Čo má obsahovať dobrý logo manuál?

favicon-wame
Wame-Brand
Logo je základom každej firemnej identity. Reprezentuje vašu firmu a preto treba dbať na jeho kvalitu, jednoduchosť a výpovednú hodnotu, aby zákazník nestratil záujem s vami spolupracovať už len na základe pohľadu na vaše logo

Logo je základom každej firemnej identity. Reprezentuje vašu firmu a preto treba dbať na jeho kvalitu, jednoduchosť a výpovednú hodnotu, aby zákazník nestratil záujem s vami spolupracovať už len na základe pohľadu na vaše logo. Pri vytváraní loga sa treba zamyslieť nad tým, akú firmu, spoločnosť alebo korporáciu bude reprezentovať a vyzdvihnúť v ňom podstatu podnikania, aby bolo ihneď zrejmé v čom podnikáte a hlavne, čo viete zákazníkovi ponúknuť.

Tvorba loga nie je len o logu samotnom, na vývoj vplýva oveľa viac faktorov, ktoré treba brať do úvahy, napríklad jeho spôsoby, alebo miesta využitia. Ak už máte navrhnuté logo, ktoré je naozaj kvalitné, jeho nesprávnym použitím môže dôjsť ku znehodnoteniu a môže stratiť svoj význam a váhu v dizajne. Preto sa definuje logo manuál pri používaní loga. Slúži na definovanie presných pravidiel, ktorými sa musí človek (grafik) pracujúci s logom riadiť. Manuál je väčšinou verejne dostupný.

Logo manuál by mal obsahovať:

  1. Základná verzia loga
  2. Písmo
  3. Ochranná zóna
  4. Farebné prevedenie
  5. Príklady použitia
  6. Zakázané varianty použitia

Vedeli ste, že… šípka v logu Amazonu reprezentuje fakt, že predávajú všetko od A po Z, a predstavuje úsmev zákazníka, ktorému bol doručený balík?

Základná verzia loga

V tejto časti logo manuálu sa predstavuje logo. Zobrazuje sa jeho základné zobrazenie a varianty. Je veľmi dôležité definovať aj minimálnu veľkosť loga pre dobrú čitateľnosť z dôvodu, aby logo nestratilo svoju zaujímavosť a kvalitu.

Vedeli ste, že… kvalitné logo vie zaujať aj svojou čiernobielou (jednofarebnou) verziou? Používa sa napríklad pre čiernobielu tlač alebo pečiatku.

Písmo

Logo nemusí vždy obsahovať len obrazy, znaky alebo piktogramy. Môže obsahovať aj text a preto je dôležité dbať na správne použitie rezu písma. Zvyčajne sa využíva len jeden rez písma, ale môžu byť definované aj alternatívne rezy písma, aby logo nemalo negatívny vplyv na celkový jednotný dizajn, kde je využité.

Základné rezy písma:

  • Normálny
  • Kurzíva
  • Tučný
  • Tučná kurzíva

Vedeli ste, že… logo môže byť kombinácia textu, obrazov, piktogramov a logotyp je textová forma?

Ochranná zóna

Definovaná je aj ochranná zóna, ktorá sa nachádza obvykle okolo celého loga a vyhradzuje zónu, do ktorej nemôže žiadny iný grafický prvok z dizajnu zasahovať. Cieľom ochrannej zóny je ochrániť logo pred jeho optickým narušením.

Farebné prevedenie

Farebné prevedenia sú taktiež veľmi dôležité, pretože farba je jedna z najdôležitejších súčastí loga. V logo manuáli by mala byť definovaná napríklad čiernobiela verzia loga pre jednofarebnú tlač, alebo negatívna verzia loga pre použitie na dostatočne tmavých rastroch. Ak by ste mali napríklad svetlé logo, určite by ste nechceli, aby sa využívalo na tlačovinách. Mohlo by splynúť s pozadím a to by nebola práve najšťastnejšia reprezentácia vašej firmy. Z toho dôvodu sa môžu definovať aj iné farebné varianty loga, alebo povolené farby. Spravidla je zakázané modifikovať, upravovať alebo meniť farby, aby logo nestrácalo na kvalite a svojej hodnote. Kvalitné logo má vždy svoj význam a zmenou farby môže o tento význam ľahko prísť.

