1. Titulok je vždy základ

 

Ak titulok nezaujme, k obsahu sa už čitateľ nedostane. Skúste preto pamätať na tieto 4 body

 

  • Titulok musí nabádať k otvoreniu
  • Prvé dve slová sú najdôležitejšie
  • Číslo okamžite zaujme pozornosť (preferujte nepárne)
  • Sľúbte (alebo vystrašte) čitateľa, dajte mu dôvod kliknúť

 

 

2. Článok by nemal byť dlhý

 

Ak sa nevenujete priamo long-form žurnalistike, optimálne by ste mali použiť maximálne 3 veľké textové bloky.

 

  • 79% ľudí článok nečíta, iba “scannuje” očami, zvýraznite preto veci, ktoré by si mali všimnúť
  • najviac čitateľov sa dostane len do polovice textu, najdôležitejšie informácie umiestnite tam
  • nezabudnite na odseky, preferujte čo najkratšie odstavce, oddeľte ich viditeľnou medzerou

 

 

 

3. Používajte jednoduchý jazyk

 

  • množstvo vašich zákazníkov ma ukončenú len základnú školu, veľká časť len strednú. Nepoužívajte slová, ktorým polovica z nich nerozumie
  • nepoužívajte technické termíny, či žargón
  • píšte čo najkratšie vety

 

 

 

4. Vytvárajte zoznamy

 

  • zoznamy sú ľahko spracovateľné pri bežnom scannovaní textu
  • zoznamy sú oveľa zdieľanejšie, ako iný obsah
  • najčastejšie sú zdieľané zoznamy s číslom 10

 

 

 

 

5. Používajte ľahko čitateľné fonty

 

  • najčastejšie používané bezpätkové písmo je Arial, Verdana a Lucida Grande
  • najčastejšie pätkové zase Georgia a Times New Roman
  • čierny text na bielom pozadí je najpreferovanejší
  • najobľúbenejšia veľkosť písma je 14

 

 

 

6. Používajte obrázky

 

  • grafy, obrázky a screenshoty sú dôležité hlavne pri návodoch
  • z hľadiska SEO nezabudnite správne pomenovať obrázok a vypísať alt text
  • články s obrázkami majú o 94% vyššiu čítanosť ako tie bez
  • facebook posty s obrázkom majú 37% mieru zapojenia, bez obrázku len 27%

 

 

 

7. Používajte fakty

 

  • zvýšite tým dôveryhodnosť
  • dôvera vo váš obchod je dôležitejšia, ako cena produktu
  • dôveryhodnosť viete zvýšiť profesionálnou grafikou, gramaticky správnymi textami, či odkazmi na relevantné zdroje

 

 

 

BONUS

 

Najpopulárnejšie a najvirálnejšie kampane majú niekoľko spoločných vlastností: zabavia a inšpirujú. Zábavný a inšpiratívny obsah zvyšuje emocionálny dosah a tým robí vašu značku nie len zapamätateľnou, ale dáva jej ľudskú tvár. A samozrejme vyššiu mieru zapojenia a konverzií.

 

Ak ľudia obsah zdieľajú, robia to z troch dôvodov: zaujímavý obsah, zábavný obsah, dôležitý obsah.