1. Slidery sú neefektívne

 

Viete, koľko percent návštevníkov klikne na slider na úvodnej stránke?

V priemere je to 1% zo všetkých návštevníkov. A z tejto malej skupinky až 89% klikne hneď na prvý slide. Dávať podstatné veci, na ktoré chcete upozorniť, do ďalších slidov nie je rozumná taktika. A vlastne… 1%! Vôbec používať slider nie je rozumná taktika.

 

Ak teda používate práve slider na to, aby ste dostali ľudí na konkrétnu podstránku na webe, je čas na zmenu. Aj drvivá väčšina heatmáp, ktoré používame na rôznych weboch / eshopoch ukazuje, že ľudia slidery ignorujú.

 

vlastny obsah

 

2. Vlastné obrázky fungujú najlepšie

 

V poslednej dobe veľa marketérov hovorí, že sa chce zamerať na publikovanie vlastných fotografií, nie oficiálnych produktových, či tých z fotobanky.

 

Oficiálne produktové fotky vám obvykle zdarma poskytne dodávateľ, fotky vo fotobankách sú lacné a je ich veľa. Nemajú však autentickosť. Sú umelé a strojené.

 

Ak miesto nich začnete v eshope publikovať reálne fotografie produktov, ktoré si nafotíte napríklad oblečené na sebe, či fotky, ktoré vám poslali zákazníci, ktorí si produkt kúpili, získate práve autentickosť. Zákazníci tak lepšie vidia, ako produkt vyzerá v realite, nie pod reflektormi a photoshopom.

 

Aj tieto fotografie by mali vyzerať amatérsko-profesionálne. Treba vhodne zvoliť svetlo, pozadie, uhol. A uvidíte, ako rýchlo sa vám zmenia konverzné pomery.

 

 

3. Načítavanie stránky

 

40% ľudí opustí stránku, ak sa načítava dlhšie ako 3 sekundy. Podľa niektorých štatistík vás každá sekunda načítavania stránky stojí 7% konverzií, 11% zobrazení stránok a 16% poklesu v spokojnosti užívateľov.

 

Logika je jasná. Viete, ako neskutočne vás irituje, ak vám ide pomaly internet? Pomalou stránkou robíte presne to isté vašim zákazníkom.

 

obsahovy marketing

 

4. Podporte príbehy vizuálom

 

65% marketérov, ktorí robia kampane pre veľké značky, považujú vizuálny obsah za hlavné jadro komunikácie. Webov a eshopov s rovnakým zameraním (aj tým vašim) je veľmi veľa. Musíte sa preto odlíšiť a ponúknuť čo najviac, aby si vybrali práve vás.

 

Fotografie, videá, ilustrácie, infografiky. Toto je dnes v obsahovom marketingu nutnosť.

 

Ak k čižmám, ktoré predávate, natočíte krátke (hoci aj 10 sekundové) video, poviete tým o produkte oveľa viac, ako konkurencia, ktorá má len oficiálne fotky distribútora.

 


 

Ďalšie články zo série Príručka predajcu:

Príručka predajcu #2: Sledujte správanie sa zákazníkov

Príručka predajcu: Presmerovanie v eshope