Ako na newsletter #3 - Vylepšite si zber nových mailov

Už je tomu viac ako rok, čo sme pre vás písali články o tom, ako (a prečo) začať so zasielaním newslettera. A aj po roku sa držíme našich postupov pri zbieraní kontaktov a pri zasielaní relevantného obsahu.   Za ten rok sa nám veľa vecí podarilo vylepšiť a tak sme sa dnes špeciálne rozhodli, že dáme von okrem časti know-how aj nejaké konkrétne čísla.

Zber mailov je alfa a omega

 

Všetky eshopy, ktoré začíname z hľadiska email marketingu spravovať majú jednu spoločnú vlastnosť - zber mailov je obmedzený na nejaký nevýrazný formulár, ktorý je navyše umiestnený úplne na konci webu v jeho päte. 

 

Konverzný pomer takto umiestneného zberného formulára bol v závislosti od druhu ponúkaného tovaru taký, že na to, aby ste získali jeden kontakt, muselo váš web navštíviť 4000 - 10 000 ľudí. Bieda.

 

Po dlhšom pátraní a skúšaní sme sa rozhodli využiť program Get Site Control. (V základnej verzii zdarma.) Tento program funguje na princípe pop-up (vyskakujúcich) okien. Dá sa však veľmi dobre nastaviť, za akých podmienok má okno vyskočiť a tým sa dá docieliť, že okno nie je otravné.

 

getsitecontrol

 

Testovali sme rôzne časy a frekvencie zobrazovania a jednoznačne najlepšie výsledky dosahovalo zobrazenie ponuky na zasielanie mailov tesne pred odchodom návštevníka z webu (funguje na základe sledovania pohybu myši smerom preč zo stránky). Druhým najlepším bolo zobrazenie formulára vtedy, ak sa zákazník prescrolloval na úplny koniec stránky.

 

Pri použití tohto programu a jeho správneho nastavenia sa nám podarilo dosiahnúť veľmi zaujímavý konverzný pomer. Na získanie jedného kontaktu nás musí v priemere navštíviť 56 ľudí (oproti predchádzajúcim 4 tisíc - 10 tisíc ;-) )

 

Chvíľu sme skúšali aj platenú verziu (7-9 eur mesačne), kde je možnosť do formulára pridať napríklad aj obrázok. Samozrejme, je tam možnosť lepšieho cielenia, ale to sme pre výsledok tohto testu nechali rovnaké, ako v neplatenej verzii. Každopádne pri použití obrázku sme na získanie jedného kontaktu potrebovali už len 41 návštev.

 

Databáza nám teda každým dňom pekne rastie.

 

Čo sa týka otvorenosti mailov, sme na pekných 34% a na linky v nich pravidelne kliká 13% odoberateľov.

 

Naše experimenty

 

1. Experiment - maily zo súťaží

 

Asi tri mesiace sme experimentovali s rozširovaním našej databázy cez rôzne súťaže, kde síce bola podmienka uviesť email, no zasielanie noviniek bolo treba zaškrtnúť. Teda to bolo celé postavené na báze dobrovoľnosti.

 

Výsledok:

Otvorenosť mailov: 14%

Preklik: 4,26%

 

2. Experiment - maily zo súťaží

 

Rozdiel oproti prvému experimentu bol v tom, že zasielanie noviniek bolo povinné pre prihlásenie sa do súťaže.

 

Výsledok: 

Otvorenosť mailov: 8%

Preklik: 1,8%

 

Uzavrieme to jednoducho - ak chceme pracovať s email-marketingom naozaj efektívne, emaily nám musia zákazníci odovzdať sami a úplne dobrovoľne. A navyše treba davať dobrý pozor, ako, kde a za akých podmienok si emaily pýtame. Nám ako obchodníkom sa môže zdať možnosť prihlásiť sa na odber v nejakej súťaži úplne nevinná a štandardná. No zákazník si môže myslieť, že bez zaškrtnutia sa jeho šanca na výhru znižuje a tak to odškrtne aj vtedy, ak o maily reálne záujem nemá. A verte mi, toto sa deje veľmi často. A to aj napriek tomu, že tam jasne akýkoľvek súvis medzi mailom a výhrou popriete.

 


 

Naše staršie články o email marketingu:

 

Ako na newsletter #1 - Databáza kontaktov
Ako na newsletter #2 - Dodržujte etiku

WAME Admin

3. Marec 2016 | 21:57