Na facebooku zacielite aj neplatené príspevky

Vedeli ste, že zacieliť post na facebooku môžete aj pri neplatených príspevkoch? Nie? Tak už viete. Pozrime sa teraz na to, ako cielenie nastaviť, pretože normálne je táto možnosť deaktivovaná a tak tento fakt nie je všeobecne známy.

CIELIŤ SA DÁ PODĽA VIACERÝCH KRITÉRIÍ

Podľa pohlavia a podľa veku – tu asi širší komentár nepotrebujete.

Podľa rodinného stavu na slobodných, zadaných, zasnúbených alebo ženatých / vydaté.

Podľa vzdelania na študentov stredných a vysokých škôl a ľudí so skončenou školou.

Podľa miesta – nanešťastie na Slovensku zatiaľ nezacielite na žiadne mesto, nie to ešte dedinu (ak spravujete stránky s českým publikom, tak vás potešíme – tam toto cielenie funguje perfektne).

Podľa jazyka – tam slovenčinu nájdeme.

Podľa záujmu – okrem záľub môžete zacieliť aj na konkrétne stránky. To znamená, že ak prevádzkujete dajme tomu Subway, môžete svoj príspevok zacieliť len napríklad na fanúšikov McDonaldu. Samozrejme, pamätajte na to, že cielite len na spoločných fanúšikov, nie na všetkých fanúšikov konkurenčnej firmy. Aj na tom sa však dá postaviť parádna kampaň.

Po každom zadaní nového kritéria vám počítadlo ukáže, na koľkých fanúšikov je váš príspevok zacielený. Tak, ako pri bežných statusoch – tak ani tu to číslo neznamená, že váš príspevok naozaj uvidí taký počet ľudí. Takže cielenie je vhodné, len ak máte dosť veľkú fanúšikovskú základňu.

Dobrý test pred platenou kampaňou:

Ak pripravujete väčšiu kampaň, v ktorej budete chcieť použiť aj platené príspevky, s týmto cielením si viete svoje posty otestovať. Zistíte, na ktorý z nich ktorá skupina lepšie reaguje a tak sa pri platených kampaniach nebudete musieť spoliehať výhradne na vyššiu moc, ale koncept kampane budete mať podporený aspoň nejakými číslami.

AKO ZAPNÚŤ CIELENIE

1. Choďte na stránku, na ktorej chcete cielenie zapnúť a otvorte si Nastavenia / Settings. Pozor, zapnúť túto možnosť môžete len vtedy, ak máte administrátorské práva. Editor, či analytik takúto možnosť nemá.

2. Otvorte si vľavo prvú záložku s názvom Všeobecné / General a potom v pravom boxe dajte editovať Cielenie a súkromie príspevkov / Targeting and Privacy for Posts. Povoľte cielenie a uložte zmeny.

3. Konkrétne cielenie príspevku si nastavíte pri pridávaní statusu, fotografie, alebo iného typu príspevku kliknutím na terčík.

4. Nastavíte cielenie podľa vašich potrieb (môžete cielit do toľkých kategórií, koľko chcete). Vpravo nájdete stále aktuálne číslo fanúšikov, ktorí vyhovuju nastavenému filtru.

5. Výsledky nájdete tak, ako obvykle v záložke Štatistiky.

wame logo

Tvoríme e-shopy, aplikácie a informačné systémy

Mohlo by Vás zaujímať

V dňoch 27-28.2.2024 sme s WAME zdieľali naše know-how z vývoja webov Magento, Prestashop a webových i mobilných aplikácií na najväčšom e-commerce veľtrhu v Českej republike "CzechOn-lineExpo". Okrem príjemného stretnutia s dlhoročnými klientmi, sme spoznali aj nových partnerov, ich požiadavky na weby i aplikácie a odhalili sme smerovanie e-commerce trhu v najbližších rokoch.
Stretávame sa s klientmi, ktorí uvažujú medzi open-source, e-shopom na mieru alebo krabicovým riešením. Preto sme sa rozhodli venovať práve tejto téme na Ecommerce Bridge a objasniť si najčastejšie mýty a fakty. V našom blogu vysvetlíme čo vám jednotlivé riešenia môžu priniesť a v čom vás môžu v budúcnosti obmedzovať.
24. novembra 2023 sa o 00:00:01hod. rozbehne celosvetová reklamná kampaň roka - Black Friday. Veľa tovaru, úžasné zľavy a akcie, a hlavne veľký nápor kupujúcich na online trh. Veľká príležitosť výhodne nakúpiť a v neposlednom rade hlavne predať. Ako sa však na BLACK FRIDAY správne pripraviť z pohľadu e-shopu?