Dôveruje Google vašej stránke, alebo eshopu?

favicon-wame
cover-wame

Je vaša stránka v očiach Googlu dôveryhodná? Môžu ľudia dôverovať Googlu, že ak vás dá na prvú stranu, budú vaše produkty a servis stáť zato?

Google chce jedno. Aby ľudia rýchlo a ľahko našli to, čo hľadajú. Pomocou algoritmov a metrík na meranie dôveryhodnosti vie spoľahlivo určiť, ktoré weby stojí za to umiestniť na popredné priečky, a ktoré naopak vynechať.

trust flow

Ak vaša stránka nie je v očiach Googlu dôverychodná, Google nebude zvažovať jej umiestnenie na viditeľné priečky. Prinášame vám preto niekoľko tipov, ako si vybudovať dôveru. Pamätajte však, že dôvera – tak ako aj v offline svete sa nedá získať zo dňa na deň.

1. Kvalitné spätné linky

Na vašu stránku by mali odkazovať stránky, ktoré už sú dôveryhodné. To znamená, že pri budovaní spätných linkov sa treba vyhnúť pochybným katalógom, či stránkam, ktoré obsahujú pochybný obsah (napríklad kasína, či stránky s erotickým obsahom). Tieto, nielen, že nepridajú vašej stránke na dôveryhodnosti, môžu jej aj pekne zavariť. Google môže váš web úplne vyradiť z vyhľadávania.

Ak máte podozrenie, že sa niečo také stalo, môžete skontrolovať stav svojho webu cez Google Penalty Checker.

2. .edu spätné linky

Linky, ktoré odkazujú z domén s koncovkou .edu patria medzi tie najdôveryhodnejšie a výrazne pomáhajú odkazovanej stránke v raste v rebríčku výsledkov. Koncovky EDU patria vzdelávacím inštitúciám a preto nie je zvláštne, že im Google pripisuje vyššiu hodnotu.

3. Nízka miera odchodov

V Google Analytics si skontrolujte, aká je miera okamžitých odchodov z vašej stránky. Ak je vysoká, pokúste sa ju znížiť. Pretože nízka miera odchodov znamená, že web bol pre hľadajúceho prínosom a jej dôveryhodnosť stúpa.

Jeden z našich klientov prevádzkujúci eshop mal mieru okamžitých odchodov na úrovni 80% a na hlavné kľúčové slová sa objavoval až na 4-tej strane. Po znížení miery odchodov na úroveň cca 10% sa jeho eshop rýchlo dostal na prvú stranu, kde momentálne obsadzuje priemerne piatu až šiestu priečku.

4. Kvalitný a unikátny obsah

Tak, ako vám to opakujú všetky SEO príručky, tak vám to budeme opakovať aj my. Unikátny obsah a obsah, ktorý pomáha vašim klientom si Google cení najviac. A patrične vás za neho odmení.

5. Obchodné podmienky

Máte na webe, či eshope umiestnené obchodné podmienky či vyhlásenia o bezpečnosti a súkromí dát? Dobre robíte. Takéto dokumenty pomáhajú budovať dôveru nielen u klientov, ale aj u vyhľadávača.

6. Sociálne siete

Profily na sociálnych sietiach linkované na stránku, zdieľania zaujímavého obsahu, záujem o obsah … to sú všetko signály, ktoré hovoria vo váš prospech a vyhľadávač ich berie do úvahy.

Viete akú dôveryhodnosť má váš web. Skúste si ho overiť.

Chcete dostať váš web, alebo eshop na lepšie pozície, no neviete si s ním poradiť sami? Neváhajte nás kontaktovať, radi vám poradíme.

wame logo

Tvoríme e-shopy, aplikácie a informačné systémy

Mohlo by Vás zaujímať

Čo to vlastne je API rozhranie a prečo je potrebné ho zabezpečiť? Nikdy ste o tom nepočuli? Nevadí, v tomto článku sa dozviete viac.
V dňoch 27-28.2.2024 sme s WAME zdieľali naše know-how z vývoja webov Magento, Prestashop a webových i mobilných aplikácií na najväčšom e-commerce veľtrhu v Českej republike "CzechOn-lineExpo". Okrem príjemného stretnutia s dlhoročnými klientmi, sme spoznali aj nových partnerov, ich požiadavky na weby i aplikácie a odhalili sme smerovanie e-commerce trhu v najbližších rokoch.
Stretávame sa s klientmi, ktorí uvažujú medzi open-source, e-shopom na mieru alebo krabicovým riešením. Preto sme sa rozhodli venovať práve tejto téme na Ecommerce Bridge a objasniť si najčastejšie mýty a fakty. V našom blogu vysvetlíme čo vám jednotlivé riešenia môžu priniesť a v čom vás môžu v budúcnosti obmedzovať.