Vedeli ste, že… každá farba má svoj význam? Pôsobí na vnímanie človeka a vytvára v ňom emóciu.

  • Biela – začiatok, čistota, estetika
  • Hnedá – zem, sila, užitočnosť
  • Červená – energia, vášeň, nebezpečenstvo
  • Žltá – veselosť, nádej, pozitivita
  • Zelená – príroda, znovuzrodenie, flóra
  • Modrá – inteligencia, zodpovednosť, chlad
  • Fialová – luxus, prestíž, pokoj
  • Čierna – exkluzivita, sila, elegancia

Zakázané varianty použitia

Táto časť manuálu detailnejšie definuje zakázané verzie použitia loga. Zvyčajne sú tu definované rôzne rotácie loga, nastavovanie priehľadnosti loga, animácie alebo podkladov.

Vedeli ste, že… v roku 1995 bola spoločnosť Audi žalovaná Medzinárodným olympijským výborom na Medzinárodnom súde pre ochranné známky pre svoju podobnosť loga s olympijskými kruhmi? Medzinárodný olympijsky výbor tento súd prehral.

Logo manuál definuje povolené ale aj zakázané formy použitia loga. Či už ide o jeho farby, písmo, veľkosť, varianty použitia všetko je potrebné definovať v tomto dokumente. V manuáli sa môžu nachádzať aj názorné ukážky loga na propagačných materiáloch ako napríklad komunikačné listy, tričká, šiltovky a pod.

A nakoniec pár tipov, na ktoré treba dbať pri vytváraní loga:

  1. logo by malo byť dobre čitateľné v jeho zväčšenej, ale aj v zmenšenej forme, napríklad pre billboardy a komunikačné listy
  2. pri pohľade na logo by malo byť ihneď jasné, čím sa firma zaoberá
  3. malo by byť ľahko zapamätateľné
  4. nepoužívajte príliš veľa farieb, alebo farebných odtieňov
  5. treba myslieť aj na farebné prevedenia a podklady, kde sa bude logo využívať aby nedošlo k jeho znehodnoteniu

Pamätajte… v ekonomike je viac vždy viac, ale pri tvorbe loga je menej zvyčajne viac laugh

 Plánujete web, e-shop, appku úplne od základov?
Radi Vám v tom pomôžeme…

wame logo

Tvoríme e-shopy, aplikácie a informačné systémy

Mohlo by Vás zaujímať

V dňoch 27-28.2.2024 sme s WAME zdieľali naše know-how z vývoja webov Magento, Prestashop a webových i mobilných aplikácií na najväčšom e-commerce veľtrhu v Českej republike "CzechOn-lineExpo". Okrem príjemného stretnutia s dlhoročnými klientmi, sme spoznali aj nových partnerov, ich požiadavky na weby i aplikácie a odhalili sme smerovanie e-commerce trhu v najbližších rokoch.
Stretávame sa s klientmi, ktorí uvažujú medzi open-source, e-shopom na mieru alebo krabicovým riešením. Preto sme sa rozhodli venovať práve tejto téme na Ecommerce Bridge a objasniť si najčastejšie mýty a fakty. V našom blogu vysvetlíme čo vám jednotlivé riešenia môžu priniesť a v čom vás môžu v budúcnosti obmedzovať.
24. novembra 2023 sa o 00:00:01hod. rozbehne celosvetová reklamná kampaň roka - Black Friday. Veľa tovaru, úžasné zľavy a akcie, a hlavne veľký nápor kupujúcich na online trh. Veľká príležitosť výhodne nakúpiť a v neposlednom rade hlavne predať. Ako sa však na BLACK FRIDAY správne pripraviť z pohľadu e-shopu?