V tento deň, keď máme sviatok nakupovania, by sme sa mali naň pripraviť tak, ako na ktorýkoľvek iný sviatok, na ktorom nám záleží a chceme z neho „vyťažiť“ čo najviac.
1. Vytvorte špeciálnu stránku s produktami pre Black Friday (landing page)
Odporúčame vytvoriť vlastnú podstránku na Vašom e-shope, ktorá bude obsahovať informácie a najmä zľavnené produkty určené pre Black Friday. Vlastná stránka má tieto výhody: prehľad o všetkých zľavnených produktoch, efektívne meranie výkonnosti a správania užívateľov (získané dáta Vám pomôžu lepšie pripraviť kampaň o rok) najmä jednoduchšie cielenie reklamy v rámci kampane. Nezabudnite mať integrovaný FB pixel na danej stránke a optimalizovanú stránku pre mobilné zariadenia. Mobil nech je z pohľadu UI/UX odladený na 100%.
2. Naplánujte zľavy na produkty a naplňte sklady
Na kampaň Black Friday sa začnite pripravovať už v októbri. Samozrejme nielen reklamou, ale aj skladovosťou. Zadefinujte si produkty, ktoré budu určené na kampaň, definujte im zľavu a pripravte si na dané zľavový produkty dostatočné zásoby. Vaši zákazníci ocenia dostupnosť a rýchlosť dodania. Pri vytváraní zoznamu zľavových produktov zvážte Vaše doterajšie zisky. Odporúčame taktiež posilniť personálom Váš zákaznícky servis.
Naše odporúčanie pre efektívne akcie a zľavy:
- Odkaz na akciu musí byť z úvodnej stránky e-shopu
- Informácia o akcii musí byť na stránkach produktov, ktoré sú v akcii
- Akcia musí byť v porovnávačoch pri akciových produktoch
- Odkaz na akciu musí byť aj v kategóriách produktov, ktoré sú v akcii
- Pri akciách berte do úvahy aj SEO a vytvorte akciové stránky, po ktorých je dlhodobý dopyt
3. Umelo nenavyšujte ceny produktov pred Black Friday
Jedna zásadná rada: Pred akciou Black Friday nenavyšujte umelo pôvodné ceny produktov. Počas Black Friday Vaši potencionálni zákazníci vyhľadávajú a porovnávajú produkty na porovnávacích portáloch. Porovnávače cien disponujú funkciou zobrazenie vývoja ceny. Pod popisom každého produktu, sa nachádza prehľadný graf, na ktorom môžu veľmi rýchlo odhaliť, či je aktuálna cena produktu historicky najnižšia, alebo bol produkt už niekedy v minulosti aj lacnejší.
4. Prispôsobte graficky dizajn e-shopu
Z psychologického hľadiska pripravte texty, grafiku pre kampaň. Zakomponujte v predstihu všetky návrhy do e-shopu. Odporúčame z UI/ UX pohľadu zviditeľniť zľavy rôznymi štítkami, preškrtnutými cenami, percentuálnym alebo cenovým výpočtom ušetrenia peňazí. Nezabudnite odlíšiť zľavy na produktoch aj farebne. Jednoducho vytvorte výrazný dizajn s predajným textom, napr. BLACK FRIDAY ZĽAVA LEN TERAZ do ZAJTRA! Viac tipov ako zvýšiť konverzný pomer nájdete v našom blogu TU.
5. Eticky urgujte zákazníkov k nákupu
Etickým spôsobom dajte najavo ako rýchlo sa míňajú Vaše zásoby produktu. Pri nedostatku motivujte potencionálneho zákazníka, že máte len obmedzené množstvo určitého produktu na sklade, čiže ukážte koľko kusov Vám ostáva.
Pri urgencii zdôrazňite konečný termín dokedy akcia platí. Jedna dôležitá rada: Vždy dodržujte časovo limitované akcie/zľavy a urgenciu, kvôli dôveryhodnosti zákazníkov.
6. Buďte v pravidelnom kontakte so zákazníkmi
Pripomínajte, pripomínajte a ešte raz pripomínajte sa zákazníkom. Nepodceňte komunikáciu so zákazníkmi a využite komunikačné nástroje (Facebook, Instagram, SMS, newsletter). Aktívne komunikujte cez newsletter, ktorým ich upozorníte na blížiacu sa akciu, pripomeňte sa aj počas trvania Black Friday i po skončení. Ponúknite výbornú ponuku bláznivých zliav počas najvýhodnejšieho týždňa/dňa v roku. Odporúčame použiť nástroj Mailchimp. Nezabudnite na VIP zákazníkov, ktorým môžete v predstihu zaslať zvýhodnené zľavové kupóny.
7. Spolupracujte s kupónovými portálmi
V dnešnej dobe sú veľmi obľúbené a rozšírené kupónové webové portrály. Kupónový webový portál Vám pomôže aktivovať spotrebiteľov k nákupom, zvýši povedomie o vašej značke a zároveň pomôže k rastu vášho e-shopu. Medzi najvačšími na Slovensku patria: zlavove-kupony.eu, vasekupony.sk, tipli.sk alebo kuponyzdarma.sk
Ktoré produkty sú najpopulárnejšie počas Black Friday?
Čo na záver? Vyhnite sa technickým chybám! Pred spustením akcie Black Friday si dôkladne skontrolujte e-shop:
- overte si rýchlosť stránky,
- zvýšte výkon servera, aby zvládol väčší nápor zákazníkov,
- skontrolujte nákupný proces (najmä funkčnosť zľavových kódov),
- skontrolujte platobnú bránu,
- skontrolujte automatické posielanie emailov,
- nezabúdajte ani na remarketing.
Nepodceňte prípravu, ak potrebujete poradiť, pomôcť rásť, tím WAME je tu pre Vás.