Ako nezabiť nákupný proces v eshope

Vo všeobecnosti prevláda názor, že najťažšie je zákazníka dostať na web. Do úspešného konca dotiahnutý nákupný proces však nie je o nič ľahší.

 

 

miera opustenia nakupneho procesu

 

PREČO?

 

Existuje množstvo faktorov, ktoré vedia zničiť už začatý proces nákupu. Občas sa to stane "len tak", no vo väčšine prípadov sa daju chyby definovať, a ich opravou zlepšiť nákupný proces tak, aby miera opustenia procesu bola čo najnižšia. V tomto článku sa pozrieme na najčastejšie chyby, ktoré ľudí odradia od nákupu.

 

 

RÝCHLOSŤ NAČÍTAVANIA ESHOPU

 

Ak nie ste Amazon, alebo iný všeobecne známy eshop a váš web, ktorý zákazníci poznajú, dajte si pozor na rýchlosť načítania webu. Ak sa stránka načítava dlhšie, už po štyroch sekundách opúšťa váš eshop až 57% návštevníkov. Navyše 80% z tých, čo eshop takto opustili, sa už nikdy nevráti. 

 

Upraviť rýchlosť načítavania nie je zložitá vec. Oveľa závažnejšie chyby sa však objavujú v nákupnom procese. Pozrime sa na najčastejšie:

 

OPUSTENIE NÁKUPNÉHO PROCESU POČAS JEHO PRIEBEHU

 

 

41% ĽUDÍ ODRADIA SKRYTÉ POPLATKY:

 

Zákazník musí mať prehľad o konečnej cene produktu už počas toho, ako si vyberá. To znamená, že zákazník počíta s tým, že cena je s DPH a neviažu sa na ňu ďalšie poplatky. Akýkoľvek servisný poplatok, či ďalšia daň, ktorá sa účtuje osobitne v inom kroku nákupného procesu s najväčšou pravdepodobnosťou tento proces zabije. Navyše, ak takto navýšite cenu v poslednom (áno, aj v predposlenom) kroku nákupu,  ľudí naštvete, pretože ste ich obrali o čas. A viac ich neuvidíte.

 

 

29% ĽUDÍ ODRADÍ NUTNÁ REGISTRÁCIA:

 

Ak zákazníci nenakupujú pravidelne, nechcú sa registrovať. Zbytočne ich to oberá o čas, majú pocit, že svoje údaje niekomu diktujú "do zošita". Idú preto hľadať eshop, ktorý im produkt bez zbytočného obťažovania predá. Nevyžadujte registráciu, nechajte ju len ako dobrovoľnú možnosť. Ak sa budú chcieť zaregistrovať, spravia to.

 

 

10% ĽUDÍ ODRADÍ DLHÝ NÁKUPNÝ PROCES:

 

Podľa štatistík pozostáva priemerný nákupný proces z 5,08 kroku. Proces by však nemal mať viac ako 5. Skráťte ho tak, ako je to len možné. Navyše, 50% eshopov si pýta rovnaké informácie v priebehu nákupu dvakrát. Nespravte túto chybu. 

 

 

11% ODRADÍ NEŠPECIFIKOVANÉ DORUČENIE PRODUKTU:

 

Vždy majte pri produkte jasne uvedené, kedy ho môže zákazník očakávať doma. Lepšie, ako uvádzať informáciu 3-10 dní je uviesť konkrétny dátum, kedy najneskôr produkt doručíte. Na základe skúsenosti a obsahu vášho skladu túto informáciu viete poskytnúť s presnosťou +/- 1 deň. Využite to.

 

Snažte sa poskytovať doručenie zdarma. Ľudia doručenie zdarma preferujú dokonca pred zľavou na vybraný produkt. Ak viete bezplatné doručenie poskytnúť až od určitej sumy, napíšte to tam a priložte automatickú kalkulačku, ktorá bude ukazovať zostávajúcu sumu potrebnú na nákup, aby zákazník získal dopravu zdarma.

 

 

8% ĽUDÍ ODRADIA CHÝBAJÚCE KONTAKTY NA WEBE:

 

Osem percent ľudí vie opustiť nákupný proces, ak na webe nemáte uvedené telefónne číslo. Pôsobite nedôveryhodne, ak zákazník uvažuje nad tým, ako prípadne produkt vyreklamuje.

 

 

 

 

NA DIZAJNE ZÁLEŽÍ

 

 

Ak chcete maximalizovať šancu na úspešnú konverziu, vaša produktová stránka musí byť pripravená kvalitne, nesmie obsahovať prvky, ktoré by odpútavali pozornosť, prípadne vzbudzovali nedôveryhodnosť. Každá chyba zvyšuje šancu, že zákazník nákupný proces ukončí a pôjde hľadať inde.

