Slovensku, určite sledujete aj slovensko.digital, či diskusie v rôznych facebook skupinách, ktoré sa venujú kvalite IT.

Tam sa ľudia obvykle bavia na spracovaní kódu, za ktorý štát zaplatil milióny. Malá ukážka:

 

vtipny kod

 

koderi

 

Dnes sa však nebudeme venovať žiadnej politike, ani komentovaniu cudzej práce, ale skúsime sa pozrieť do vlastného kurníka 🙂 .

 

Ak je váš web pripravovaný na mieru odborníkmi, nemáte sa čoho báť. Štatisticky horšie sú však na tom tí, ktorí si šablónu webu stiahli niekde na internete a nevenovali sa jej nastaveniu do hĺbky. A to do oveľa väčšej hĺbky, ako si myslíte. A pozor: za vodou nemusia byť ani tí, ktorí si zakúpili nejakú prémiovú šablónu.

 

V dnešnom blogu teda uvidíte, aký je rozdiel medzi šablónou pripravovanou na mieru a šablónou, ktorá síce dokáže všetko, ale nie na 100%.

 

Základná otázka: Ako je na tom môj vlastný web?

 

Pre prvotné, rýchle posúdenie kvality webu zvykneme klientom odporúčať seo-servis.cz, kde si jednoducho skontrolujete kvalitu zdrojového kódu. Takže šup šup, otvorte stránku, hoďte si tam váš web, či eshop a poďme sa spolu pozrieť na to, čo tie najdôležitejšie položky znamenajú.

 

1. Celkové skóre webu

 

My máme pravidlá, podľa ktorých sa web nesmie odovzdať klientovi, ak nemá minimálne 90% a nesvieti pekne na zeleno. Ak je váš web červený, či oranžový, nevadí, pretože ste na dobrej ceste zistiť prečo – a následne môžete závady odstrániť.

 

2. Titulok webu

 

Titulok je veľmi dôležitý, pretože sa zobrazuje na karte v prehliadači, vo výsledkoch vyľadávania napríklad v Google, no zohráva navyše veľmi dôležitú úlohu pri linkbuildingu. Mal by preto obsahovať kľúčové slovo, ale hlavne jasne navštevníkovi popísať web / eshop.

 

3. Popis

 

Správne vypísaný meta popis je opäť dôležitý pre linkbuilding a tiež sa zobrazuje vo výsledkoch vyhľadávania. Pozor – ak popis nemáte vypísaný, Google si z vašej stránky sám vyberie niečo, čo zobrazí a verte mi, nie vždy to bude niečo, čo tam chcete vidieť 😉

 

Jeden príklad nad 1000 slov.

 

seo fail

 

4. Zdrojový kód

 

Veľkosť kódu ovplyvňuje rýchlosť, akou sa váš web načíta. Aj keď je na tom Slovensko, čo sa týka pokrytia nadpriemerne, predsa sú oblasti, kde je internet pomalší – a v tomto prípade môže trvať zobrazenie o čosi dlhšie.

 

Kód by mal mať teda optimálnu veľkosť, byť bez chýb (aby sa správne zobrazoval) a nemal by obsahovať zbytočnosti – čo pri šablónach z internetu často obsahuje.

 

5. Sémantika a obsahová časť

 

Tak, ako vy čítate knihy, ktoré majú jasnú štruktúru, tak isto číta váš web aj vyhľadávač. Ak má vaša stránka domiešanú, nelogickú štruktúru, je to pre váš prehliadač asi také, ako keby ste mali vy čítať knihu, ktorej text je písaný veľkým hrubým písmom, názov kapitoly tenkým malým a názov drobným písmom kdesi v rohu obalu.

 

Potrebujete pomôcť s vysvetlením ďalších pojmov, či s optimalizáciou vášho webu? Ozvite sa, radi vám pomôžeme. Pretože nekvalitný kód je ako niekto, kto nie príliš dobre rozpráva cudzím jazykom. Nejako sa síce dohovorí, ale na hlbšiu, kvalitnú debatu to asi nebude a dojem…

wame logo

Tvoríme e-shopy, aplikácie a informačné systémy

Mohlo by Vás zaujímať

V dňoch 27-28.2.2024 sme s WAME zdieľali naše know-how z vývoja webov Magento, Prestashop a webových i mobilných aplikácií na najväčšom e-commerce veľtrhu v Českej republike "CzechOn-lineExpo". Okrem príjemného stretnutia s dlhoročnými klientmi, sme spoznali aj nových partnerov, ich požiadavky na weby i aplikácie a odhalili sme smerovanie e-commerce trhu v najbližších rokoch.
Stretávame sa s klientmi, ktorí uvažujú medzi open-source, e-shopom na mieru alebo krabicovým riešením. Preto sme sa rozhodli venovať práve tejto téme na Ecommerce Bridge a objasniť si najčastejšie mýty a fakty. V našom blogu vysvetlíme čo vám jednotlivé riešenia môžu priniesť a v čom vás môžu v budúcnosti obmedzovať.
24. novembra 2023 sa o 00:00:01hod. rozbehne celosvetová reklamná kampaň roka - Black Friday. Veľa tovaru, úžasné zľavy a akcie, a hlavne veľký nápor kupujúcich na online trh. Veľká príležitosť výhodne nakúpiť a v neposlednom rade hlavne predať. Ako sa však na BLACK FRIDAY správne pripraviť z pohľadu e-shopu?