Prečo by ste mali skúšať 10-eurové reklamy na facebooku

Veľa firiem nasadí stovky eur na reklamy, ktoré pred tým vôbec neotestovali. Nerobte rovnakú chybu. Testujte, testujte...

10-eurové (alebo si pokojne doplňte iné číslo) kampane sú skvelou možnosťou, ako sa presvedčiť, či vaša pripravovaná kampaň bude fungovať, alebo bude potrebovať vylepšiť. Podelíme sa s vami o jeden takýto test s našimi dvomi klientami.

Hneď na úvod potrebujete vedieť:

Pre porovnanie výsledkov sme si vybrali z našich klientov dvoch, ktorým spravujeme sociálne siete. Obaja majú stránky na facebooku s približne 11 tisíc fanúšikmi (rozdiel medzi nimi bol na začiatku asi 150 ľudí).

Prvý klient si stránku budoval pomaly len tvorbou a zdieľaním obsahu (samozrejme, občas nejaké ppc a podobne).

Druhý klient stavil na rýchlosť a mal v obľube súťaže “zdieľaj a vyhraj”.

Testovali sme reklamy zvýraznené len pre fanúšikov a potom reklamy cielené presne na cieľovú skupinu (mimo vlastných fanúšikov).

Riziká a prínos 10 eurovej reklamy

Zvolením nízkej sumy je riziko straty minimálne. Ak by reklama nefungovala, tak úprimne – 10 eur týždenne vyhodíte aj na oveľa väčšie blbosti.

Otestujete si účinnosť vami vytvorenej reklamy. Ak je účinnosť dobrá pri 10 eurách, pri následnom navýšení zdrojov bude ešte lepšia. Ak je reklama účinná, zvýšte budget. Ak nie je, upravte ju. To, že si myslíte, že ste ju opravili, nie je dôvod, prečo ju teraz nasadiť s vyšším budgetom. Opäť testujte s 10 eurami. Radšej ju otestovať s 30-timi eurami a na štvrtý týždeň ísť s plným budgetom, ako minúť za prvé tri týždňe testovania celý budget, a keď je reklama nastavená správne, nemať na jej podporu vyčlenené zdroje.

Sú klienti, ktorí bez akýchkoľvek predchádzajúcich testov požadujú nasadiť budget v stovkách eur, pretože väčší dosah znamená viac návštev a viac návštev by malo znamenať viac objednávok. Toto nie je marketing. Pokojne tú stovku stavte v športke – na výsledok aspoň nebudete musieť čakať týždeň-dva.

Prínos: Väčšia návštevnosť

Tu nie je o čom polemizovať. Spustená kampaň stále znamená vyššiu návštevnosť. Pre obe firmy a z oboch typov reklám.

Kvalita návštevnosti

Prvý klient – reklama pre fanúšikov

Reklama bola cielená na fanúšikov, ktorí sa k značne pridali dobrovoľne za účelom sledovania noviniek. Zvýraznenie príspevku prinieslo v priemere o 1,7 objednávky denne viac a množstvo komentárov, otázok a recenzií v komentároch od ľudí, ktorí daný produkt zakúpili skôr. Za týždeň samostatná kampaň priniesla 12 objednávok. Tovar, ktorý klient predáva je prémiový a teda drahší. Pri investovaní 10 eur bol zisk z kampane 145 eur. Reklama bola úspešná, môžeme ju nasadiť s vyšším budgetom.

Druhý klient – reklama pre fanúšikov

Ako som spomínal, fanúšikovia boli získaní hlavne cez súťaže. Zvýraznenie prinieslo oveľa vyššiu mieru dosahu a návštevnosť prekonala prvého klienta trojnásobne. Napriek tomu, že príspevok vôbec nebol súťažou, ani sa na ňu nepodobal, našli sme pod nám len množstvo komentárov typu “zdieľam” a “tento produkt by sa mi hodil, nedarujete mi ho”? Napriek tomu, ze komentárov bolo 2,3-krát viac ako pri prvom klientovi, hodnotných sa tam našlo jedenásť.

Táto kampaň priniesla jednu objednávku.

Čo však bolo horšie – už počas trvania kampane začali súkromné správy písať fanúšikovia, ktorí sa dožadovali toho, aby im klient (z rôznych dôvodov) produkt poslal, lebo oni ho potrebujú.

A peklo prišlo po ukončení kampane. Množstvo fanúšikov začalo písať do komentárov, ale aj do súkromných správ otázky ohľadom vyhodnotenia súťaže a odovzdania výhier. Aj keď nič v príspevku nenaznačovalo súťaž, fanúšikovia sa dožadovali odmeny za svoj share a like.

Prvý klient – reklama pre cieľovú skupinu

Pre tú istú reklamu sme zmenili skupinu, ktorej sa zobrazuje. Vylúčili sme fanúšikov stránky a nastavili sme parametre cieľovej skupiny produktu. Opäť za 10 eur na týždeň.

Oslovenie nových ľudí prinieslo v priemere o 2,1 objednávky denne viac, teda 15 objednávok. Zisk z kampane bol na úrovni 190 eur. Kampaň je úspešná, môžeme ju spustiť s väčším budgetom.

Druhý klient – reklama pre cieľovú skupinu

Zmena skupiny, ktorej sa príspevky zobrazujú priniesla výraznú zmenu. Eliminovali sme tých, ktorí chcú len súťažiť a dostávať produkty zdarma. Tá istá reklama zacielená na inú skupinu priniesla 1,9 objednávky za deň, teda 13 za týždeň. Zisk približne 130 eur. Môžeme ju nasadiť s vyšším budgetom.

Kedysi dávno sme upozorňovali na to, že nie kvantita stránky, ale jej kvalita by mal byť pre firmy rozhodujúci faktor. Zatiaľ čo súťažami získane stránky vám narobia len kopec zbytočnej roboty a žiadny zisk, poctivo vybudovaná základňa prináša zisk sama od seba. Ak si priplatíte, výsledky sú ešte zreteľnejšie.

Pri “10 eurových testoch” si môžete byť istí, že ak sa vaši zákazníci na facebooku nachádzajú, nájdete ich lacno. A ak tam nie sú, ich hľadaním neprerobíte.

wame logo

Tvoríme e-shopy, aplikácie a informačné systémy

Mohlo by Vás zaujímať

V dňoch 27-28.2.2024 sme s WAME zdieľali naše know-how z vývoja webov Magento, Prestashop a webových i mobilných aplikácií na najväčšom e-commerce veľtrhu v Českej republike "CzechOn-lineExpo". Okrem príjemného stretnutia s dlhoročnými klientmi, sme spoznali aj nových partnerov, ich požiadavky na weby i aplikácie a odhalili sme smerovanie e-commerce trhu v najbližších rokoch.
Stretávame sa s klientmi, ktorí uvažujú medzi open-source, e-shopom na mieru alebo krabicovým riešením. Preto sme sa rozhodli venovať práve tejto téme na Ecommerce Bridge a objasniť si najčastejšie mýty a fakty. V našom blogu vysvetlíme čo vám jednotlivé riešenia môžu priniesť a v čom vás môžu v budúcnosti obmedzovať.
24. novembra 2023 sa o 00:00:01hod. rozbehne celosvetová reklamná kampaň roka - Black Friday. Veľa tovaru, úžasné zľavy a akcie, a hlavne veľký nápor kupujúcich na online trh. Veľká príležitosť výhodne nakúpiť a v neposlednom rade hlavne predať. Ako sa však na BLACK FRIDAY správne pripraviť z pohľadu e-shopu?