 

 

Zdroj: www.invesp.com

 

 

1. Kvalitný obrázok produktu

Dajte si pozor, aby bol váš produkt odfotený profesionálne. Zvoľte pre produkty jednotné pozadie, dajte pozor, aby bola fotka ostrá. Fotka je prvá vec, na ktorú sa zákazník pozrie.

 

2. Zvýraznite akciu

Akcie, zľavy, výhody - to všetko musí byť vidieť už pri prvom pohľade. A keďže prvý pohľad padá vždy na fotografiu, nie je lepšie miesto, kde túto informáciu umiestniť.

 

3. ZOOM obrázkov

Pamätajte, že eshop nie je kamenný obchod a zákazník si tovar nemôže vziať do rúk a obzrieť. Doprajte mu túto možnosť aspoň v obmedzenej miere.

 

4. Galéria k produktu

Pohľad z jedného uhlu stačí málokedy. Spravte k produktu galériu, aby si zákazník mohol pozrieť produkt z každej strany.

 

5. Produktové video

Ak máte k produktu video, ktoré ukazuje jeho použitie, neváhajte a vložte ho do blízkosti galérie.

 

6. Prehľadná navigácia

Doprajte zákazníkovi možnosť ľahko sa orientovať. Nenechajte ich hrať sa na detektívov. Podrobná navigácia pomôže zákazníkovi prejsť na konkrétnu kategóriu o ktorú má záujem miesto toho, aby sa k produktom musel prehrabávať celým webom. Nezabudnite aj na breadcrumbs navigáciu. Je to navigácia, ktorá zákazníkovi ukazuje cestu k produktu a miesto, kde sa práve na webe nachádza.

 

7. Call to action prvky

Nákupné tlačidlo zreteľne a jednoznačne odlíšte od zvyšku obsahu. Nesmiete dovoliť, aby ho zákazník musel hľadať. Musí byť na očiach vždy a "svietiť" mu do nich. Presne popíšte akciu, ktorú tlačidlo po kliknutí vykoná.

 

8. Vyhľadávanie

Umožnite zákazníkovi ihneď nájsť konkrétny produkt, ktorý hľadá.

 

9. Zaujímavý nadpis

Čo myslíte, ktorý nápis vás (a vyhľadávače) zaujme skôr? Topánky č. 1793 alebo Krásne červené topánky pre ženy?

 

10. Doručenie zásielky

Zreteľne označte možnosti doručenia zásielky. Ak je zdarma, zaslúži si špecifické miesto. Ľudia žerú doručenie zdarma. Okrem toho vždy píšte dátum doručenia. Ak ľudia nevedia, kedy produkt dostanú, strácajú záujem.

 

11. Typografia

Text musí byť čitateľný za každých okolností, na každom zariadení. V tomto vám môže pomôcť tento článok o tom, ako ľudský mozog vníma písmo.

 

12. Vložte emóciu

Vložte do textu emóciu. Emócie hýbu ľuďmi.

 

13. Vlastné úpravy

Ponúkate produkt, ktorý viete upraviť podľa špecifických požiadaviek? Spravte z toho vašu konkurenčnú výhodu a zobrazte túto možnosť tak, aby ju nikto neprehliadol.

 

14. Hodnotenia

Viac, ako vaše chvály vlastného produktu zavážia nezávisle hodnotenia zákazníkov, ktorí si už produkt zakúpili a používaju ho. Nechajte ich vyjadriť svoje dojmy a pripojte ich priamo na produktovú stránku. Nebojte sa negatívnych hodnotení - môžete na nich reagovať, vyriešiť problémy konkrétnych zákazníkov a získate tak dôveru, že aj keď sa niečo pokašle, zákazník v tom neostane sám.

 

15. Ukážte podobné produkty

Zákazník si možno nebude chcieť kúpiť produkt, ktorý si práve pozerá, pretože nejaký detail sa mu nemusí pozdávať. Ponúknite mu alternatívy a nebude musieť odísť hľadať to pravé niekde inde.

 

16 / 17. Sociálne médiá

O sile sociálnych médií netreba nikoho presviedčať. Dajte zákazníkom možnosť zdieľať produkt na sociálnej sieti, či odoslať kamarátovi emailom.

 

18. Live Chat

Helpdesk vzbudzuje dôveru zákazníka. Vie, kde sa môže obrátiť s problémom, alebo vtedy, keď potrebuje poradiť pri výbere.

 

19 / 20. Dôvera

Dôvera. Dôvera. A ešte raz dôvera. Tá je základ. zákazník  vám zveruje svoje peniaze. Ak máte certifikáty a podobné veci, ktoré ju zvýšia, nenechajte si ich pre seba. Ukážte ich.

 

21. Nepotrebné prvky

Odstráňte ich. Nič nesmie odpútavať pozornosť vášho zákazníka.

 

 

 

WAME Admin

13. Január 2015 | 15:09