1. Titulok je vždy základ
Ak titulok nezaujme, k obsahu sa už čitateľ nedostane. Skúste preto pamätať na tieto 4 body
- Titulok musí nabádať k otvoreniu
- Prvé dve slová sú najdôležitejšie
- Číslo okamžite zaujme pozornosť (preferujte nepárne)
- Sľúbte (alebo vystrašte) čitateľa, dajte mu dôvod kliknúť
2. Článok by nemal byť dlhý
Ak sa nevenujete priamo long-form žurnalistike, optimálne by ste mali použiť maximálne 3 veľké textové bloky.
- 79% ľudí článok nečíta, iba “scannuje” očami, zvýraznite preto veci, ktoré by si mali všimnúť
- najviac čitateľov sa dostane len do polovice textu, najdôležitejšie informácie umiestnite tam
- nezabudnite na odseky, preferujte čo najkratšie odstavce, oddeľte ich viditeľnou medzerou
3. Používajte jednoduchý jazyk
- množstvo vašich zákazníkov ma ukončenú len základnú školu, veľká časť len strednú. Nepoužívajte slová, ktorým polovica z nich nerozumie
- nepoužívajte technické termíny, či žargón
- píšte čo najkratšie vety
4. Vytvárajte zoznamy
- zoznamy sú ľahko spracovateľné pri bežnom scannovaní textu
- zoznamy sú oveľa zdieľanejšie, ako iný obsah
- najčastejšie sú zdieľané zoznamy s číslom 10
5. Používajte ľahko čitateľné fonty
- najčastejšie používané bezpätkové písmo je Arial, Verdana a Lucida Grande
- najčastejšie pätkové zase Georgia a Times New Roman
- čierny text na bielom pozadí je najpreferovanejší
- najobľúbenejšia veľkosť písma je 14
6. Používajte obrázky
- grafy, obrázky a screenshoty sú dôležité hlavne pri návodoch
- z hľadiska SEO nezabudnite správne pomenovať obrázok a vypísať alt text
- články s obrázkami majú o 94% vyššiu čítanosť ako tie bez
- facebook posty s obrázkom majú 37% mieru zapojenia, bez obrázku len 27%
7. Používajte fakty
- zvýšite tým dôveryhodnosť
- dôvera vo váš obchod je dôležitejšia, ako cena produktu
- dôveryhodnosť viete zvýšiť profesionálnou grafikou, gramaticky správnymi textami, či odkazmi na relevantné zdroje
BONUS
Najpopulárnejšie a najvirálnejšie kampane majú niekoľko spoločných vlastností: zabavia a inšpirujú. Zábavný a inšpiratívny obsah zvyšuje emocionálny dosah a tým robí vašu značku nie len zapamätateľnou, ale dáva jej ľudskú tvár. A samozrejme vyššiu mieru zapojenia a konverzií.
Ak ľudia obsah zdieľajú, robia to z troch dôvodov: zaujímavý obsah, zábavný obsah, dôležitý obsah.