7 tipov pre lepšiu facebookovú stránku

cover-7-tipov-facebook

Myslím, že nebudem ďaleko od pravdy, ak poviem, že svoju stránku na facebooku má už takmer každa väčšia aj menšia firma. Niekomu sa darí viac, niekomu menej. Prinášame vám zopár tipov, aby ste patrili do tej prvej skupiny.

Na úvod niekoľko zaujímavých informácií.

Takmer 75% značiek využíva platené príspevky pre získanie lepšieho dosahu.

Najčastejší dôvod, prečo vám niekto “unlajkuje” stránku je ten, že publikujete nezaujímavé príspevky (alebo také, ktoré s vami nemajú nič spoločné).

Druhý najčastejší dôvod na unlike je publikovanie príliš veľa príspevkov v krátkom čase. Teda nazvime to spam.

Ako si teda vylepšiť stránku tak, aby ste dostali čo najviac like a čo najmenej ľudí následne odchádzalo preč?

facebook profilovka

1. Ľahko rozlíšiteľná profilovka

Najlepšie je použiť výrazne logo. Ľudia si vás ľahšie zapamätajú a následne aj identifikujú, ak sa budete zapájať komentármi. Zároveň si pomáhate v budovaní vlastnej značky.

Profilový obrázok by mal mať rozmery 180×180 px.

cover fotka facebook

2. Atraktívna cover fotografia

Propagujte na nej svoje aktivity, produkty. Nie však s cieľom predať. Ale cieľom predviesť.

Aké ideálne rozmerya rozmiestnenie by ste mali použiť nájdete tu.

popisy

3. Optimalizujte popisy

Ak viete fotografiu priradiť k nejakému obsahu na vašom webe, spravte to. Web je predsa miesto, kam chcete svojich fanúšikov dostať. Popisy s linkom na vlastný web nezabudnite pridať aj k profilovým a cover fotkám.

Nezabudnite zaujimavým spôsobom vyplniť info o spoločnosti.

cta prvok

4. Pridajte CTA prvok

Pred časom pridal facebook možnosť poslať ľudí z fanpage na jedno miesto, kde ich najviac potrebujete. Aj keď sa to zdá ako funkcia, na ktorú nikto nemá dôvod kliknúť, opak je pravdou a následne štatistiky klikov vás o tom presvedčia.

cta prvok

video a obsah

5. Zaujímavý obsah

Okrem toho, že obsah má byť konzistentný s vašim biznisom, mal by byť aj vizuálne zaujímavý aby v mori informácií vedel hneď zaujať.

My našim klientom odporúčame vytvoriť si grafické šablóny, ktoré ich fanúšikov jasne a rýchlo naučia identifikovať obsah konkrétnej stránky.

Momentálne tlačí facebook dopredu videá, takže ak máte takú možnosť, zamerajte sa práve na ne. Získate lepší organický dosah. Optimálne video by malo mať najviac 2 minúty.

Najdôležitejšie príspevky pripnite na vrch.

striedanei

6. Striedajte

Vyhnite sa sústavnému publikovaniu statusov, ktorými chcete len predávať.

Zapamätajte si pravidlo 70 / 20 / 10

70% príspevkov by mali tvoriť tipy, rady, novinky, aktuality… teda niečo, čím tvoríte VY hodnotu PRE FANÚŠIKOV

20% by mal tvoriť obsah od iných. Zdieľajte cudzie blogy, ktoré sú vám tématicky blízko. Ukážte, že nemáte problém ani s konkurenciou. Vyžiadajte si fotky, alebo iný materiál od vašich fanúšikov…

10% by mali tvoriť vaše predajné príspevky ako zľavové kupóny, výpredaje, upozornenia na nové kolekcie a podobne.

komunikacia

7. Zapájajte sa

Vaša fanpage je ako večierok u vás doma. A aký by to bol večierok, ak by ste tam celú noc sedeli ticho. Online a offline majú od seba až tak ďaleko, ako by sa na prvý pohľad zdalo. Takže najdôležitejšia rada – komunikujte s fanúšikmi a staňte sa jedným z nich. Zapadnite.

wame logo

Tvoríme e-shopy, aplikácie a informačné systémy

Mohlo by Vás zaujímať

V dňoch 27-28.2.2024 sme s WAME zdieľali naše know-how z vývoja webov Magento, Prestashop a webových i mobilných aplikácií na najväčšom e-commerce veľtrhu v Českej republike "CzechOn-lineExpo". Okrem príjemného stretnutia s dlhoročnými klientmi, sme spoznali aj nových partnerov, ich požiadavky na weby i aplikácie a odhalili sme smerovanie e-commerce trhu v najbližších rokoch.
Stretávame sa s klientmi, ktorí uvažujú medzi open-source, e-shopom na mieru alebo krabicovým riešením. Preto sme sa rozhodli venovať práve tejto téme na Ecommerce Bridge a objasniť si najčastejšie mýty a fakty. V našom blogu vysvetlíme čo vám jednotlivé riešenia môžu priniesť a v čom vás môžu v budúcnosti obmedzovať.
24. novembra 2023 sa o 00:00:01hod. rozbehne celosvetová reklamná kampaň roka - Black Friday. Veľa tovaru, úžasné zľavy a akcie, a hlavne veľký nápor kupujúcich na online trh. Veľká príležitosť výhodne nakúpiť a v neposlednom rade hlavne predať. Ako sa však na BLACK FRIDAY správne pripraviť z pohľadu e-shopu?