Ako na newsletter #1 – Databáza kontaktov

ako na newsletter

Ak viete newsletter zostaviť správne a máte “reálny” zoznam jeho odoberateľov, tak máte v rukách silný marketingový nástroj. Denne si kontroluje na desktope emaily 70-80% ich používateľov. Na mobile je to zatiaľ 57 – 73% a čísla rastú. V roku 2012 a 2013 tvoril newsletter ako marketingový kanál 18% všetkých ziskov. V roku 2014 sa číslo pohybovalo na úrovni 24%. Teda takmer jedna štvrtina.

Keď som sa kedysi učil, ako fungujú šablóny na cms, ako spraviť niečo pekné vo photoshope, či v illustratore, veľakrát som sa stretol s tým, že keď som si chcel stiahnúť nejaký vzorový, alebo hotový súbor, ich tvorca odo mňa vyžadoval emailovú adresu. Tá hneď putovala do zoznamu kontaktov, ktorým posielal newslettery.

A tak to funguje dodnes. Človek občas nájde niečo inšpiratívne, za čo musí “zaplatiť” svojim mailom. Nie je preto prekvapením, že keď ráno otvorím notebook, v notifikáciach mi neraz svieti aj 15 nových mailov. Každý deň. Prebehnem očami predmety a obvykle všetko putuje bez otvorenia do koša. A pritom by nemuselo.

Základný problém je, že nie som REÁLNY odoberateľ. Registráciu odoberateľa dosiahnete jednoducho. Podmienite registráciou nákup produktu alebo hocijaký úkon na webe, ktorý má užívateľ záujem vykonať len jednorázovo podmienkou, že ho budete informovať o svojich produktoch, ktoré ho nemusia zaujímať. Adresu teda máte, no osoh z nej minimálny. Jasné, motyka občas vystrelí, ale zatiaľ som nevidel nikoho, kto by šiel do boja vyzbrojený len motykami.

Získavať takto kontakty pre svoj newsletter je asi ako kúpiť si lístok do ZOO, lebo chcete vidieť žirafu, ale pri jeho kúpe súhlasiť, že 2x týždenne dostanete mail s textom, ako sa tento týždeň darilo opiciam.

Naopak, moja mama rada nakupuje cez internet oblečenie a obuv. Keďže sa o to odvetvie zaujíma, sama reaguje na ponuku zasielania informácií o nových produktoch, zľavách a akciách. Nemusíte ju do odoberania tlačiť rôznymi odškrtávajucími políčkami a inými trikmi, ktoré majú naplniť databázu.

Ak jej neskôr vaša ponuka príde, ona ju reálne otvorí a celú si ju prečíta. Neraz ju niečo zaujme, produkt si otvorí a veľakrát aj (hneď, alebo neskôr) zakúpi. A nevadí jej, keď si nový email od vás nájde každé ráno.

Môžete argumentovať, že takto sa predsa veľká databáza spraviť nedá, že to trvá príliš dlho…

Myslite však na to, že mať veľkú databázu vytváranú na kvantitu je ako vybrať sa do luxusnej reštaurácie a pristavovať sa pri každom stole a ponúkať NIE VAŠIM hosťom lacné voňavky z Ukrajiny. Nie je to vaša cieľovka, nenatrafíte na záujem. Stratíte čas a prostriedky, ktoré ste mohli investovať efektívne.

Rada na záver: Adresy si pýtajte všade, kde sa dá. Formulár dajte na viditeľné miesto, na homepage, pod každý článok v blogu, promujte svoj newsletter, pripomínajte ho zahrňte ho ako dobrovoľnú možnosť k nákupnému procesu. Ale nepodmieňujte a “nekupujte” si kontakt.

wame logo

Tvoríme e-shopy, aplikácie a informačné systémy

Mohlo by Vás zaujímať

V dňoch 27-28.2.2024 sme s WAME zdieľali naše know-how z vývoja webov Magento, Prestashop a webových i mobilných aplikácií na najväčšom e-commerce veľtrhu v Českej republike "CzechOn-lineExpo". Okrem príjemného stretnutia s dlhoročnými klientmi, sme spoznali aj nových partnerov, ich požiadavky na weby i aplikácie a odhalili sme smerovanie e-commerce trhu v najbližších rokoch.
Stretávame sa s klientmi, ktorí uvažujú medzi open-source, e-shopom na mieru alebo krabicovým riešením. Preto sme sa rozhodli venovať práve tejto téme na Ecommerce Bridge a objasniť si najčastejšie mýty a fakty. V našom blogu vysvetlíme čo vám jednotlivé riešenia môžu priniesť a v čom vás môžu v budúcnosti obmedzovať.
24. novembra 2023 sa o 00:00:01hod. rozbehne celosvetová reklamná kampaň roka - Black Friday. Veľa tovaru, úžasné zľavy a akcie, a hlavne veľký nápor kupujúcich na online trh. Veľká príležitosť výhodne nakúpiť a v neposlednom rade hlavne predať. Ako sa však na BLACK FRIDAY správne pripraviť z pohľadu e-shopu?