Na facebooku zacielite aj neplatené príspevky

fb-target

Vedeli ste, že zacieliť post na facebooku môžete aj pri neplatených príspevkoch? Nie? Tak už viete. Pozrime sa teraz na to, ako cielenie nastaviť, pretože normálne je táto možnosť deaktivovaná a tak tento fakt nie je všeobecne známy.

CIELIŤ SA DÁ PODĽA VIACERÝCH KRITÉRIÍ

Podľa pohlavia a podľa veku – tu asi širší komentár nepotrebujete.

Podľa rodinného stavu na slobodných, zadaných, zasnúbených alebo ženatých / vydaté.

Podľa vzdelania na študentov stredných a vysokých škôl a ľudí so skončenou školou.

Podľa miesta – nanešťastie na Slovensku zatiaľ nezacielite na žiadne mesto, nie to ešte dedinu (ak spravujete stránky s českým publikom, tak vás potešíme – tam toto cielenie funguje perfektne).

Podľa jazyka – tam slovenčinu nájdeme.

Podľa záujmu – okrem záľub môžete zacieliť aj na konkrétne stránky. To znamená, že ak prevádzkujete dajme tomu Subway, môžete svoj príspevok zacieliť len napríklad na fanúšikov McDonaldu. Samozrejme, pamätajte na to, že cielite len na spoločných fanúšikov, nie na všetkých fanúšikov konkurenčnej firmy. Aj na tom sa však dá postaviť parádna kampaň.

Po každom zadaní nového kritéria vám počítadlo ukáže, na koľkých fanúšikov je váš príspevok zacielený. Tak, ako pri bežných statusoch – tak ani tu to číslo neznamená, že váš príspevok naozaj uvidí taký počet ľudí. Takže cielenie je vhodné, len ak máte dosť veľkú fanúšikovskú základňu.

Dobrý test pred platenou kampaňou:

Ak pripravujete väčšiu kampaň, v ktorej budete chcieť použiť aj platené príspevky, s týmto cielením si viete svoje posty otestovať. Zistíte, na ktorý z nich ktorá skupina lepšie reaguje a tak sa pri platených kampaniach nebudete musieť spoliehať výhradne na vyššiu moc, ale koncept kampane budete mať podporený aspoň nejakými číslami.

AKO ZAPNÚŤ CIELENIE

1. Choďte na stránku, na ktorej chcete cielenie zapnúť a otvorte si Nastavenia / Settings. Pozor, zapnúť túto možnosť môžete len vtedy, ak máte administrátorské práva. Editor, či analytik takúto možnosť nemá.

2. Otvorte si vľavo prvú záložku s názvom Všeobecné / General a potom v pravom boxe dajte editovať Cielenie a súkromie príspevkov / Targeting and Privacy for Posts. Povoľte cielenie a uložte zmeny.

3. Konkrétne cielenie príspevku si nastavíte pri pridávaní statusu, fotografie, alebo iného typu príspevku kliknutím na terčík.

4. Nastavíte cielenie podľa vašich potrieb (môžete cielit do toľkých kategórií, koľko chcete). Vpravo nájdete stále aktuálne číslo fanúšikov, ktorí vyhovuju nastavenému filtru.

5. Výsledky nájdete tak, ako obvykle v záložke Štatistiky.

wame logo

Tvoríme e-shopy, aplikácie a informačné systémy

Mohlo by Vás zaujímať

Chcete, aby váš e-shop predával viac? Máme pre vás 14 praktických tipov, ktoré vám pomôžu zvýšiť predaje a osloviť viac zákazníkov. Zistite, ako optimalizovať váš e-shop pre lepšie výsledky.
Reklamáciám a vratkám sa nevyhnete. Ako ich využiť vo svoj prospech? Vedeli ste, že až 92% zákazníkov nakúpi znova, ak bola ich reklamácia vybavená ľahko? Investícia do dobre nastaveného RMA procesu sa vám vráti v podobe vyšších tržieb a lepšej reputácie.
Bez ohľadu na to, či vyvíjate mobilnú aplikáciu pre iOS, Android alebo obidva platfomy, správne publikovanie v App Store a Google Play je nevyhnutné pre dosiahnutie širokej základne používateľov a úspešný výkon v obchodoch. Viete ako na to?