I. Flat dizajn

Alebo plochý dizajn. Tento trend môžeme pozorovať už zopár rokov, počas ktorých sa neustále vyvýjal a hľadal ideálnu formu. Tento dizajn berie ohľad hlavne na mobilné zariadenia a ich menšie obrazovky. A vzhľadom na rozšírenie ich používania môžeme predpokladať, že sa tak skoro nevytratí. Jasné, každý rok môže vyzerať trochu inak, no podstata ostáva.

Spolu s ním ide ruka v ruke aj minimalizmus. Minimalizmus je atraktívny, čistý, nerušivý. Zvýrazňuje to, čo je pre vás ako prevádzkovateľa dôležité. Návštevníci sa ľahko zorientujú, nestratia sa a neodídu.

II. Video v pozadí

Začiatok používania videopozadia sme pozorovali už minulý rok. Takéto pozadie dodáva webu živú iskru a správne zvolené video pôsobí neodolateľne aj ako konverzný prvok. Rýchlosť internetu je dostatočne vysoká na to, aby videám nekládla prekážky. Navyše, takto použité video neruší pri sledovaní obsahu, ale tento obsah ešte zvýrazňuje.

III. Apropo obsah

Množstvo dostupného obsahu pochybnej kvality spravilo z ľudí to, čo s nimi kedysi spravila záplava bannerov. Stali sa “slepými” a vyhľadávajú len obsah, o ktorom si môžu byť dopredu istí, že bude kvalitný.

Kvalita obsahu sa dá zvýrazniť aj dizajnom. Kvalitné grafické prvky a typografia vedia tento obsah podporiť navonok.

IV. Responzívny dizajn a mobilné aplikácie

Responzívny dizajn pri nových weboch je dnes už samozrejmosťou. Neide len o to, že Google straší s ovplyvňovaním pozícií stránky vo vyhľadávaní, ale o to, že smartphone má dnes skoro každý a práve na ňom si zvykne aj web prezerať. A každý, komu aspoň trochu záleží na tom, aby návštevnosť (objednávky, alebo iné pre neho dôležité konverzie) mal, musí ísť týmto smerom.

V prípade, že web má veľkú základňu návštevníkov, či zákazníkov, môže začať rozmýšľať aj o appke. Tie síce momentálne zvyknú používať len väčší “hráči”, ako napríklad spravodajské portály, či amazon, ebay, no už aj na Slovensku vidieť, že sa o tvorbu vlastných appiek snažia väčšie eshopy. Trend je teda jasný.