Prečo by mal dizajnér spolupracovať s developerom

favicon-wame
devel

Pre niekoho samozrejmosť, pre niekoho nie. Pri množstve (hlavne externých) projektov sa nám stáva, že finálny dizajn nám príde mailom bez akejkoľvek komunikácie s grafikom. Programátor tak často len háda, čo chcel týmto a tamtým prvkom dizajnér povedať.

Pri in-house projektoch je tvorba webu oveľa jednoduchšia. Dizajnér kreslí, programátor sa často príde pozrieť a už počas dizajnovania si obaja preberú, prečo je toto tak, alebo prečo by toto tak byť nemalo.

Dizajnér má okamžitú spätnú väzbu, programátor sa vie pripraviť na to, čo bude programovať.

Pri takejto tvorbe vyzerá web oveľa krajšie a jednotnejšie.

A čo je najdôležitejšie, po odovzdaní finálneho dizajnu programátorovi sa nemôže stať, že povie: “Toto neviem spraviť / Toto takto fungovať nemôže. Treba to prerobiť.”

Výhody tvorby v tíme:

+ Dva páry očí vyladia web lepšie a rýchlejšie, ako jeden

+ Programátor vie dizajnérovi povedať, čo vie, a čo nevie urobiť (čo sa dá, čo sa nedá, čo by bolo vhodnejšie a čo sa, naopak, nehodí… Presne takýmto spôsobom sme sa dostali aj k tvorbe vlastného icon fontu)

+ Programátor sa naučí zaujímavé veci o dizajne, Dizajnér sa naučí, ako funguje programovanie a tak vedia jeden druhému prispôsobiť výstupy

+ Finálny výsledok vyzerá jednotnejšie

Nevýhody práce v tíme

Samozrejme, sú aj tie

Prvou nevýhodou je finančné / časové / lokalizačné hľadisko. Pri in-house projektoch, keď je dizajnér a programátor v jednej budove, tento problém odpadá. Pri dodávateľských projektoch je to už horšie. Ak programátor sedí v jednej firme od rána a dizajnér býva 500 km ďalej a pracuje hlavne v noci… je komunikácia ťažšia.

Ďalšou nevýhodou môže byť napríklad fakt, že nie vždy sa dvaja ľudia zhodnú na smerovaní, nepáči sa im štýl práce toho druhého a podobné “medziľudské problémy”.

5 tipov pre dizajnérov

1. Vždy vysvetlite “teóriu” svojho dizajnu programátorovi, aby sa v ňom vedel zorientovať a pochopiť ho

2. Uvažujte nad funkcionalitou každého interaktívneho prvku. Hlavne v prípade, keď ho implementujete prvýkrát. Poraďte sa s programátorom, ktorý vám povie, ako bude prvok fungovať z jeho pohľadu. Pomôže vám to pri jeho dizajnovaní

3. Dizajnujte kompletne. Nespoliehajte sa na to, že programátor bude kopírovať časti stránok (ak posielate dizajn na schválenie, tak skúste pridať aj mockup)

4. Komunikujte s programátorom počas celej doby dizajnovania. Hlavne ak si nie ste istí, ako sa bude daný prvok správať na webe

5. Výstup poskytnite v kvalitnom použiteľnom formáte s patričným rozlíšením a veľkosťou vhodnou pre web

5 tipov pre programátorov

1. Učte sa o dizajne. Vedieť trochu teórie o farbách, fontoch, či o dizajnérskom jazyku nikdy nie je na škodu.

2. Upozorňujte na to, čo viete a čo neviete urobiť. Ak sa dizajnér “utrhne z reťaze” zastavte ho hneď. Ľahšie je vymeniť prvok hneď, ako neskôr prerábať celý dizajn.

3. Odpovedajte na otázky počas dizajnovania. Čím častejšie sa pozriete na priebeh, tým lepšie. Hlavne ak ide o špecifický, náročnejší projekt.

4. Zúčastnite sa dizajnovania od jeho začiatku, keď sa rozmýšľa nad dizajnom a UX

5. Dodržiavajte jednotnosť dizajnu. Ak je dizajn schválený, nemeňte jednotlivé prvky len preto, že sa vám nepáčia. Venujete projektu zbytočne čas navyše, naštvete tým kopec ľudí a v konečnom dôsledku ho na 99% budete musieť aj tak prerobiť naspäť.

wame logo

Tvoríme e-shopy, aplikácie a informačné systémy

Mohlo by Vás zaujímať

V dňoch 27-28.2.2024 sme s WAME zdieľali naše know-how z vývoja webov Magento, Prestashop a webových i mobilných aplikácií na najväčšom e-commerce veľtrhu v Českej republike "CzechOn-lineExpo". Okrem príjemného stretnutia s dlhoročnými klientmi, sme spoznali aj nových partnerov, ich požiadavky na weby i aplikácie a odhalili sme smerovanie e-commerce trhu v najbližších rokoch.
Stretávame sa s klientmi, ktorí uvažujú medzi open-source, e-shopom na mieru alebo krabicovým riešením. Preto sme sa rozhodli venovať práve tejto téme na Ecommerce Bridge a objasniť si najčastejšie mýty a fakty. V našom blogu vysvetlíme čo vám jednotlivé riešenia môžu priniesť a v čom vás môžu v budúcnosti obmedzovať.
24. novembra 2023 sa o 00:00:01hod. rozbehne celosvetová reklamná kampaň roka - Black Friday. Veľa tovaru, úžasné zľavy a akcie, a hlavne veľký nápor kupujúcich na online trh. Veľká príležitosť výhodne nakúpiť a v neposlednom rade hlavne predať. Ako sa však na BLACK FRIDAY správne pripraviť z pohľadu e-shopu?