5 bežných chýb, pre ktoré nemáte web na prvej strane

favicon-wame
cover-seo

Trápi vás, že na prvej strane v Google sa nachádza len vaša konkurencia, no váš web sa vám tam nedarí dostať? 

 

Medzi najčastejšie otázky klientov patria “ako to robia?” a “čo je zlé na mojom webe, že sa tam nevie dostať?”.

seo

A odpoveď na druhú otázku je často oveľa jednoduchšia, ako by sa mohlo zdať. Skontrolujte si dnes týchto šesť bodov správnej optimalizácie pre vyhľadávače a prvá strana nemusí byť ani pre váš web, či eshop nedosiahnuteľná.

seo optimalizacia

I. Optimalizácia obrázkov

Web nie je len o viditeľnom copywritingu. Texty, ktoré pomenúvajú váš produkt majú byť aj v popisoch obrázkov. Majú vaše obrázky správne vypísané alt texty? Sú obrázkové súbory pomenované tak, aby vyhľadávač vedel, čo je na obrázku?

Nepripravujte sa zbytočne o zobrazenia názvami ako jfds.png, či 001.jpg, keď sa môžete vo vyhľadávaní zobraziť napríklad na cervene-topanky.jpg

Google denne zobrazí užívateľom viac ako miliardu stránok z obrázkového vyhľadávania. Potrebujete lepší argument?

duplicita obsahu

II. Duplicitný obsah

Ukážete vašej návšteve radšej upratanú obývačku, alebo detskú izbu v ktorej je bordel? Google v tom má jasno. Ak si neviete spraviť poriadok na vašom webe, nečakajte návštevy.

Upracte si váš web, odstráňte všetok obsah, ktorý sa na webe nachádza viackrát.

A čo je ešte dôležitejšie – nekopírujte obsah iných stránok, ale buďte originálni. Prečo by mal Google zobrazovať vás, ak môže zobraziť skutočných autorov obsahu?

meta popisy

III. Meta popisy

Doplňte na web metapopisy. Tie sa zobrazujú vo výsledkoch vyhľadávania a sú jediným argumentom, prečo kliknúť na váš web. Môžete mať na webe parádne veci a môže vyzerať nádherne, no ak nezaujmete v zozname výsledkov, nikto to neuvidí.

meta popis

Nemať metapopis je ako mať kaviareň s opadanou omietkou z ulice. Síce to nepovie nič o kvalite vašej kávy, no odradí od návštevy.

Metapopisy okrem vylepšenia pozícií vo výsledkoch zvyšujú hlavne mieru prekliku na váš web.

strukturovane data

IV. Štruktúrované dáta

Použitie štruktúrovaných dát pomocou schema.org vie neskutočne vylepšiť nie len pozície, ale aj mieru prekliku. O tomto modernom fenoméne sme sa hlbšie bavili v tomto článku.

seo-linky

V. Optimalizujte linky

Jedna z najhorších vecí, ktoré môžete Googlu vyviesť je ponúknuť mu nefunkčné linky. Odkazy, ktoré vedú na neexistujúce stránky, nefunkčné presmerovania, alebo hoci aj absencia alt a anchor prvkov. Ľudia chcú len odkazy, ktoré ich dostanú tam, kde potrebujú. Google chce ponúkať len špičkové služby. Nemáte funkčné odkazy? Máte problém.

TIP: Máte eshop s množstvom produktov, ktoré sa časom aktualizujú? V takom prípade máte množstvo linkov (čo Google miluje). Častou chybou je, že po odstránení produktu z ponuky prevádzkovatelia dostránia produktové stránky. Veľa odstránených produktov? Veľa nefunkčných linkov (to Google nemá rád).

Najlepšia vec, ktorú môžete v takom prípade spraviť je nechať stránku existovať, no vyradiť ju z kategórií, aby sa k nej vrámci webu nedalo dostať. Ak sa na ňu dostane niekto z vyhľadávania, môžete ho ďalej nasmerovať tam, kde chcete. Samozrejme relevantne. Takto budete spokojní vy, lebo ste neprišli o návštevu, váš zákazník, lebo sa nedostal na neexistujúcu stránku a aj Google, pretože dostal zákazníka tam, kde to zákazník chcel.

Samozrejme, existuje aj množstvo ďalších vecí, ktoré sa dajú vylepšiť, či spôsoby, ktoré dostanú váš web na prvú stranu ešte rýchlejšie. Ak máte záujem o viac informácií, určite sa nám ozvite…

wame logo

Tvoríme e-shopy, aplikácie a informačné systémy

Mohlo by Vás zaujímať

Čo to vlastne je API rozhranie a prečo je potrebné ho zabezpečiť? Nikdy ste o tom nepočuli? Nevadí, v tomto článku sa dozviete viac.
V dňoch 27-28.2.2024 sme s WAME zdieľali naše know-how z vývoja webov Magento, Prestashop a webových i mobilných aplikácií na najväčšom e-commerce veľtrhu v Českej republike "CzechOn-lineExpo". Okrem príjemného stretnutia s dlhoročnými klientmi, sme spoznali aj nových partnerov, ich požiadavky na weby i aplikácie a odhalili sme smerovanie e-commerce trhu v najbližších rokoch.
Stretávame sa s klientmi, ktorí uvažujú medzi open-source, e-shopom na mieru alebo krabicovým riešením. Preto sme sa rozhodli venovať práve tejto téme na Ecommerce Bridge a objasniť si najčastejšie mýty a fakty. V našom blogu vysvetlíme čo vám jednotlivé riešenia môžu priniesť a v čom vás môžu v budúcnosti obmedzovať.