7+1 krok, ako spraviť váš obsah atraktívnejším

Je váš obsah jednoduchý na prezeranie? Alebo ho tvorí len kopec neprívetivých odstavcov plných neštrukturovaného textu?

Podľa štatistík až 79% návštevníkov texty scannuje miesto toho, aby ich celé prečítali. Ste na tento fakt pripravení?

1. Titulok je vždy základ

Ak titulok nezaujme, k obsahu sa už čitateľ nedostane. Skúste preto pamätať na tieto 4 body

  • Titulok musí nabádať k otvoreniu
  • Prvé dve slová sú najdôležitejšie
  • Číslo okamžite zaujme pozornosť (preferujte nepárne)
  • Sľúbte (alebo vystrašte) čitateľa, dajte mu dôvod kliknúť

2. Článok by nemal byť dlhý

Ak sa nevenujete priamo long-form žurnalistike, optimálne by ste mali použiť maximálne 3 veľké textové bloky.

  • 79% ľudí článok nečíta, iba “scannuje” očami, zvýraznite preto veci, ktoré by si mali všimnúť
  • najviac čitateľov sa dostane len do polovice textu, najdôležitejšie informácie umiestnite tam
  • nezabudnite na odseky, preferujte čo najkratšie odstavce, oddeľte ich viditeľnou medzerou

3. Používajte jednoduchý jazyk

  • množstvo vašich zákazníkov ma ukončenú len základnú školu, veľká časť len strednú. Nepoužívajte slová, ktorým polovica z nich nerozumie
  • nepoužívajte technické termíny, či žargón
  • píšte čo najkratšie vety

4. Vytvárajte zoznamy

  • zoznamy sú ľahko spracovateľné pri bežnom scannovaní textu
  • zoznamy sú oveľa zdieľanejšie, ako iný obsah
  • najčastejšie sú zdieľané zoznamy s číslom 10

5. Používajte ľahko čitateľné fonty

  • najčastejšie používané bezpätkové písmo je Arial, Verdana a Lucida Grande
  • najčastejšie pätkové zase Georgia a Times New Roman
  • čierny text na bielom pozadí je najpreferovanejší
  • najobľúbenejšia veľkosť písma je 14

6. Používajte obrázky

  • grafy, obrázky a screenshoty sú dôležité hlavne pri návodoch
  • z hľadiska SEO nezabudnite správne pomenovať obrázok a vypísať alt text
  • články s obrázkami majú o 94% vyššiu čítanosť ako tie bez
  • facebook posty s obrázkom majú 37% mieru zapojenia, bez obrázku len 27%

7. Používajte fakty

  • zvýšite tým dôveryhodnosť
  • dôvera vo váš obchod je dôležitejšia, ako cena produktu
  • dôveryhodnosť viete zvýšiť profesionálnou grafikou, gramaticky správnymi textami, či odkazmi na relevantné zdroje

BONUS

Najpopulárnejšie a najvirálnejšie kampane majú niekoľko spoločných vlastností: zabavia a inšpirujú. Zábavný a inšpiratívny obsah zvyšuje emocionálny dosah a tým robí vašu značku nie len zapamätateľnou, ale dáva jej ľudskú tvár. A samozrejme vyššiu mieru zapojenia a konverzií.

Ak ľudia obsah zdieľajú, robia to z troch dôvodov: zaujímavý obsah, zábavný obsah, dôležitý obsah.

wame logo

Tvoríme e-shopy, aplikácie a informačné systémy

Mohlo by Vás zaujímať

V dňoch 27-28.2.2024 sme s WAME zdieľali naše know-how z vývoja webov Magento, Prestashop a webových i mobilných aplikácií na najväčšom e-commerce veľtrhu v Českej republike "CzechOn-lineExpo". Okrem príjemného stretnutia s dlhoročnými klientmi, sme spoznali aj nových partnerov, ich požiadavky na weby i aplikácie a odhalili sme smerovanie e-commerce trhu v najbližších rokoch.
Stretávame sa s klientmi, ktorí uvažujú medzi open-source, e-shopom na mieru alebo krabicovým riešením. Preto sme sa rozhodli venovať práve tejto téme na Ecommerce Bridge a objasniť si najčastejšie mýty a fakty. V našom blogu vysvetlíme čo vám jednotlivé riešenia môžu priniesť a v čom vás môžu v budúcnosti obmedzovať.
24. novembra 2023 sa o 00:00:01hod. rozbehne celosvetová reklamná kampaň roka - Black Friday. Veľa tovaru, úžasné zľavy a akcie, a hlavne veľký nápor kupujúcich na online trh. Veľká príležitosť výhodne nakúpiť a v neposlednom rade hlavne predať. Ako sa však na BLACK FRIDAY správne pripraviť z pohľadu e-shopu?