1. Buďte priami
Prestaňte chodiť okolo horúcej kaše. Ak ťaháte ľudí na vlastnú stránku, každý súdny človek vie, že v konečnom dôsledku chcete predať tovar, alebo službu.
Ak chcete vyplniť formulár, napíšte “vyplňte formulár”, ak chcete, aby si od vás stiahli ebook, napíšte “stiahnite si ebook”.
Nezamotávajte sa zbytočne do bludného kruhu obkecávania s nenápadnými náznakmi predaja. Poznáte teleshoping. Asi tak vtedy vyzeráte. Nerobte to.
2. Buďte unikátni
Ak majú všetci naokolo v eshope tlačidlo “vložiť do košíka”, neznamená to, že to tak musíte mať tiež. Kľudne experimentujte a prispôsobte sa jazykom vašej cieľovke. Nám sa napríklad podarilo viac ako dvojnásobne zvýšiť konverziu eshopu tým, že sme miesto tradičného “kúpiť” použili “chcem to”.
3. Používajte dynamický jazyk
Niektoré slová proste fungujú ako výzva lepšie, než iné. V newsletteri sme testovali preklik pri frázach “Zobraziť všetky produkty” a “Chcem vidieť ďalšie”. Čo myslíte? Ktorá z nich totálne prevalcovala tu druhú? Nepoužívajte všeobecné neosobné neurčitky. Vyzvite ľudí priamo. Zamerajte sa na to, čo chcete, aby chceli.
4. Vytvorte dojem urgencie
Toto vám povie každá príručka kdekoľvek na internete. Faktom však je, že časovo alebo kusovo obmedzené ponuky fungujú lepšie. Zákazník má vtedy pocit, že získal nejaký unikát, ktorý len tak hocikto na počkanie nedostane.
5. Hlavne jednoducho
Nekomplikujte ľuďom život. Ak chcete, aby vám zavolali, jediné čo im treba ponúknuť je telefónne číslo.
Ak chcete, aby sa vám zákazník zapísal do newsletteru, postarajte sa, aby mu tu netrvalo viac, ako pár sekúnd.
V tomto duchu:
Chcem od vás web. Alebo eshop. Hneď ;-)