1. Kvalita obrázkov
Je to tak zrejmá vec a pritom ju toľko eshopov nemá poriadne vyriešených. Sú eshopy, ktoré si fotia tovar sami, no nedajú si na výsledku absolútne záležať. A potom rozmýšľajú, prečo nechodia objednávky napriek tomu, že fotografie ich nových produktov vyzerajú neraz horšie, ako tie použité v bazári.
Používajte veľké obrázky, ideálne s možnosťou zoomu. Ak si ich fotografujete sami, dbajte na správne nasvietenie - farby budú jasné a živé.
Obrázky nie je odveci zahrnúť aj do výsledkov vyhľadávania, či do košíka.
2. Produktové videá
64 - 85% návštevníkov, ktorí váhajú nad kúpou, zvyčajne nakúpi práve po zhliadnutí produktového videa. Stačí obyčajné niekoľkosekundové video s demonštráciou produktu…
3. Nádych urgencie
Obmedzené ponuky patria medzi tie hodnotnejšie. Ľudia radi kúpia niečo, čo im dá pocit výnimočnosti, resp. ak vedia, že tento produkt nebude mať veľa ľudí v ich okolí.
Vyskúšajte časovo, či kusovo obmedzené zľavy, bezplatné doručenie, či happy hour.
4. Hodnotenie produktov
60% nakúpujúcich si rado pozrie hodnotenia od zákazníkov, ktorí už produkt majú. Ak máte mnoho pozitívnych hodnotení, zviditeľnite ich, vaše konverzie porastú. Ak nemáte, snažte sa, aby ste ich získali.
5. Viditeľné a jasné kontaktné informácie
Týka sa to viditeľne zverejneného telefónneho čísla, fyzickej adresy a emailu. Rapídne to zvýši dôveryhodnosť eshopu, pretože zákazníci zrazu vedia, že v prípade problému sa majú kde obrátiť.
6. Nákupný proces
Snažte sa, aby bol čo najjednoduchší - najlepšie jednostránkový a s jasne označenou hierarchiou (osobitne dodacia adresa, kontaktné info…) K poliam pridajte aj verifikáciu správnosti vyplnenia. Nie je nič frustrujúcejšie, ako keď sa po odoslaní objednávky (v tomto kroku by ste to mali už vyhrané) zobrazí chybová hláška, lebo niektoré pole je nesprávne vyplnené a formulár si treba prejsť znova.
Ak váš proces nemôže byť z akýchkoľvek dôvodov jednostránkový, pridajte viditeľný indikátor progresu. Nech zákazník vie, že ho bude čakať už len jedna / dve … strany, a nie formulár ako pri sčítaní obyvateľov.
7. Vylepšite si vyhľadávanie a filtre
50% ľudí používa vyhľadávanie. Skúste použiť také, ktoré automaticky začne navrhovať možnosti
Čím viac možností vo filtri máte, tým je výber ťažší. Buďte teda dostatočne špecifickí, ale neprežeňte to…
8. Rýchlosť webu
51% ľudí nemá čas a nervy na pomalé weby, preto ich opúšťa
47% ľudí očakáva, že stránka sa načíta do 2 sekúnd
Každá jedna sekunda zdržania vás pripraví o 7% nákupov.
9. Live chat
63% ľudí preferuje nákup na stránke s live podporou
38% ľudí, ktorí nakúpia, chat pri nákupe využije
90% ľudí považuje chat na stránke za nápomocný. Viete - v každom prípade…
10. Doručenie zdarma
Momentálne najsilnejší marketingový ťahák. Poštovné zdarma povzbudí až 93% zákazníkov k nákupu. V roku 2014 v prieskume Amazonu až 63% zákazníkov uviedlo ako dôvod nákupu práve nulové poštovné.
11. Výpredaje a zľavy
47% kupujúcich nakupuje IBA zľavnené produkty
62% ľudí, ktorí prídu na web sa obzerajú najprv po sekcii so zľavou alebo špeciálnou ponukou.